A portálunknak most elküldött dokumentumokból kiderült, hogy a Főváros a gépkocsivezetőket teljes munkaidős foglalkoztatás, kéthavi munkaidőkeret alkalmazásával foglalkoztatja. Munkakörük készenléti jellegűnek minősül, a munkaidő-beosztás szabályait a munkáltató állapítja meg. A gépkocsivezetők munkarend szerinti napi munkaideje legfeljebb huszonnégy, heti munkaideje legfeljebb hetvenkét óra lehet. A munkavégzés kéthavi időkeretben, hétfőtől péntekig egyenlőtlen munkaidő-beosztás alapján történik.
Százezres számlák, kiugró havi futásteljesítmények
Bár továbbra sem lehet tudni, hogy összességében mennyi pénzt áldoztak a pártok és a szponzorok a nem csupán zöldebb, de átláthatóbb Budapestért is küzdő főpolgármester előválasztási kampányára. (Karácsony szerint eleget; korábbi kormányfőjelölti riválisa, Márki-Zay Péter félmilliárdot emlegetett.) Azonban a hivatali személyautó havi futásteljesítményéből, valamint a lapunknak megküldött üzemanyagelszámolásokból kitűnik: a Főváros is hozzájárult a Párbeszéd társelnökének miniszterelnök-jelölti kampányához.
Karácsonyék tavaly májusban vették át az SDZ-323 rendszámú, hamuszürke, Toyota Prius Plug-In Hybrid típusú gépjárművet. 2021 májusáig, amikor a városvezető bejelentette indulását a baloldali előválasztási procedúrán, a céges autó havi átlagos futásteljesítménye 2500 kilométer volt,
a kampányidőszakban (májustól októberig) viszont ez majdnem a duplájára, havi 4700 kilométerre nőtt.