Az első indítványozó felvetéseire a testület úgy reagált, hogy az „többlépcsős hipotetikus érvrendszeren” alapul, ami elsősorban sajtóértesülésekre támaszkodik. Az Alkotmánybíróság szerint a jogalkotónak akkor is lehetősége volna az EU-s jogszabályoknak megfelelő törvényeket hoznia, ha a választók többsége nemmel voksolna a népszavazás kérdéseire. A határozat szerint a kötelezettségszegési eljárás már a Kúria eljárását megelőzően is elindult, vagyis annak új szakaszába lépése nem jelenti a körülmények lényeges változását. Ezek miatt az első indítványozó által előadottak nem tűntek megalapozottnak a testület számára.
Arra a felvetésre, ami szerint az országgyűlési választás és a népszavazás egy napon tartása összemosná a két intézményt, az Alkotmánybíróság azzal reagált, hogy az Országgyűlés szóban forgó határozata nem tartalmaz dátumokat, vagyis a népszavazást majd a köztársasági elnöknek kell kiírnia egy általa választott napra. Ez a nap lehet az országgyűlési választás napja is, ezt a vonatkozó törvények megengedik. Az Alkotmánybíróság szerint emiatt nem lehet alkotmányossági vizsgálatot tartani erről.
A második indítványozó kúriai döntést firtató felvetésével kapcsolatban a testület arra az álláspontra helyezkedett, hogy az nem az Alaptörvényre, az Országgyűlés döntéshozatali eljárására vagy a népszavazásról szóló törvényre vonatkozik, hanem „csupán a Kúria döntéseiből kiolvasható követelményekre”. Az Alkotmánybíróság ezért nem folytat érdemi alkotmányossági vizsgálatot folytatni a felvetéssel kapcsolatban.
Az Alkotmánybíróság ennek megfelelően helybenhagyta a népszavazást kiíró határozatot.
A népszavazás kérdései a következők: