Sosem gondolta, micsoda vasúti késésekkel küzd ez a nyugati ország

2024. december 16. 08:52

A németek mindig pontosak? Gondold újra! Egy tanulmány szerint a német vonatok folyton késnek, míg az olasz és svájci vasutak a legjobbak!

2024. december 16. 08:52
Deutsche Bahn timetable change

Nyitókép: PATRICK PLEUL / AFP

 

A német vasúti közlekedés, amely egykor a pontosság szimbólumaként szolgált, ma már inkább a késések és a problémák forrása. A Deutsche Bahn (DB) statisztikái szerint a nagysebességű ICE- és IC-járatok az utóbbi években mindössze 75,2 százalékos pontossággal közlekedtek, ami jelentős visszaesés a 2020-as 82 százalékhoz képest. 

Az akkori magasabb pontosságot sokan a pandémia miatt csökkentett járatszámoknak tulajdonították.

 2023 novemberében a helyzet tovább romlott: a járatok mindössze 52 százaléka érkezett időben, ami az elmúlt nyolc év legrosszabb eredménye.

Ezt is ajánljuk a témában

A DB a problémák okai között az árvízkárokat, a dolgozói sztrájkokat és az elmaradt infrastruktúra-fejlesztéseket említette. 

Az állami és magánkezelésű modell bonyolult irányítási rendszere tovább súlyosbította a helyzetet, amelyben gyakori, hogy a felelősséget egyik ágazat a másikra hárítja. 

A cég jelentős felújításokat indított, de ezek több utazási zavart okoztak, mint amennyit megoldottak. A szűk keresztmetszetek mind az utasszállítást, mind a teherszállítást érintették, miközben a német kormány a vasúti infrastruktúra helyett továbbra is az autóiparra fordítja a figyelmét.

Az Euro 2024 labdarúgó-bajnokság további nyomás alá helyezte a DB rendszereit. Az esemény nyitómeccsei alatt számos szurkoló panaszkodott a késések és a túlzsúfolt vonatok miatt. 

A holland válogatott edzője, Ronald Koeman például azt is megjegyezte, hogy a fenntarthatóság jegyében tervezett esemény során nem sikerült biztosítaniuk a megfelelő közlekedési lehetőségeket. 

Még Philipp Lahm, a német válogatott egykori kapitánya is kritizálta a vasutakat, mondván, az ország elmulasztotta az infrastruktúra-fejlesztést az elmúlt évtizedekben.

A kritikák hulláma ráirányította a figyelmet a DB strukturális problémáira, amelyek nemcsak a nemzetközi megítélést, hanem a belföldi utazók bizalmát is jelentősen rontják.

A cég vezetői ugyan elnézést kértek, és megígérték, hogy javítani fognak a szolgáltatás színvonalán, azonban a helyzet tartós megoldása érdekében az infrastruktúra átfogó fejlesztése, a megfelelő finanszírozás és az irányítási rendszer átalakítása szükséges. 

A Deutsche Welle hírportál Facebook bejegyzését is ellepték az internetezők elégedetlen kommentjei:

„Csak a németek hiszik még azt, hogy mások őket pontosnak és hatékonynak tartják. A vonatok nem működnek rendesen, az internet lassú, és még mindig készpénzt használtok. Az internet lassú, a bürokrácia pedig mindenhol jelen van.”

„DB? Az évek során teljesen nevetség tárgyává vált... Miattuk vettem újra autót. Európában semmi sem rosszabb, mint a DB – szégyellhetnék magukat!”

„Az elmúlt években szerzett tapasztalataim a DB vonataival borzalmasak voltak – mindig késnek...”
„A németek nem késnek, hanem tisztában vannak azzal, milyen állapotban van a DB, a BVG és általában az ÖPNV. Amit tesznek, hogy mindig 1-2 órával a tényleges időpont előtt elindulnak – és így működik...”

„30% esély? De legalább a törölt vonatok nem késnek, csak egyszerűen törölve vannak.”

 

 

 

Összesen 74 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
polárüveg
2024. december 16. 14:46
Kérem, pontosan ez történik, amikor egy ország politikus gárdája az országának infrastruktúrája helyett ideológiainak tűnő idegen üzleti célból eurómilliárdokat önt - az országot Szomáliává süllyesztő illegális migránsok eltartására; - az idióta zöldátállásra, ahol gáz és olaj és széndioxid kvóták tőzsdei sarcát többszörös áron kell kifizetni; - az EU-n kívüli USA-gyarmattá tett, önállóan létezni képtelen Ukrajna háborúzására, a fegyvergyártók profitjára. Tehát a német adófizetők befizetéseit nem a német polgárokra, vállalkozásokra, hanem idegen érdekeket követve idegenekre, idegen országra; sőt, éppen a német polgárok ellen használják fel. Grat!
Swansea2688
2024. december 16. 14:45
"Egy tanulmány szerint a német vonatok folyton késnek, míg az olasz és svájci vasutak a legjobbak!" Kiterjedt rokonságom él Svájcban, méghozzá a gazdaságilag legfejlettebb régióban, Zürich agglomerációjában (Uster és környéke). Folyton szidják a vasútjukat, hogy sokat késik, különösen a reggeli munkába, illetve délutáni hazafelé menés körüli csúcs idején. Az autósok meg azért szentségelnek arrafelé, mert túl sok a vonat azon a forgalmas vonalon, és nemegyszer előfordul, hogy egy órából akár 20-30 percet is zárva vannak a sorompók az átjárókban, mert tíz percen belül 3-4 vonat is érkezik, és a köztes időben nem nyitják ki őket... Aluljárókra meg egyelőre nincs pénz.
baronet
2024. december 16. 13:28
Leszarom a német vasutat. A magyar érdekel. Azt rakjátoknrendbe, balfaszok.
Ad majorem Dei gloriam
2024. december 16. 13:19
Amúgy meg itt élek Magyarországon, kurvára leszarom a német, meg az olasz, vagy az angol vasút állapotát. Nem érdekel, és nem vigasztal, ha ott is szar. A MÁV-ot hozzátok rendbe. Bár ahhoz ész is kéne, nem csak arc.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!