Elkészültek a Rákospalota–Újpest vasútállomás első látványtervei

2022. február 12. 7:55
Az M3-as metró északi meghosszabbításának terveihez illesztik az elképzeléseket. A történeti állomásépület is megújul.

Megújítják és korszerűsítik Budapest legelavultabb vasútállomását, a Rákospalota–Újpest megállót. A vasútállomás elhanyagolt, szűk, nem akadálymentes, miközben naponta tízezrek veszik igénybe az utazáshoz, írja a PestBuda. Hozzátették: a Budapest Fejlesztési Központ a kormány megbízásából elkészíttette az első látványterveket, amelyek szerint az új vasútállomáson

a mai szűk peronok helyét tágas, fedett, korszerű középperonok veszik át.

A kormány megbízásából

A Budapest Fejlesztési Központban (BFK) a kormány megbízásából elkezdte a 71-es vasútvonal Rákospalota–Újpest–Veresegyház–Vác vasútvonal felújításának tervezését, ennek a beruházásnak része a Rákospalota–Újpest állomás teljes megújítása és korszerűsítése is – közölte Facebook-posztjában Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója.

A peronok megközelítése teljesen akadálymentes lesz, a történeti állomásépület megmarad és megújul.

A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerül az Árpád úti felüljáróhoz, ahol gyalogos- és kerékpáros-aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával. A vasútmenti közterületeket megújítják, épülnek új B+R kerékpártárolók és valószínűleg P+R parkoló is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal.

Vitézy Dávid kiemelte: az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveihez illesztik az elképzeléseket, ha egyszer megépül a metró,

színvonalas átszállópont jöjjön létre a vasút és a metró között.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában rögzített cél az, hogy Rákospalota–Újpestről óránként 8-10 vonat induljon a Nyugatiba a 70-es és 71-es vonalak fejlesztése nyomán. Ezáltal Budapest közlekedésében és az állomás körüli városrészek belvárosi kapcsolatrendszerében is fontos szerepet játszhat a vasút – summázta.

Forrás: Vitézy Dávid/Facebook

Nyitókép: A Paragram koncepcióterve új déli aluljáróval, mely az M3-as metró jövőben tervezett állomásához is csatlakozhat, illetve új kerékpáros-gyalogos átjáró is létesülhet (forrás: Vitézy Dávid/Facebook)

Összesen 19 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Állandó a segélyezés fontosságának sulykolása, de NINCS ember mázolni. A falunkban kecses, háború előtti felüljáró ível át a vasúti sínek fölött, már a közeli szétesés állapotában. Kár érte, mint annyi másért.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés