Bemutattuk Szentendre állomás új terveit

2021. december 15. 13:00

Vitézy Dávid
Facebook
A H5-ös a legnagyobb forgalmú hév Budapest elővárosában.

„Az új szentendrei állomáson: új, közös, színvonalas, fedett buszpályaudvar és hév-állomás, akadálymentes peronok korszerű utastájékoztatással, 400 P+R férőhely, új parkolóház, 300 B+R biciklitároló, megújult közterületek, több zöld, új kereskedelmi funkciók és új akadálymentes kapcsolat létesül a 11-es úton át Szentendre belvárosába. A H5-ös szentendrei hév rekonstrukciójának részleteit, ezen belül Szentendre végállomásának teljes körű átépítési terveit ismertettük ma Vitályos Eszter európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkárral.

A H5-ös a legnagyobb forgalmú hév Budapest elővárosában, naponta 116 ezer ember veszi igénybe, a szentendrei végállomás azonban nemcsak közlekedési, hanem kereskedelmi funkciókat is betöltött, ezért mi arra törekszünk, hogy ne csak a telekhatárokon belül gondolkodjunk a felújításkor, hanem egy új városközpontot hozzunk létre a városban, fejlett közlekedési kapcsolatokkal, és minél több zöldterülettel, teljesen integrált, a hévvel közösen fedett buszpályaudvarral. Vitályos Eszter idén a nyáron azt kezdeményezte, hogy a nagy beruházás keretében a csomópont tervei így készüljenek el, a tavasszal leégett élelmiszeráruház területére is kiterjedően. Ezt a kérést teljesítettük, a BFK elkészítette a koncepcionális terveket, amelyeket bemutattunk a nyilvánosságnak és ismertetjük Szentendre önkormányzatával is természetesen. Mint államtitkár asszony ma elmondta: a térségben készült közvéleménykutatás szerint az emberek 82%-a a legjelentősebb problémának a közlekedést tartja a Pilis-Dunakanyar térségében.”

Látványterv: BFK / Utiber / Építész Studió

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 29 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Szentendrére ugyanolyan szerelvények járnak.

Csak egy dologról nem esett itt szó, talán a legfontosabbról: a közúti csomópontoknál le kell vinni a HÉV-et a föld alá, azért, hogy a térségben folyamatos lehessen a közúti forgalom!!!!!!!!!!!!!!!

A budakalászi és a békásmegyeri átjáróban elképesztő közúti dugókat okoz a HÉV, hogy az ezzel járó környezetszennyezésről ne is beszéljünk. De már a szentendrei Rózsa utcai kereszteződés is olyan forgalmassá vált, mint Budapest. Mindenütt, Budán is meg kell oldani az akadálymentes közúti átjárást a HÉV vonalán!!!!!!!!!!! Ennek költsége elenyésző a többihez képest.

És még valami. A békásmegyeri HÉV-megálló környékét lassan beépítik, lehetetlenné téve egy nagy kapacitású P+R parkoló kialakítását. Pedig már most is úgy kell vadászni a szabad parkolóhelyeket a lakótelepen, mi lesz néhány év múlva. Az elmúlt években a lakótelepiek autóállománya duplájára nőtt, a P+R parkoló harmadát is a helyiek foglalják el. Szükség lenne a mainál legalább ötször nagyobb P+R parkolóra!!!!!!!!

Persze, a belváros az szép. A többi - ma már a város 80%-a - nem szép, hanem lakóhely. A HÉV-állomás nem a belvárosban van.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés