Nagyobb arányú kormányoldali diadal természetesen nehezítené a dolgukat, ami nem jelenti azt, hogy ne próbálnának meg a „csalás”-teóriával operálni. És ez csak az egyik eleme lesz a destabilizációs stratégiának. A katonai beavatkozást kivéve gyakorlatilag minden fronton erőteljes támadásokra kell számítani: politikai, jogi, pénzügyi, NGO-, média- és titkossszolgálati manőverekre.
Február elején érkezett a hír, hogy az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) Demokratikus Intézmények és Emberi Jogok Hivatala (ODIHR) „teljes körű választási megfigyelési misszió” küldését ajánlja az április 3-án tartandó magyarországi parlamenti választásra. Üzen ezzel valamit számunkra Európa?
Az úgynevezett megfigyelési misszió régi műfaj, része a nemzetközi politikai fegyvertárnak. Lehetne a normális ügymenet része is, de amikor ennyire hangsúlyozzák a „missziót", mint most, akkor azt üzenik a megfigyelt ország kormányának, hogy „rajtad tartjuk ám a szemünket”, „gyanús vagy”. Márpedig Magyarország kormánya a föderalisták szerint több mint „gyanús”.
Az EBESZ-féle ajánlás hírét a hazai ellenzék azonnal igyekezett kommunikációs szinten aktiválni, mondván, ilyen méretű megfigyelési misszió kiküldésére eddig csak egyetlen alkalommal, Bulgária esetében volt példa az uniós országok körében.
E tekintetben Bulgáriát előhozni szakmailag eleve kétes komparatív művelet, a két ország szinte minden politikai vonatkozásban különbözik. Három 2/3-os Fidesz–KDNP-győzelem után az ellenzéknek kifizetődőbb lenne tükörbe néznie, mintsem hamisan példálóznia. Saját tehetetlenségének megfejtése rögtön ezzel a kérdéssel kezdődhetne: több mint tizenkét év alatt miért nem tudta az ellenzéki szavazótábort politikailag úgy megformálni, hogy a kormányváltásnak nemzetközi nyomásgyakorlás nélkül is legyen esélye? Helyette ma ott tartanak, hogy