Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Gerinces pamutmultik esete Kínával.
Az ujgur kényszergyapotszedők miatt a világ nagy ruha- és sportmárkái nem óhajtanak egy kínai tartományból alapanyagot hozni, csak ha változtatnak ott a helyzeten. Kína erre válaszul a nagy multi cégek eladásait biztosító boltokat zárat be, és applikációkat töröl. A vállalatok pedig… khm, végül levették a Kínát ostorozó írásokat az ő felületeikről. A következőkben engedély nélküli lehallgatások és lenézések nyomán keletkezett párbeszédek olvashatók, amelyektől már itt, a cikk kezdetén elzárkózunk, és a továbbolvasást nem is javasolnánk.
(Történik: meg nem nevezett pekingi hotel lakosztályában)
Kereskedelmi vezető 1: Itt vagyunk kedd óta, de a napot még nem láttuk. Utálom ezt a szmogot. Már leügyeztem a hr-rel, ha hazamegyünk, ugyanennyire beutalnak a francia Alpokba, egyszerűen tüdőt kell cserélnem.
Kereskedelmi vezető 2: Telepüfögik az egész országukat. Nem érdekli őket semmi, csak a pénz. Nagy szerencséjük, hogy itt gyártatunk, mert így partnerek vagyunk, tőlünk tudnak rendelni majd légtisztítókat is, hogy ne fulladjanak meg.
KV1: De azt is itt gyártatjuk, nem? Velük!
KV2: Nem így mondanám. Nem mi gyártatunk itt, hanem mindenki. A mi kéményünk már nem oszt, nem szoroz.
KV1: Te, mióta is szerezzük be Hszincsiangból a pamutot?
KV2: Legalább harminc éve. Az elődöm elődje, aki szervezte, azóta már a hamut is pamutnak mondja. De ezt most nem ússzák meg. A nagyfőnök teljesen kiborult az átnevelőtáborokon és a kényszermunkásokon.
KV1: Jóval korábban jöttem a céghez, kolléga. Az a szabály, hogy amíg humán gépsor nem látszik, addig a beszerzési ár se. De csak addig. A nagyfőnök ezt átlag ötévente eljátssza, biztos valakinek figuráz. Majd csak figyelj!
KV2: Ne már! Ez teljesen komoly. Nem veszünk addig a koszos cuccukból, míg a bulgurokat nem szabadítják fel. A marketingről is üzentek, hogy teljes egységfront lesz a piacon, ebbe beleremeg a nagy fal, meglátod.
KV1: Rivális márkák együtt, valamiért? Ezt hogy érték el? Egyébként ujgurok.
KV2: Mindegy. Ma már nem ördöglakat, pont minden marketingvezető közösen ült egy szivárványkonfin. A közlemény is percek alatt kijött, csak át kellett igazítani a szuperheterók ellen kiadottat, van egy fejlett bojkottformulájuk. Most odacsapunk!