LikeFight: Jobboldali véleményvezérek az élen, Márki-Zay csak a hátrányát tudta növelni

2021. december 18. 18:59
Ezen a héten a Facebookon tovább nyílt az olló a jobboldal és a baloldal között, a Fidesz előretörése minden fronton nőtt, Márki-Zay Péter és a baloldal pedig hiába próbálkozik bármivel is, a lemaradásuk egyre jelentősebb.

Ezúttal a december 10. és december 16. közötti időszakot elemeztük ki, s aligha meglepetés, hogy a legfrissebb eredményeink egyaránt szoros korrelációt mutatnak a kiszivárgott baloldali, valamint a Századvég által közölt klasszikus közvéleménykutatási adatokkal. A facebookos interakciószámok sem szolgálnak jó hírekkel a baloldal számára.

Emlékeztetőül: a napokban Márki-Zay Péterre nézve roppant kellemetlen közvélemény-kutatási adatok jelentek meg a 444.hu-n, amiből kiderült, hogy a Fidesz 14 százalékkal vezet az összefogott baloldallal szemben. A kiszivárgott kutatás csupán megerősíti azt a két hónapja tartó trendet, amelyet a közösségi média interakciószámait elemezve a LikeFight sorozatban olvasóink már megismerhettek.

Az elmúlt hetekben a baloldal részéről több kísérlet is történt a politikai ingerküszöb áttörésére,

gondoljunk csak a Völner-ügyben felépített kommunikációs offenzívára, vagy az új népszavazási kezdeményezésekre. Csakhogy ezek nem segítettek a baloldalnak abban, hogy szereplőik bármely fronton több lájkhoz, megosztáshoz jussanak. E kísérletek az interneten mindeddig érdektelenségbe fulladtak.

Politikusok

Ezzel szemben Orbán Viktor tovább növelte interakciószámait, átlépve a negyedmilliós lélektani határt is a héten. Megállíthatatlannak tűnik a második helyet megszerző Szijjártó Péter is, talán az ő esete a legjobb példa arra, hogy a követőtáborok mennyire meghálálják a rendszeres, aktív jelenlétet a Facebookon. Varga Juditot az elmúlt két hétben számos baloldali politikus és médiatermék támadta, de ezek meg sem ingatták előkelő helyét a politikusi versenyben – ellentétben mondjuk Karácsony Gergellyel, akit a Városháza körül kialakult korrupciós botrányok látványosan visszavetették az interakciólistán.

A jobboldali blokkon belül az érdekes mozgások nem az élvonalban, sokkal inkább a középmezőnyben történnek: az országosan talán kevésbé ismert KDNP-s Aradszki András is bekerült a legjobban szereplő politikusok közé. A képviselő nemcsak saját munkájáról számol be, hanem a patikamérlegen kimért posztok helyett olyasféle nemzeti mémoldalként is használja saját oldalát, ahol rendkívül lelkes tábort gyűjtött maga köré.

A baloldal összteljesítménye csökkent, s azon belül továbbra sem tudott az élre törni Márki-Zay Péter, hiába költ sokkal többet, mint bármely más baloldali politikus.

A baloldal miniszterelnök-jelöltje ezen a héten kevesebb interakciót tudott szerezni, mint a múlt héten,

pedig csapata ma már láthatóan több erőfeszítést tesz bele a bejegyzésekbe, ám mindez nem vezetett nagyobb sikerhez. Sőt.

Hivatalos oldalak

Rendkívüli esemény nélkül zajlott ez a hét is, meggyőző jobboldali fölény alakult ki a hivatalos oldalaknál. A kormány és a Fidesz a szokásos módon vezeti a listát. A KDNP pedig előzte az LMP-t, a Momentumot és a Párbeszédet is. 

A hivatalos oldalak tekintetében a Fidesz és a baloldal stratégiája talán ezen a héten tért el leginkább egymástól: míg a Kormány és a Fidesz oldalai előkelen szerepeltetik Orbán Viktort, addig a baloldali pártok majdnem egyet sem posztolnak Márki-Zay Péterről. Talán ez már a mérések konzekvenciáit levonó döntések miatt alakulhatott így, a baloldal miniszterelnök jelöltje ugyanis nem hozza a lájkokat.

Véleményvezérek

A Megafon véleményvezéreinek és a hagyományos jobboldali mémoldalaknak a kétharmad körüli eredményükkel, illetve trendszerű erősödésükkel eddig sem volt okuk panaszkodni, azonban a 71 százalék felett „bezsebelt” legújabb interakciószám egyértelműen a baloldali kampánygépezet megroppanását jelzi.

A baloldalon eltűnt a lelkesedés, s még a posztok száma is visszaesett.

A jobboldal egyáltalán nem engedett az év végi hangulat csábításának, szünet nélkül terítik üzeneteiket és sorban állítják elő a tartalmakat.

Érdekes jelenség, hogy míg a baloldali pártok még az egységes szlogent és kampányszíneket sem választották ki, addig a jobboldalon még a mémoldalak és véleményvezérek is egyből lecsapnak az összes baloldali bakira. A legnagyobb baloldali mémoldalak visszaesésével olyan kisebb oldalak is ismét a TOP10-be kerültek, mint Antsi vagy Ponciusz Pilátusz.

A megcsappant interakciószámok jól jelzik, hogy bár a DK-s oldalak mindent elkövettek, hogy megkedveltessék Márki-Zay Pétert a baloldali törzsbázissal, az elégedetlen kommentek számának növekedése és az egyre fogyatkozó megosztások, lájkok száma komoly kihívást jelentenek Márki-Zay Péter és a komplett baloldal számára.

Összesen 53 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Előválasztáááááááás!

:))))))

Moslékos vagy. És közben zs.dózol. Érdekesnek tűnhet, mert ilyen fokú kognitív disszonanciát nem sokan tudnak elviselni, de ehhez legalább minimális szintű kognitív funkciók is kellenek.

Te vagy az, Patkánynak Sem Nevezhető Féreg?
A stílus maga az ember.

A mosléknak kampányolsz, tehát moslékos vagy.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés