Szerintem az oktatás jó téma

2023. február 16. 07:29

Ha én jobboldali politikus lennék, biztos az élére állnék.

2023. február 16. 07:29
null
Skrabski Fruzsina
Facebook

„Azt mondanám, ha egyszer volt sikeres, unortodox gazdaságpolitikánk, akkor legyen sikeres, unortodox oktatáspolitikánk.

Olyan világot teremtünk, ahol a gyerekek meg akarnak születni!

Kis, boldog ország leszünk, a világ legjószívűbb gyerekeivel, akik persze a világ legokosabb gyerekei is, de ez másodlagos.

Nekünk az Isten csodálatos képességeket adott, mi vagyunk a világon a legjobb munkaerők, mert motiváltak vagyunk, okosak és maximalisták. Ezért szívja el tőlünk a Nyugat a munkaerőt és ezért jönnek ide a nyugati gyárak a maradékért.

Szóval csak jókedv kell és pálya, hogy itt maradjanak a fiataljaink.

Ehhez vidám és motivált pedagógusok kellenek, akik kiszeretik a gyerekekből a jót.

Én biztos aszerint értékelném a pedagógusokat, hogy kinek a tanítványai tudják kifejezni magukat, hol jó az osztályközösség és hol tudnak együttműködni a gyerekek. Akiknek ilyen eredményei vannak, nekik sokat kell fizetni, hisz nemzetgazdasági jelentősége van a jól nevelt gyerekeknek: ők termelik majd a pénzt és ők szülik a további jófej gyerekeket a világra!

Nem kell több okos gyerek, van elég! Több kedves gyerek kell! Aztán az okos és kedves gyerekek úgyis érvényesülnek.

Volt nemrég egy kísérlet egy budapesti gimnáziumban. Az egyik osztályban két matek óra helyett, kettővel több énekórát tartottak.

Láss csodát! A többet éneklő osztály jobb lett matekból, mint a párhuzamos osztály, amelyiknek dupla matekórája volt!

Ott van a Boldogságóra képzés is. Az óra közben a tanár kicsit játszik a gyerekekkel, dicsérgetős játékot.

Azok a gyerekek, akik ilyet játszottak öt percig, sokkal jobb dolgozatot írtak, mint a másik osztály.

Ezek tudományosan mért eredmények. Tehát nem attól lesznek okosak a gyerekek, ha teletömjük őket adatokkal.

Rengeteg tudás van az oktatásról külföldön és itthon, rengeteg modell, van miből válogatni.

Mi megtalálhatnánk a magyar utat, aminek csodájára járnak!!”

Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 41 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
peter19791003
2023. február 16. 13:57
Lelkesítő szövegnek jó. De a jelenlegi körülmények között közelebb van a 80-as évek sikerpropagandájához. Azt sejteti, hogy alapvetően minden rendben, és már csak a tanároktól kellene egy kicsit több kedvesség. "mi vagyunk a világon a legjobb munkaerők, mert motiváltak vagyunk, okosak és maximalisták. Ezért szívja el tőlünk a Nyugat a munkaerőt és ezért jönnek ide a nyugati gyárak a maradékért." ezek szerint nem mi vagyunk a legjobb munkaerő, hanem Európában Románia Bulgária és Ukrajna. Valószínű.
zakar zoltán béla
2023. február 16. 09:48
9.25 ténytudás vagy tények tudása nélkül/j.
zakar zoltán béla
2023. február 16. 09:25
Sok mindennel egyetértve.... DE ALAPVETŐ TLNYTUDÁS NÉLKÜL NINCSEN VALÓDI ÉRTÉK SEM!
laikus19
2023. február 16. 09:06
Először is meg kellene tisztítani a terepet! Nagy újítások, új projektek a következő lépcsőfokban jöhetnének először kísérletként. Ha a "tudományos" szó, mint jelző feltűnik, az nekem mindig eleve gyanús, ugyanis az esetek többségében van egy kitűzött cél, amit el akarnak érni, be akarják bizonyítani, hogy milyen jó, ennek megfelelően fogalmazzák meg a kritériumokat. Az egész problémakör rendkívül összetett, és gyökerei nagyon mélyre, minimum évtizedekre nyúlnak vissza, itt csupán szemléltetésként egyetlen-egyet emelek ki. Aki csak kicsit is közel áll a mai pedagógia hétköznapi gyakorlatához, az tudja, hogy az új NAT tankönyvekkel rengeteg probléma van. Magyar szakosként állítom, hogy az új NAT tankönyvek jóval gyengébbek, mint a korábbiak voltak, holott a cél éppen ennek a fordítottja volt. De ugyanezt hallom más területek pedagógusaitól, a matek és történelem tanárok pl. szinte vért izzadnak, hogy a tanításban valahogy használni tudják ezeket a tankönyveket, ami nekik rengeteg plusz munkával jár. Tud valaki olyan fórumról, ahol ezeket hatásosan szóvá lehet tenni? Mert én nem, ha valaki "felfelé" jelezni próbálja, nagyobb az esélye, hogy feljelenti magát, minthogy valamit elérjen. Kimondom, ami a gyanúm: a pedagógiában a felső vezetési pozíciókat átvette egy magát fideszesnek deklaráló réteg, amelyik - ha jobban megvizsgálnák - rengeteg szállal kötődik a 90 előtti időszakhoz, nem csak személyi kapcsolatok tekintetében, hanem ami ennél sokkal súlyosabb, mentalitásban is. A lényege ennek: lefelé bakancs, fölfelé nyelv. Egy szó mint száz: a magyar pedagógia eljutott addig a pontig, amikor már nem fehér asztalok melletti tudományos konzultációkra van szükség, hanem - ahol ennek helye van, aki teheti - nemcsak az asztalra kellene csapni, hanem - képletesen - egyes szegmensekben az ablakokat kellene betörni, a berendezéseket összetörni, egyes felső pozícióban levő vezetőket 24 órán belül kirúgni... Ettől nagyon messze vagyunk, viszont rengeteg ugyanazokat az aktuális politikai témákat rágógumizó rendezvény van. Ezek helyett pl. miért nem rendeznek a civil szervezetek (CÖF, stb.) nyílt vitát teszem azt a tankönyvkérdésről? Ehhez csak egy előzetes hatástanulmány kellene gyakorló pedagógusok között végzett közvéleménykutatás alapján, ennyi is elég lenne, hogy kiboruljon a bili. No persze azt nem lehet, mert sok különmunkát jelentene, meg a belső körökhöz valamilyen szálon kötődő ismeretségi körökhöz tartozók érdekeit sértené. Konzervatív beállítottságú vagyok, éppen ezért fokozottan felháborít, amit a pedagógiában lényegében konzervativizmus, vagy jobboldaliság fedőnév alatt művelnek egyes kiváltságos rétegek. Fruzsina most átment egy jobboldali "vekerditamásba", jó lenne, ha tudná, sokunknak ebből elege van, nem kicsit, hanem nagyon!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!