Civil szervezetek ugyanakkor bírálják a lépést, mivel fokozhatja a kirekesztettségérzést az idősek és a szegények körében, akik nem lógnak folyamatosan a mobilneten, továbbá mivel a digitális alternatívák gyakran elérhetetlenek, illetve nem is feltétlenül megbízhatóak.
A Süddeutsche Zeitung kutatása szerint
idén augusztusig 2 és 3 millió közötti alkalommal kellett módosítani a Deutsche Bahn menetrendjeit
a biztosítóberendezések meghibásodása, jelzőlámpák nem megfelelő működése és váltóhibák miatt; egy vasúti dolgozó arról számolt be, hogy a muzeális jellegű váltóállító kapcsolópultokat ragasztószalaggal óvják meg a széteséstől. Egy felügyelőbizottsági tag szerint a gyakori zavarok miatt „a menetrendek már nem számításokon, hanem csupán becsléseken alapulnak”, ami „kontrollvesztéshez” vezet; ugyanakkor a vasúti közlekedés biztonsága ettől még nincs veszélyben, noha a következmények „katasztrofálisak”. Egy közmédia által megkérdezett szakértő ugyanakkor kis túlzásnak nevezte, hogy a menetrendeket már csak becsülnék,
de elismerte, hogy évtizedeken át túl kevés pénzt fektettek a vasútba,