Kibékülne az újraválasztott Trumppal Zuckerberg: még a pénztárcáját is kinyitotta
„Nagylelkű” ajánlatot tett a Meta-vezér.
Kiváltságos francia családok között tanult meg érvényesülni és megkerülhetetlenül nagyot alkotni Minya Viktória, az első magyar nő, aki világszerte elismert parfümőr lett.
Gacsályi Sára írása a Mandiner hetilapban.
Emberek tízezrei veszítették el szaglásukat ideig-óráig, helyesebben napokra, hetekre, hónapokra. A koronavírus-fertőzés kellemetlen velejárója ráirányította a figyelmet ritkán tárgyalt érzékünkre, emlékeztetett mindannyiunkat a szagok, illatok szerepére. Szembesültünk vele, hogy ma is életünk elengedhetetlen része az, hogy tájékozódjunk az olfaktorikus univerzumban, vagyis olvassuk és megértsük azokat az információkat, amiket a lélegzetvétel során gyűjtünk. És bár illatolni minden egészséges ember tud, van, aki mesteri szintre fejleszti e képességét; például Minya Viktória Párizsban élő, díjnyertes parfümőr, az első magyar nő, aki ezt a – meglepő módon férfias – szakmát választotta.
„Tíz éve az orrommal dolgozom, úgy tekintek rá, mint egy izomra: minél többet használom, annál erősebb, annál jobban működik. Megfelelő gyakorlással erre mind képesek lehetünk. Talán az illatokra adott erőteljes érzelmi reakciókban térek el az átlagtól, és ezekkel a benyomásokkal később dolgozni tudok” – osztja meg Viktória. Ő az első magyar parfümőr, aki a parfümgyártás fellegvárában, a provence-i Grasse-ban tanulta a szakmát, majd márkát alapított. Még az iskolapadot koptatva saját illatot kreált, a Hedonistot, amivel pillanatok alatt a szakma csúcsára tört, Beverly Hillstől a keleti világig rajongott alkotásáért a közönség. „Akkor jó választás egy parfüm, ha illeszkedik a hangulatunkhoz: erőt ad, s azt érezzük, hogy ide nekünk az oroszlánt is, vagy éppen elcsendesít és burokba von, amikor bezárkóznánk kicsit. A mai napig nem tudom biztosan, mi volt a Hedonist sikerének titka, de eltalált valamit az emberekben. Amit akkoriban készítettem, még »tiszta költészet« volt. Most megfontoltabb vagyok: a fejlesztés során előttem van, hogy mit szeretnék elérni az illattal, vagyis tudatosan figyelek arra, milyen érzést váltanék ki a viselőből.”