Ilyen előzményekkel jutottunk el oda múlt pénteken, hogy Ursula von der Leyen átvette Aachenben a rangos Károly-díjat az „európai egység érdekében végzett munkájáért”. Itt emelte ki ünnepi beszédében a Portfólió tudósítása szerint, hogy a következő évtizedben születő új világrendben Európának vezető szereplőként kell részt vennie- Ehhez ismerette mestertervét is, amely egyszerre ösztönzi az innovációt ás a versenyképességet, védi a természetet és elősegíti a vállalkozások alapítását és növekedését.
Osztják a körmösöket
Mindez szenzációsan hangzik kimondva, kár, hogy cselekedeteiben az uniós vezetés ennek szöges ellentétét hozza. Így látja ezt Sebestyén Géza, az MCC Gazdaságpolitikai Műhelyének vezetője is, aki szerint „az EU jelenleg egy olyan iskola, ahol a tanárok nap mint nap sajtótájékoztatót tartanak, ahol elmondják, hogy nap mint nap meg kell küzdeniük a kihívásokkal, ráadásul kulcsszerepet vállalnak egy új, szebb jövő építésében. Minden gyermeket fel fognak emelni, kiváló diákjaik vannak, akiknek ösztönözni fogják a hatékony tanulását, és megőrzik a sokszínűségüket. Naponta mondanak legalább egy felemelő, jól megszerkesztett, kiválóan idézhető, motiváló beszédet. Egyetlen dolgot nem csinálnak: nem tanítanak.”
„Márpedig megható és motiváló sajtótájékoztatókból nem lesznek okos és sikeres diákok. Ahhoz velük kellene foglalkozni, őket kellene támogatni és segíteni.”