Névtelen cikkben támadja a Mandiner szerzőjét az Izraelinfo

2022. január 27. 9:12
A névtelen szerző szerint Veszprémy László Bernát szándékosan vezette félre az izraeli közvéleményt.

Név nélkül közölt véleménycikket kedden az Izraelinfo.hu nevű hírportál Veszprémy László Bernát, a Mandiner munkatársának a Times of Israel hasábján megjelent és később töröltetett publicisztikája kapcsán.

Az Izraelinfo szerint Veszprémy egy „manipulatív” cikket közölt a Times of Israel blogfelületén. A véleménycikkben az áll, hogy Veszprémy László Bernát szerzői információi hiányosak a portálon, mert a szerző „csak” történészként, doktoranduszként, médiamegfigyelőként és MCC-bloggerként tünteti fel magát. Csakhogy – írja a portál – Veszprémy a Századvég-féle Migrációkutató Intézet és a Mandiner munkatársaként is, amiket az Izraelinfo szerint a szerző „kifelejtett” a bemutatkozásából. „A magyar olvasó számára talán egyértelmű, de egy angolul beszélő izraeli szerző vagy olvasó számára nem az, hogy [Veszprémy] tevékenységeit – még csak nem is titokban – az Orbán-kormány finanszírozza” – állítja az Izraelinfo.

A portál szerint a magyar kormány előszeretettel használja fel az izraeli médiát a saját kampánycéljaira.

Az Izraelinfo névtelen szerzője úgy véli, a kormány azért jelentetett meg Veszprémyn keresztül egy cikket egy izraeli lapban Márki-Zay Péter vélt antiszemitizmusáról, hogy úgy állíthassa be, hogy ez az információ valójában Izraelből származik. „Így Veszprémy vádjai úgy tüntethetők fel magyar újságokban és weboldalakon, mintha egy izraeli újságban jelentek volna meg, hiszen onnan szemlézték őket” – áll a cikkben.

Az Izraelinfo szerint a Times of Israel szerkesztői gyorsan és hatékonyan reagálva tüntették el a portál által idézőjeles újságíróként emlegetett Veszprémy László Bernát cikkét. „Nyilvánvaló Veszprémy szélsőségesen részrehajló állításaiból, stílusából és anekdotáiból, hogy ez egy pártos cikk volt egy olyan ország belügyeiről, amit a Times of Israel ismerői aligha ismernek” – állítja az Izraelinfo. A lap szerint Veszprémy „minden bizonnyal az Orbán-rezsim által folytatott médiahadviselés szerves része, az írásai pedig ezt a célt szolgálják”. A portál azt írja, Veszprémy László Bernát háttere miatt a Times of Israel, egy „független és pártatlan” lap, nem adhatott helyet az írásnak.

A névtelen szerző azzal is megvádolja kollégánkat, hogy szándékosan félrevezette az izraeli és a zsidó közvéleményt

azzal, hogy „antiszemitának” és „homofóbnak” bélyegezte Márki-Zayt. Az Izraelinfo azt írja, „a blogbejegyzés törlése reményt ad, hogy Izraelt nem fogják Magyarországon kampánycélokra használni”.

A véleménycikk arról is megemlékezik, hogy a kormánypárti magyar sajtóban nagy felháborodást keltett Veszprémy cikkének törlése. A cikk szerint kollégánk semmilyen bizonyítékot nem mutatott be a cikke nyomán kapott fenyegetésekről. A lap azt is felveti, hogy az egyik fenyegetést, amit Veszprémy kapott, éppen az Izraelinfo felületén írták, ahonnan a moderátor egyből törölte is. „Így jogosan merülhet fel, hogy az Izraelinfón kívül csak Veszprémy tudhatott az egész incidensről, és így a komment talán nem volt más, mint a saját – kudarcba fulladt – provokációs kísérlete”. Az Izraelinfo hozzáteszi: a komment egy gondosan felépített kamuprofilról származhatott, ami többször is megosztotta Veszprémy írásait.

A lap szerint feltétlenül érdekes, hogy a választások közeledtével még a Times of Israel cikktörlése is ekkora hullámokat vert az országban, illetve hogy „a kormánypárti média továbbra is antiszemitizmussal vádolja az ellenzéket”. Az Izraelinfo szerint a kormány kampánya arra fókuszál, hogy meggyőzze az embereket a saját „Izrael- és zsidó»barátságáról«”.

Fotó: MCC

Összesen 29 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A névtelen szerző veti a Veszprémy kolléga szemére, hogy az nem sorolta fel minden titulusát?
Ez tényleg vicces.
Kedves László!
Azt hiszem, hogy gyűlölik magát, mert saját véleménye mentén él. Korábban is azt írtam, amit most.: szarjon a fejükre.

Ki fog derülni, hogy egy Izraelben élő magyar ellenzéki írta a cikket. Ahogy szokták.

Laci!

ne hagyd magad, melletted állunk. Izraelben is vannak akik a zsidóság árulói, gyökértelenek, Soros zsoldosok. A magyar zsidóság megmaradása itthon dől el, annak egyedüli letéteményese Orbán Viktor, s az EMIH, a becsületes, hitéhez, hazájához ragaszkodó zsidóság. Szégyenteljes, hogy Soros már Izraelből is Magyarország ellen hangolja a zsoldosait. Amennyiben Sorosra, s ezekre a gyökértelenekre, az Európa, s Magyarország iszlamizációján dolgozókra hallgatunk, az egy második holokauszt.

A belpesti híg zsidóság a zsidóság és az ország ellensége.

Nem adunk erre okot?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés