Karácsony majdnem egymillió forintot kocsikázott el 19 hónap alatt
Tizenkilenc hónap alatt több mint hatvanezer kilométer, majdnem egymillió forintnyi üzemanyagszámla – ez derült ki a lapunknak eljuttatott fővárosi dokumentumokból.
Karácsony Gergely főpolgármester hivatali személyautójának menetleveleit, üzemanyagszámláit azt követően kértük ki a Főpolgármesteri Hivataltól, miután kiderült: Budapest környezetbarát városvezetője kormányfőjelölti kampányának vidéki állomásaira (többek között Nyírtassra, Miskolcra, Szombathelyre, Szekszárdra, Szegedre, Kecskemétre, Komlóra, Érdre, Szentendrére, Hatvanba, valamint Hódmezővásárhelyre) a hivatali autójával érkezett. (A kudarcos országjárás egy-egy állomásán feltűnt a háttérben Gyurcsány Ferenc volt testőre, a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság jelenlegi vezetője: Handl Tamás.)
A Mandiner korábbi érdeklődése során már kiderült, hogy
Csakhogy Karácsonynak nincs vezetői engedélye, így a céges autót hivatásos sofőrök vezetik. Ezért a december 1-én benyújtott közérdekű adatigénylésünkben a gépkocsivezetők munkaidejére, munkabeosztására is kíváncsiak voltunk.
A portálunknak most elküldött dokumentumokból kiderült, hogy a Főváros a gépkocsivezetőket teljes munkaidős foglalkoztatás, kéthavi munkaidőkeret alkalmazásával foglalkoztatja. Munkakörük készenléti jellegűnek minősül, a munkaidő-beosztás szabályait a munkáltató állapítja meg. A gépkocsivezetők munkarend szerinti napi munkaideje legfeljebb huszonnégy, heti munkaideje legfeljebb hetvenkét óra lehet. A munkavégzés kéthavi időkeretben, hétfőtől péntekig egyenlőtlen munkaidő-beosztás alapján történik.
Százezres számlák, kiugró havi futásteljesítmények
Bár továbbra sem lehet tudni, hogy összességében mennyi pénzt áldoztak a pártok és a szponzorok a nem csupán zöldebb, de átláthatóbb Budapestért is küzdő főpolgármester előválasztási kampányára. (Karácsony szerint eleget; korábbi kormányfőjelölti riválisa, Márki-Zay Péter félmilliárdot emlegetett.) Azonban a hivatali személyautó havi futásteljesítményéből, valamint a lapunknak megküldött üzemanyagelszámolásokból kitűnik: a Főváros is hozzájárult a Párbeszéd társelnökének miniszterelnök-jelölti kampányához.
Karácsonyék tavaly májusban vették át az SDZ-323 rendszámú, hamuszürke, Toyota Prius Plug-In Hybrid típusú gépjárművet. 2021 májusáig, amikor a városvezető bejelentette indulását a baloldali előválasztási procedúrán, a céges autó havi átlagos futásteljesítménye 2500 kilométer volt,
A városvezető hivatali személygépkocsija idén júliusban (6068 kilométer), illetve szeptemberben (6625 kilométer) futott a legtöbbet, az üzemanyagszámlák annak ellenére százezer forint fölé emelkedtek, hogy a MOL Nyrt. a töltőállomási (piaci) áraihoz képest bizonyos százalékú kedvezményt biztosít a Hivatal számára. Összehasonlításképpen: 2020 júliusában 3245, szeptemberben 2142 kilométert tettek meg a céges autóval; előbbi futásteljesítményért 28 ezer 260, utóbbiért 19 ezer 400 forintot fizettek. Mindemellett meg kell említenünk, hogy az üzemanyagárak jelentős drágulása is hozzájárult a költségek emelkedéséhez.
Nyitókép: Mediaworks Hírcentrum
Összesen 173 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
Az a különbség, hogy Gelgely munkaidőben átlag napi 600 kilométert autózott. Felmerül a kérdés, hogy mikor dolgozott és vett-e ki szabadságot?
Más célra szolgáló közpénzből finanszírozott párttevékenység.
Tiltott párttámogatás, sikkasztás?
Mutass egyet.
Bocsika, de a tankolás csak a megtett kilométerek költségének egyik
üsszetevője. 30-40 eur_centet számolhatsz kilométerenként, a sofőr
költsége nélkül.
Napi 600 km az 180-240 eur/nap + a sofőr. 25 napra ez 4500-6000 euro.
Sofőr nélkül.
Az ugye megvan, hogy KamuGeri extra autós futásteljesítménye NEM a főpolgármesteri feladatkörével összefüggésben keletkezett?
Az elején meg lézerblokkoló, mint a nagyoknak.
Bejelentkezés