Újabb területre gyűrűzött be a német válság, de ennek Magyarország az egyik nyertese lehet

2024. október 12. 20:17

Németországban egyre több légitársaság húzza be a féket, tovább nő nyugati partnerünk versenyhátránya.

2024. október 12. 20:17
Ryanair

Nyitókép: Nokolas Kakovcis/NurPhoto via Getty Images

További járatritkításokat jelentett be Európa legnagyobb fapados légitársasága Németországban. A Ryanair miután néhány hete a magas helyi adók miatt drasztikus járatcsökkentést jelentettek be Berlinben, most tovább emelték a tétet – jövőre Dortmundban, Drezdában, Lipcsében és Hamburgban is visszavonulót fújnak – írja az Economx. A gazdasági portál szerint ezzel 

a német légipiac versenyhátránya tovább nő a régióban, amelyből Magyarország profitálhat, főként, hogy januártól nálunk megszűnik a légitársaságok különadója. 

Emiatt az adó bevezetésekor éles kritikákat megfogalmazó milliárdos üzletember, Michael O’Leary cége mára úgy véli, a magyar kormány jövőbemutató döntéseket hoz. A Ryanair tovább bővíti kapacitását, mivel forgalma folyamatosan nő 

  • Magyarország,
  • Svédország, 
  • Olaszország, 
  • és Lengyelország piacán.

A németországi reptéri forgalom ugyanakkor a legrosszabbul teljesít Európában. Csak a Covid-19 járvány előtti szint 82 százalékára kapaszkodott vissza, ami jövőre is komolyan hátráltatja a gazdasági kilábalást.

Emögött az áll, hogy a szövetségi kormány kontinens szerte a legmagasabb állami adókat és díjakat alkalmazza a fuvarozókkal szemben, ezért a németországi utazók fizetik a legmagasabb jegyárakat és a cégek eredményessége is rossz.

Az Economxnak nyilatkozó szakértő szerint 

a Ryanairnek bevett gyakorlata, hogy soha meg nem valósuló kapacitáscsökkenéseket helyez kilátásba, vagy éppen a szezonális változásokat, az üzletileg sikertelen járatok megszüntetését adják el így.

Varga G. Gábor, az Egek Ura Blog alapítója szerint miközben az utasszámok töretlenül emelkednek, a Ryanair több mint egy éve egyre határozottabban figyelmezteti a befektetőit, hogy zuhan a jegyárbevétel profittartalma – részben az alapárak csökkenése, részben a költségek növekedése miatt.

„Ebben a környezetben valóban számítanak a jegyekre rakódó adók, amelyek tovább erodálják az érintett útvonalakon megtermelhető nyereséget, amiből tételenként néhány euró is jelentős” – tette hozzá a szakértő.

A Ryanair vezér még Nagy Mártont is idiótának nevezte

A portál felidézte, Michael O’Leary vezérigazgató 2022-ben a sajtóban ment neki a magyar kormánynak, leidiótázva az akkor frissen kinevezett Nagy Márton gazdaságfejlesztési minisztert a különadó miatt. A lobbanékony stílusáról közismert ír milliárdos idén januárban Bruno Le Maire francia pénzügyminisztert nevezte ostobának a Boeing biztonsági teljesítményét illető kritikák miatt, amelyekből cége közel hatszázat üzemeltet.

 

Összesen 8 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
SABOTAGE
2024. október 14. 02:59
Pedofideszbirkák!!! Hűbéruralmi burzsoázia áldozatai vagytok!!! Hamarosan jön a vég!!!
atti64
2024. október 13. 08:53
SZOPJANAK A NÁCIK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!TUL BEKÉPZELT FAJNAK TARTOTTA MAGÁT MAJD MOST MÁR MÁSKÉPP LESZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kunfia1
2024. október 12. 20:59
„Ebben a környezetben valóban számítanak a jegyekre rakódó adók, amelyek tovább erodálják az érintett útvonalakon megtermelhető nyereséget, amiből tételenként néhány euró is jelentős” – tette hozzá a szakértő." Besúgónk, aki tavaly még harcolt a Ryanair-rel, azt hazudta, hogy nem engedi, hogy a különadót a magyar lakosságraterheljék, totális vereséget szenvedett, de mi is, hiszen Orbán minden különadóját a magyarok fizetik meg, ahogy a szakértő is elmondta, a Mandiner is elismerte.
Treeoflife
2024. október 12. 20:59
Szóval a Ryanair már nem nálunk izmozik? Talán a Reptér visszavásárlása sem volt annyira "rossz" elképzelés.....
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!