A Magyar Telekom júliusban startolt el kísérleti jelleggel saját, négy hónapos programjával, amelynek során 152 munkavállaló tesztelte a négynapos munkahetet. Ezzel a cég hazai csoportja lett a világméretű kísérlet legnagyobb hazai vállalata, az eredmények azonban itt is ugyanolyan pozitívak voltak, mint a külföldi cégek esetében. Reguly Márta, a kutatást végző PwC vezetője szerint „a 4 napos munkahét kapcsán nagyon pozitív, hogy a válaszadók azt gondolják, képesek akár 4 nap alatt is elvégezni a feladataikat, úgy, hogy a hatékonyságuk és a produktivitásuk megmaradjon. A másik fontos tanulság, hogy sokan úgy látják, a négynapos munkahét mellett egészségesebb munka-magánélet egyensúlyt tudnának fenntartani, ami hosszú távon visszahatna a munkájuk minőségére is”.
Egy ekkora cégnél természetesen csak csoportokra bontva, differenciáltan, az egyes szakterületek leterheltségét maximálisan figyelembe véve lehetett bevezetni a tesztheteket. Az eredmény a tervezésnek köszönhetően meggyőző volt: a munkavállalók 20 százalékkal kevesebb időt töltöttek munkával,
hatékonyságuk mégis 10 százalékkal nőtt.
A résztvevők 94 százaléka számolt be pozitívan a személyes jólétet firtató kérdésre, szemben a tesztet megelőző 78 százalékról – 92 százalékuk pedig maximálisan elégedett a munka-magánélet egyensúlyt tekintve.
A Telekom a projektet teljes sikernek értékelte, de – méreténél és szerteágazó tevékenységénél fogva – azzal is tisztában van, hogy egyik napról a másikra nem tudja bevezetni a négynapos munkahetet. További tesztelés céljából folytatja a projektet, a februártól induló pilot időszakban már 300 munkavállaló bevonásával folytatja a vizsgálatot.