Elkezdte puhítani az orosz hírszerzés Ukrajnát: az új jelentés szerint ezek az országok fogják stikában feldarabolni
A jelek szerint az oroszok mindent elkövetnek, hogy összezavarják Zelenszkijt.
Így előzd meg a vonatkésést: nem lesz többé kőbe vésett menetrend.
(Nyitókép: FP/INA FASSBENDER)
December 15-étől eltűnnek a német vasútállomásokról a menetrendi tájékoztató plakátok, legalábbis az érkezési időket illetően – többé nem áll majd ott a falon feketén-fehéren, hogy mikor kellene begördülniük a vonatoknak.
A példás gendernyelven írt indokolás szerint a nyomtatott menetrend különösen a „sok építkezés” miatt rendszerint aktualitását veszíti;
sokkal megbízhatóbbak a kijelzőkön szereplő valós idejű információk, és egyébként is, az interneten minden vonatkozó információ elérhető. A vasúttársaság szóvivője szerint a menetrendi adatok naprakészen tartása és a plakátok nyomtatása költséges és nem kellően környezetbarát megoldás, emellett a tájékoztató táblák eltávolításával hely szabadul fel a peronokon.
Az intézkedést állítólag egyeztették az utasjogokért felelős hivatallal, amely azt „kifejezetten üdvözölte”.
Civil szervezetek ugyanakkor bírálják a lépést, mivel fokozhatja a kirekesztettségérzést az idősek és a szegények körében, akik nem lógnak folyamatosan a mobilneten, továbbá mivel a digitális alternatívák gyakran elérhetetlenek, illetve nem is feltétlenül megbízhatóak.
A Süddeutsche Zeitung kutatása szerint
idén augusztusig 2 és 3 millió közötti alkalommal kellett módosítani a Deutsche Bahn menetrendjeit
a biztosítóberendezések meghibásodása, jelzőlámpák nem megfelelő működése és váltóhibák miatt; egy vasúti dolgozó arról számolt be, hogy a muzeális jellegű váltóállító kapcsolópultokat ragasztószalaggal óvják meg a széteséstől. Egy felügyelőbizottsági tag szerint a gyakori zavarok miatt „a menetrendek már nem számításokon, hanem csupán becsléseken alapulnak”, ami „kontrollvesztéshez” vezet; ugyanakkor a vasúti közlekedés biztonsága ettől még nincs veszélyben, noha a következmények „katasztrofálisak”. Egy közmédia által megkérdezett szakértő ugyanakkor kis túlzásnak nevezte, hogy a menetrendeket már csak becsülnék,
de elismerte, hogy évtizedeken át túl kevés pénzt fektettek a vasútba,
ami egy ennyire összetett rendszer esetében idővel érezteti hatását. Idén ezért mintegy 16 milliárd eurót fordítanak pályakorszerűsítésre, amivel a Deutsche Bahn reményei szerint idén megállhat az infrastruktúra további öregedése.