Két számmal leírható a teljes EU-s gazdaság: egyik tragikusabb, mint a másik
Elszomorító gazdasági elemzést közölt a Telegraph.
Visegrád nemcsak a természeti, hanem a politikai viharok közepette is ellenáll és túlél.
A nyári hetekben népszerű kirándulási helyszín Visegrád és környéke. A koronavírus-járvány miatt erősödő belföldi turizmus hatásaként megélénkült a forgalom a királyi város kikötőjében. Egy minapi nagy vihar viszont kő- és sárzuhataggal elvágta a Dunakanyar kellős közepén a vasúti és közúti forgalmat, így mentesítő hajó vitte az utasokat Nagymaros és Zebegény között. A szárazföldi közlekedés bő három hét után helyreállt, a népszerű hajójáratok viszont maradtak a Dunán egész nyárra.
Visegrád azonban nemcsak a természeti, hanem a politikai viharok közepette is ellenáll és túlél: ez kapott most egyfajta biztosítékot Andrzej Duda lengyel államfő újraválasztásával. A kormányzó Jog és Igazságosság párt folytonosságot hozó varsói gyorsa érkezett most be – és nem az ellenzék változást ígérő vonata. És épp a lengyel elnökválasztás július 12-i, második fordulója utáni napon indult újra a nemzetközi forgalom a dunakanyari hegyomlás törmelékétől megtisztított magyar szakaszon, amivel Varsó és Budapest között Csehországon és Szlovákián át újra közlekednek a vonatok. A négy ország egyre szorosabb együttműködését erősíti a Budapest – Pozsony – Brno – Varsó útvonalra tervezett gyorsvasút, de a megépítéséig még sok tennivaló akad, amihez biztos hátteret ad, hogy az elnökválasztás után csak három év múlva, 2023-ban lesz politikai megméretés Lengyelországban – a következő parlamenti választás. Szlovákiában tavasszal alakult új kormány, Csehországban ugyan jövőre tartanak választást, de az érdemben aligha fog változtatni az ország külpolitikáján.