A Cseh Katalinnal kapcsolatos médiakampányhoz képest a Városháza-ügy sokkal tudatosabban, sikeresebben lett felépítve. Az egyes bizonyítékok, új információk tudatosan és kitervelt módon lettek beemelve a kampányba. Az ellenzék nem tudott erre jól reagálni. Az időzítés is tökéletes, hiszen a Fővárost vezető pártok éppen a 2022-es választáson való indulásról tárgyalnak, arról, hogy melyik párt hány helyet kapjon majd a közös listán. Az ügy megjelenése egyes politikai szereplőknek kapóra jöhet, hiszen az MSZP-Párbeszéd tárgyalópozícióját rontja leginkább – véli a Transzparens Újságírásrét Alapítvány elemzője, Nagy Károly legújabb, a Városháza-botrányt elemző írásában,
Az elemző szerint „világosan látszik hogy leginkább Karácsony Gergely az, aki elkönyvelheti a politikai veszteséget.
Márki-Zay Pétert eddig még nem sikerült összekötni az üggyel. Azonban a kormánykritikusnak tartott médiumok is beszámolnak az eseményekről, a vizsgált időszakban napi szinten megjelent a botránnyal kapcsolatos hír ezeken a felületeken” – véli Nagy Károly, aki szerint sokat vet a latba, hogy a botrányt az Index főszerkesztője robbantotta személyesen, ezért sikerült a boztánnyal az ellenzéki oldal médiumait is tematizálni.
Az ellenzék védekezése nem tekinthető sikeresnek
A titkosszolgálattal kapcsolatos narratíva nem tudott tartósan megmaradni a Városháza-ügyről kapcsolatos híradásokban a kormánykritikusnak tartott sajtó felületein – véli az elelmző, aki szerint az ellenzéki érzelmű szavazók „kritika nélkül fogadják el azokat az állításokat, amelyeket a Telexen, a 444-en olvasnak, míg a kormányt támogató emberek hasonlóan járnak el a Magyar Nemzet, az Origo vagy éppen a Mandinerrel kapcsolatban. Ebben a helyzetben a politika által vezérelt médiakampányokat nagyon nehéz hatékonyan megvalósítani”.