Még mindig elterjedt vélekedés, hogy a kiberbűnözés áldozatai szinte kizárólag idős emberek, akik esetében a csalók könnyedén használják ki a hiányos internetes ismereteket, azonban a helyzet mára megváltozott, és a pénzügyi és digitális tudatosság fejlesztése kiemelten fontos lett a fiatalok számára is. Ebben nyújt jelentős segítséget a második alkalommal életre hívott Nagy Diák Banktudós Teszt, melynek során a diákok játékos formában tanulhatnak a felelős pénzügyi döntések meghozataláról, s közben felkészülhetnek a digitális világ egyre gyakrabban előforduló veszélyeire, például a kibercsalásokra is.
A Z generáció számára a digitális bankolás egyre fontosabbá válik, egy közelmúltbeli kutatás szerint ugyanis a fiatalok túlnyomó része az online banki szolgáltatásokat részesíti előnyben, hiszen ezek gyorsak, kényelmesek, és lehetővé teszik az otthoni ügyintézést is. Ezzel párhuzamosan azonban a digitális térben egyre több csalás történik, így a pénzintézetek feladata nemcsak a hagyományos banki ismeretek, hanem a kibertámadások elleni védekezés oktatása is lett. A Nagy Diák Banktudós Teszt éppen ezért idei vetélkedőjébe integrálta a kibertér veszélyeivel kapcsolatos tudnivalókat. A játékos feladatok segítenek abban, hogy a fiatalok ne csak pénzügyi ismereteket szerezzenek, hanem felkészüljenek az online világ egyre bonyolultabb kihívásaira is.
(X)
A DUE Médiahálózat tavaly, az MBH Bank támogatásával indította el a Nagy Diák Banktudós Tesztet, amely már az első alkalommal is nagy érdeklődést váltott ki, hiszen több mint 13 ezer diák töltötte ki a kvízt. Az MBH Bank társadalmi felelősségvállalási stratégiájában kiemelt fontosságú a pénzügyi tudatosság és a digitális ismeretek fejlesztése, ezért a háromfordulós verseny célja, hogy olyan szakszerű tudást adjon át a fiataloknak, amely segíti őket a mindennapi pénzügyi döntések meghozatalában.
Ahogyan az közismert, a Z generáció ma már főként a közösségi médián keresztül – mint a TikTok, az Instagram, a YouTube, vagy a Reddit – szerzik pénzügyi ismereteiket, ezek felületein ugyanis könnyen hozzáférhetnek pénzügyi tanácsokhoz. Fontos azonban azzal is tisztában lenniük, hogy ezeket a forrásokat általánosságban nem szabad megbízhatónak elfogadni, hiszen a közösségi média működési elvei miatt az információk hitelessége nem mindig garantált, ez pedig jelentősen növelheti hibás döntések kockázatát.