Ez igen: forradalmi újítást vezet be Németországban a Deutsche Bahn!

2024. november 29. 11:00

Így előzd meg a vonatkésést: nem lesz többé kőbe vésett menetrend.

2024. november 29. 11:00
null
Francesca Rivafinoli
Francesca Rivafinoli

(Nyitókép: FP/INA FASSBENDER)

December 15-étől eltűnnek a német vasútállomásokról a menetrendi tájékoztató plakátok, legalábbis az érkezési időket illetően – többé nem áll majd ott a falon feketén-fehéren, hogy mikor kellene begördülniük a vonatoknak.

A példás gendernyelven írt indokolás szerint a nyomtatott menetrend különösen a „sok építkezés” miatt rendszerint aktualitását veszíti;

sokkal megbízhatóbbak a kijelzőkön szereplő valós idejű információk, és egyébként is, az interneten minden vonatkozó információ elérhető. A vasúttársaság szóvivője szerint a menetrendi adatok naprakészen tartása és a plakátok nyomtatása költséges és nem kellően környezetbarát megoldás, emellett a tájékoztató táblák eltávolításával hely szabadul fel a peronokon.

Az intézkedést állítólag egyeztették az utasjogokért felelős hivatallal, amely azt „kifejezetten üdvözölte”.

Civil szervezetek ugyanakkor bírálják a lépést, mivel fokozhatja a kirekesztettségérzést az idősek és a szegények körében, akik nem lógnak folyamatosan a mobilneten, továbbá mivel a digitális alternatívák gyakran elérhetetlenek, illetve nem is feltétlenül megbízhatóak.

A Süddeutsche Zeitung kutatása szerint

idén augusztusig 2 és 3 millió közötti alkalommal kellett módosítani a Deutsche Bahn menetrendjeit

a biztosítóberendezések meghibásodása, jelzőlámpák nem megfelelő működése és váltóhibák miatt; egy vasúti dolgozó arról számolt be, hogy a muzeális jellegű váltóállító kapcsolópultokat ragasztószalaggal óvják meg a széteséstől. Egy felügyelőbizottsági tag szerint a gyakori zavarok miatt „a menetrendek már nem számításokon, hanem csupán becsléseken alapulnak”, ami „kontrollvesztéshez” vezet; ugyanakkor a vasúti közlekedés biztonsága ettől még nincs veszélyben, noha a következmények „katasztrofálisak”. Egy közmédia által megkérdezett szakértő ugyanakkor kis túlzásnak nevezte, hogy a menetrendeket már csak becsülnék,

de elismerte, hogy évtizedeken át túl kevés pénzt fektettek a vasútba,

ami egy ennyire összetett rendszer esetében idővel érezteti hatását. Idén ezért mintegy 16 milliárd eurót fordítanak pályakorszerűsítésre, amivel a Deutsche Bahn reményei szerint idén megállhat az infrastruktúra további öregedése.

 

Összesen 73 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Chekke-Faint
2024. november 29. 13:34
lázárjánosahibásmilennemás
Zolotarjov
2024. november 29. 13:33
DB: minden harmadik távolsági vonat késik. Nem kicsit, nagyon..
SzabóTamás
2024. november 29. 13:28 Szerkesztve
Szánalmas ez a kritikán aluli mávval szembeni közhangulat javítását célzó, rendelésre készült írás; össze sem lehet hasonlítani a DB-t a mávval - mint a narancs és a citrom: mindkettő citrusgyümölcs, de... Ezzel együtt mindenképpen hamarabb fog a máv a DB színvonalának a közelébe kerülni annál, mint hogy a NER-médiában is lehessen majd hallani a Bátonyi Péter-ügyről. *Az Indexen jelent meg ugyan cikk az ügyről, de azt mindenki tudja, hogy ez a médium jóval finomabban hangolt eszköze a NER-nek a többi szerszámához képest.
Mankel
2024. november 29. 13:17
Ejj de jó lenne, ha a MÁV csak úgy lenne szar mint a német vasút.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!