Nem lesz pardon, ha több órát késik a repülő
Visszatartó erejű bírságokat vár el a kormány a fogyasztóvédelemtől.
Szerintük a rekord-utasforgalomra már előre felkészültek, így nem erre vezethetők vissza a kaotikus jelenetek.
Nyitókép forrása: MTI/Koszticsák Szilárd
Idén is anomáliák, áldatlan állapotok jellemzik az európai légiközlekedést, s ezek bizony begyűrűződnek Magyarországra is, és a sajtóban oly sokszor szereplő Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre ugyancsak. A Világgazdaság két kirívó példát említ egyik kapcsolódó cikkében:
A késések, várakozások olyan mértéket értek el – nem beszélve az utastájékoztatás totális hiányáról, az embertelen bánásmódról –, hogy a budapesti kabinet figyelmét is felkeltették.
Orbán Viktor kormányfő is kitért a jogos panaszáradatra múlt pénteki rádióinterjújában; a hétfői Kormányinfón úgyszintén szó esett a légiközlekedésről (akciótervet kér a kormány a járatkésések megszüntetése érdekében); de a Nemzetgazdasági Minisztérium is közleményt adott ki, amiben leszögezték: „a nyári utazási főszezonban a rendszeressé váló késések, járattörlések következtében családok százainak kellett méltatlan helyzetet elszenvedniük a megfelelő tájékoztatás és ellátás hiánya miatt. A tűrhetetlen állapotok felszámolása érdekében a magyar kormány összehangolt és azonnali cselekvést sürget”.
Nagy Márton tárcavezető a helyzet orvoslása érdekében hétfőn hivatalában fogadta Tóth Lászlót, a HungaroControl vezérigazgatóját. A miniszter leszögezte, hogy a HungaroControlnak mindent el kell követnie a zavartalan forgalom biztosítása érdekében.
Ezt is ajánljuk a témában
Visszatartó erejű bírságokat vár el a kormány a fogyasztóvédelemtől.
A sorozatos állandó késéseket nem a budapesti reptér rekord-utasforgalma okozza, annak kezelésére prognózisaik alapján előre felkészültek – reagált a sajtóban megjelent hírekre a Budapest Airport Zrt. Hozzátették, a késéseket Európa-szerte tapasztalni lehet, a budapesti helyzet hátterében pedig a következő körülmények együttese áll:
Arra is kitértek, hogy a teljes kontinensen elindult a szokásos nyári utazási csúcsszezon, amikor eleve megnövekszik a légiforgalom, továbbá a foci-Eb és a párizsi olimpia is nehezíti a helyzetet, a megszokottnál is sokkal több a repülőgép Európa felett.
Mindezekre rakódik rá az időjárás: amikor zivatarlánc alakul ki, a menetrend szerinti közlekedés tovább sérül.
A Budapest Airport kiemelte, a repülőtér nem „omlott össze”, működése folyamatos.
Mint ismert, az állam minap visszavásárolta a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető társaságot. A bejelentés szerint a reptércégért a kormány 3,1 milliárd eurót, azaz nagyjából 1200 milliárd forintot fizetett. De a világ legnagyobb reptér-üzemeltetője is tulajdonosa lett a Budapest Airport Zrt-nek. A Vinci Airport 20 százalékos részesedést szerzett. Nem mellékes, pár napja interjút adott a Mandiner.hu-nak a nemzetgazdasági miniszter. A tranzakcióról kifejtette, alapvetően a magyar állam lett a tulajdonos, az állam határozza meg a stratégiát, a Vinci Concessions pedig üzemeltetik a létesítményt. Nagy Márton beharangozta, hogy július 9-én kedden lesz egy nemzetközi sajtótájékoztató, ahol arra derülhet majd fény, hogy milyen beruházásokat, fejlesztéseket kívánnak végrehajtani a jövőben a reptéren.
Ezt is ajánljuk a témában
Az iconFESZT gazdaságpolitikai konferencia vendége volt Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei Tarcalon. Aktuális gazdasági ügyekben kérdeztük. Villáminterjúnk.