Kiemelte azt is, hogy a bringás mentőegység terve megalapozott, „gondosan előkészített projektről van szó, rengeteg elemzés, hőtérkép, táblázat és grafikon is készült ennek érdekében”. Emellett azt is aláhúzta, többek között Londonban és más nagyvárosok központjaiban már régóta használnak kerékpárokat a mentők,
Nagy-Britanniában évente közel 17 ezerszer riasztják a bringás életmentőket
és az esetek több, mint felében nem is szükséges más mentőegység a betegek ellátásához, vagyis a két keréken közlekedő bajtársak gyorsak és hatékonyak is.
Szólt arról is, hogy a mentőszolgálat a kezdetek óta igyekszik a betegek érdekeit szolgáló innovációkat bevezetni. Az elmúlt években is sok fejlesztésük volt, kiemelte, hogy új mentőautókat kaptak, új mentőállomások épültek, amivel párhuzamosan a logisztikájuk is modernizálódott, a mentésirányítás pedig elektronikusan működik a segélyhívás beérkezésétől a kórházi betegátadásig. Emellett használják az üzleti, sőt már a mesterséges intelligencia módszereit is, ami segítségével ki tudják mutatni, hogy adott időszakban, adott városrészben mekkora esélye van annak, hogy valamilyen baj bekövetkezik és mentőre lehet szükség.
Egyébként ezeknek az adatoknak az elemzése után jutottak arra a következtetésre még évekkel ezelőtt, hogy vannak olyan területek, ahová érdemes mentőegységekkel kitelepülni, mert ott abban az időszakban szükség lehet gyors helyszíni beavatkozásra. Ennek nyomán vezették be az elmúlt években az úgynevezett mentési pontokat. Ezt az elvet követné az OMSZ tervei szerint a kerékpáros mentés is,