Soron kívüli vizsgálatot rendel el a fogyasztóvédelem a Ryanair ellen

2022. június 21. 11:14
Az Igazságügyi Minisztérium közleménye szerint a Ryanair bocsánatkéréssel tartozik, elsősorban az utazóknak.

Tovább folytatja a hatósági vizsgálatot a kormányhivatal, a panaszok nagy száma miatt pedig soron kívüli témavizsgálatot rendel el a fogyasztóvédelemért felelős miniszter a Ryanair ellen. A magyar kormány elfogadhatatlannak tartja és elutasítja, hogy a Ryanair a légitársaságokra kivetett különadót áthárítja az utazókra.

„Magyarország Kormánya elfogadhatatlannak tartja és a leghatározottabban elutasítja, hogy

a Ryanair DAC (Ryanair) a légitársaságokra kivetett extraprofit-különadóját áthárítja az utazókra, ezáltal újabb extraprofit beszedését célozva” 

– közölte az Igazságügyi Minisztérium.

A közlemény szerint különösen visszás, hogy a korábban eladott jegyekre vonatkozóan a Ryanair már megkezdte ezt a gyakorlatát. A kormány elvárja, hogy az extraprofit-különadókat minden vállalat maga fizesse meg és ne terhelje tovább a lakosságra.

„A Ryanair bocsánatkéréssel tartozik, elsősorban az utazóknak”

A Ryanairrel kapcsolatban nemcsak az extraprofit-különadó áthárításával kapcsolatos bejelentések érkeztek, hanem a fogyasztóvédelmi hatóság tapasztalatai szerint minden évben számos fogyasztói panasz is érkezik a légitársasággal szemben, többségében járattörléssel, nem megfelelő tájékoztatással, poggyászkezeléssel és az utasokkal való kommunikációval kapcsolatban.

„Az a hangnem, amit a Ryanair vezetése ütött meg a magyar kormánnyal szemben az elmúlt napokban, a panaszok alapján általánosan előfordul a cég részéről az utazóközönséggel szemben is, ami megengedhetetlen.

A Ryanair bocsánatkéréssel tartozik, elsősorban az utazóknak”

– olvasható a közleményben.

Hatékony kivizsgálásra van szükség

Az Igazságügyi Minisztérium szerint a panaszok száma és súlya hatékony kivizsgálást igényel a jövőbeli jogsértések megelőzése érdekében. Különösen indokolt a határozott fellépés, mivel a koronavírus-világjárvány után megnövekedett utazási kedv visszaélésekre adhat lehetőséget a légitársaságoknak a kiszolgáltatott fogyasztók ellenében.

A jövőbeli panaszok megelőzése érdekében a Ryanair-ügyben a kormányhivatal folytatja a hatósági vizsgálatot, és a panaszok nagy száma miatt a fogyasztóvédelemért felelős miniszter a társasággal szemben soron kívüli témavizsgálatot rendel el – írta a tárca közleményében.

Kapcsolódó tartalmak

„Leszarom, ha senki sem kedvel” – kicsoda Michael O’Leary Ryanair-vezér?
Minisztereket idiótáz, megalázza saját utasait és cége pilótáit is, ha olyan kedve van: soha nem tesz lakatot a szájára az ír fapados vezérigazgatója. Bővebben...

***

Feljelentette a Ryanairt a Védett Társadalom Alapítvány
Szerintük a légitársaság tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat. Bővebben...

Nyitókép: AFP

Összesen 65 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés