Való igaz, hogy a digitális értékesítési megoldások terjedésével egyszer a jövőben elég lesz kevesebb automata is – ma azonban ezek a digitális csatornák töredezettek, hiányosak, nem tartunk ott, hogy az automaták leszerelése aktuális legyen. A jegy- és bérletértékesítés 55 százaléka ezeken megy, teljesen átgondolatlan ez a leszerelési akció. A repülőtéri automaták ritkításánál kevés nyilvanvalóbb példa van erre.
A repülőtéri példa azért is bosszantó, mert az elmúlt években személyesen is dolgoztam azon, hogy a repülőtérre több automata kerüljön - ezeket a Budapest Airport fizette ki ugyanazon kormányzattal kötött megállapodás alapján, melynek részeként a bádogkarámot is elbontottuk és létrejött az új fapados terminálépület tavaly. Erre a BKK fogja magát, és a két éve, a repülőtér pénzen kihelyezett automatákat leszereli...
Ahogy korábban is írtam, ha a BKK-automaták tucatjainak leszerelése miatt egyetlen forint jegybevétel sem esne ki (ami kizárt, tekintve, hogy egész városrészek egyetlen automatáit is leszerelték az elmúlt napokban), akkor is maximum 84 millió forint éves megtakarítás származik a leszerelt automatákból a BKK saját adatai szerint. Ez a BKK teljes, 200 milliárd forintos működési költségvetésének 0,04 százaléka, azaz nincs fél ezreléke. Nehéz logikus magyarázatot találni arra, hogy a hatékonyságra hivatkozva miért szívatja a Főváros és a BKK utasok tömegeit – főleg, hogy még ez a 84 millió forint megtakarítás se lesz elérhető, hisz a múltbéli adatokból pontosan tudjuk, a kevesebb jegyvásárlási lehetőség kevesebb bevételt is fog hozni.”