Érkeznek a gránátvetők, Ukrajnában is ilyeneket használnak
2019 januárjában nyilvánosságra került, hogy Magyarország is rendszerbe állítja a svéd SAAB Bofors Dynamics Carl Gustaf M4 hátrasiklás nélküli lövegek elvén működő többfunkciós gránátvetőt, a megrendelés értéke 429 millió svéd korona, körülbelül 55 millió amerikai dollár. 2019 szeptemberében pedig már megtörtént az első éleslövészet a gránátvetőkkel.
Megjelenése ellenére nem rakétaindító, hanem hátul tölthető hüvely-lövedék felépítésű lőszert tüzelő eszközről van szó, amelynél a hajtótöltet gázai hátrafelé is kiterjednek, ezzel kioltva a hátrarúgást. A 84 mm-es kaliberű, huzagolt csövű fegyver muníciók széles körét tudja tüzelni, a sörétes jellegű nyíllövedék-csomagtól a repeszromboló vagy kumulatív páncéltörő robbanófejes lőszerekig. Mozgó járművek ellen 3-500 méterig hatásos, álló célpontok ellen rakétapóthajtású gránáttal akár 1000-1200 méterről is bevethető
Még több állat, párducok mellé Hiúzok és Gidránok
2020. augusztus 16-án a magyar állam szerződést írt alá a német Rheinmetall céggel Lynx gyalogsági harcjárművek gyártására Magyarországon. A honvédség 218 darabot rendelt, ebből 172 darab fog idehaza, Zalaegerszegen készülni. A német gyártású eszközök már készülnek.
Komoly előnye a Hiúznak, hogy lánctalpas jármű létére az 50 tonnás jármű rendkívül mozgékony. A KF41-es Hiúzt egy 27 ezer köbcentiméteres lökettérfogatú 1470 lóerős teljesítmény leadására képes 6230 Newtonméter csúcsnyomatékkal bíró Liebherr motor hajtja. Az eszköz elsődleges fegyverzete egy 30 mm-es gépágyú, a másodlagos fegyverzete pedig egy 7,62 mm-es géppuska, de akár LR2-es Spyke páncéltörő rakétákkal is kiegészíthető, nem utolsó sorban pedig éjjellátó képességekkel is rendelkezik.
Ekkortájt jelentették be, úgyszintén, hogy Kaposváron készülnek majd a Gidrán elnevezésű 4x4-es meghajtású harcjárművek. A honvédség számára készülő 300 darab Gidránból, körülbelül 260-280 is ebben a gyárban fog elkészülni.
A Gidrán egy úgynevezett MRAP, ami olyan katonai harcjármű, amely páncélzatának köszönhetően megvédi a bent ülő katonákat az aknáktól, a házilag barkácsolt bombáktól és a rajtaütésszerű támadásoktól. A járműnek STANAG 4569 Level 3-as páncélvédettsége van. Az önvédelméről pedig egy 12,7 milliméteres Browning géppuska gondoskodik.
Újabb szállító repülőgépek jönnek, ezúttal Brazíliából
2020. november 17-én szerződés született a brazil Embraer céggel két darab KC-390 típusú légi utántöltésre is képes katonai szállító repülőgép beszerzéséről – leszállításuk 2023-ban és 2024-ben várható.
A KC–390 Millenium hét éve repült először, sorozatgyártása 2016-tól folyik. Hasznos terhelése 23 tonna, amellyel a C–130J Super Hercules piaci konkurensévé válik, sőt, számos paramétere még jobb is annál. Az alapváltozat képességei: levegőben üzemanyag felvétele, különleges alakulatok és eszközeik célba juttatása, „kutatás és mentés” feladatok ellátása, előkészítetlen repterekről való üzemelés.
Még több, még jobb, még hatékonyabb légtérvédelem
2020 decembere és 2021 decembere között számos, légtérvédelmet érintő szerződésről érkezett bejelentés. Többek között arról, hogy Magyarország a NASAMS norvég-amerikai légvédelmi rakétarendszert beszerzése mellett döntött. A rendszerhez százhúsz darab AMRAAM-C7 és hatvan darab AMRAAM-ER került beszerzésre. Az első NASAMS egységek jövőre érkeznek, a rendszer 2025-re lesz teljes. Az első tűzegységnek 2024 végére el kell érnie a műveleti készenlétet.
Vagy arról, hogy a honvédség 11 darab ELM-2084 radart szerez be. Az eszközök a Rheinmetall Canada vállalat segítségével lesznek NATO-kompatibilissá alakítva a magyar igényeknek megfelelően. Az első öt nagy hatótávolságú légtérellenőrző, amely az ország légterének forgalmát figyeli és ellenőrzi, a második (6 darabos) csoportba pedig mobil közepes hatótávolságú radarok, valamint tüzérségi radarok tartoznak. Az első radarok érkezése 2022-ben várható, míg az utolsók 2027-ben állnak szolgálatba. A radarok egy része itthon, Nyírteleken lesznek összeszerelve és a későbbiekben karbantartva.