Alapítvánnyá nőtte ki magát az a Facebook-csoport, amely immár több mint száz gyűjtéssel több mint félmilliárd forint adományt szerzett: Tasi Nikolett, a CsodaCsoport alapítója mesél lapunknak a százezreket megmozgató ügyekről.
2022. január 19. 11:32
p
0
0
0
Mentés
Gacsályi Sára írása a Mandiner hetilapban.
Kutatások szerint egy átlagos felhasználó 2019-ben naponta két óra huszonhárom percet töltött a közösségi média felületein. Tasi Nikolett abban az évben indította el az adományozás köré szerveződő Facebook-csoportját, a CsodaCsoportot, ahol az eddig belépő 156 ezer tag 111 gyűjtés során több mint 500 millió forintot szerzett jótékony célra.
Miközben Ön ezt olvassa, valaki máshol már kattintott erre:
Von der Leyennek ez nagyon fájhat: mintha Orbán írta volna az amerikai mestertervet
Bár évek óta foglalkoznak ezzel, ma is meg-megérinti őket egy gyerek nehéz helyzete”
Az oldal egy országos megmozdulás nyomán indult el: az SMA-s kisfiú, Zente kezelését szerette volna Nikolett néhány, akkor még ismeretlen anyukával megtámogatni. „Magam is segíteni akartam Zentééknek, és arra gondoltam, mennyien lehetnek, akik szintén segítenének, csak nincsen lehetőségük pénzt adni. A CsodaCsoportot nekik hoztuk létre: itt felajánlásokat várunk – ami lehet termék, szolgáltatás, igazából szinte bármi –, majd az azokból befolyt összeget beteg, sérült, fogyatékkal élő gyermekek fejlesztésére, kezeléseire fordítjuk” – magyarázza az alapító. Maga is meglepődött a jótékonysági adok-veszek csoport hirtelen jött sikerén. „Akkoriban özönlöttek a tagok és a felajánlások, ezért a kezdetekben négyen fejenként nagyjából napi húsz óra munkával igyekeztünk a vízfelszín felett maradni” – emlékszik vissza.
Egyre távolodik egymástól az Egyesült Államok és az Európai Unió. Előbbi ráadásul egy merőben új kontinens képzel el, ahol egyes országokkal működne csak szorosabban együtt.
December 16-tól gyökeresen átalakul a Facebook, a Messenger és a WhatsApp világa: a Meta rögzítheti az MI-vel folytatott beszélgetéseinket. Szakértő szerint ezzel új korszak kezdődik – amelyben a felhasználó maga lesz az áru.