Már három embert letartóztattak, de még mindig nem találják a kétéves Dankát
A gyanúsítottak a TikTokon buktatták le magukat.
„Tokaj kitörési lehetőségét egy borvidéki szintű marketingstratégia kidolgozásában látom” – mondja a Pajzos Pincészet francia katalán ügyvezetője. Laurent Comas szerint az aszú simán veri egyik legnagyobb világpiaci kihívóját, a dupla áron kínált sauternes-i bort, ez azonban önmagában kevés.
„Előbb készíteni bort, és csak azután feltenni a kérdést, kinek is szánjuk, totális öngól. Tokaj-Hegyalja alapvető problémája az, hogy fordítva ülünk a lovon” – mondja Laurent Comas, aki 2014-ben vette kézbe a Tokaji borvidék északi harmadának egyik meghatározó birtoka, a Pajzos Pincészet irányítását.
Az 1992-ben alapított, kezdettől francia kézben lévő Pajzos egyszer már elérte, hogy a tokaji borászat csúcsát jelentő nagybirtokok egyikeként tartották számon, világszínvonalú, modernista stílusú borokkal. Tizenegy bora volt benne a top 100-ban 2005-ben, sőt eddig egyedüliként kapott kétszer is száz pontot egy-egy borra nemzetközi ítésztől. Aztán eltűnt a látómezőből és a hazai polcokról. Ekkor lépett színre az új ügyvezető, Laurent, aki addigra már – rövid szünetekkel – húsz éve élt Magyarországon, kiválóan beszélte a nyelvet, a rendszerváltás után lehúzott néhány évet többek között a hatvani cukorgyárban, és vaskos kereskedelmi tapasztalattal a háta mögött vette kézbe a pincészet ügyeit. „Égető hiányát láttam a stratégiai marketingszemléletnek úgy a cégen belül, mint a borvidék egészét tekintve. Mintha nem lett volna fontos, kinek is készítünk bort, és a fogyasztó mit keres. Mivel ilyen összehangolt terv nem volt, a Pajzost állítottam át marketingalapú szemléletre” – mondja.