Felavatták Laosz első vasútját

2021. december 03. 15:09

A járványügyi korlátozások miatt a vonalon egyelőre csak tehervonatok közlekednek.

2021. december 03. 15:09
null

Üzembe helyezték Laosz első vasútvonalát, amely a fővárost, Vientiánét köti össze Kunming dél-kínai nagyvárossal. A kínaiak által épített, 1035 kilométeres villamosított vasútvonal buján zöldellő hegyek és dombok között halad 414 kilométeres laoszi szakaszán, amelyen 75 alagutat és 167 hidat építettek az öt éve kezdődött beruházás során. A 7,2 millió lakosú kommunista országban eddig mindössze négy kilométernyi vasúti vágány létezett.

Az 5,9 milliárd dollárból, főleg kínai hitelből létesült vasutat a kínai sajtóban nagysebességű vonalként írják le, de az elegáns, kínai gyártmányú piros-kék-fehér szupervonatok, amelyek odahaza 320 kilométeres sebességgel száguldnak, Laoszban csak 160 kilométeres sebességgel haladnak.

A gyorsan fejlődő, de még mindig szegény délkelet-ázsiai ország első vasútját csütörtökön buddhista ceremónia során áldották meg, Phankham Viphavanh miniszterelnök hétszer kongatott meg egy gongot, hogy az szerencsét hozzon az új vasútnak. A kínai-laoszi „szupervasúton” 10 óra alatt lehet eljutni Kunmingból Vientiánéba, de a koronavírus-járvány miatt elrendelt utazási korlátozások miatt egyelőre csak tehervonatok közlekednek rajta. Az első szerelvény pénteken délután indult el Kínába a laoszi fővárosból, főleg egy kínai-laoszi vegyesvállalat által kitermelt műtrágya-alapanyagokkal és gumiipari termékekkel megrakott vagonokkal.

Gazdaságlendítés

Az egyik legszegényebb ázsiai országot a hatalmas kínai piaccal összekötő vasút lehetővé teszi Laosz számára, hogy fellendítse gyengélkedő gazdaságát, és elzárt országból regionális fordítókoronggá váljon – közölte a kínai külügyminisztérium szóvivője.

Kína tervei szerint az „új selyemút” részét képező vasútvonalat Thaiföldön át meghosszabbítják egészen Szingapúrig. Kínai kivitelezők már építik a Bangkok és a laoszi határon fekvő Nong Khai közti nagysebességű vasutat, amely 2028-ra készülhet el a tervek szerint.

(MTI)

Nyitókép: Kaikeo Saiyasane / Xinhua / AFP 

Kapcsolódó cikkek

Összesen 29 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sersem
2021. december 03. 21:21
Jobban jarnak a laosziak a vasutba fektetett penzel, mintha az amerikaiak bombaznak oket a demokracia neveben.
MayorAnna
2021. december 03. 20:57
Laosznak érdemes volt várnia az első vasútvonal megnyitásával - hozzánk képest: - gondoljunk a Pest-Vác vonalra, amitől úgy belelkesült a mi drága költőnk...
Akitlosz
2021. december 03. 20:10
Elsőnek nem rossz. Kicsit lassú. Minden vasút lassú, ami nem mágnes. Alig lenne szükség légi közlekedésre, ha a vonatok 450-500+ km/h sebességgel közlekednének. Úgy még ma is működhetne az Orient-expressz Párizs és Isztambul között Budapesten át.
Sincero
2021. december 03. 20:00
A zöldeknek ez nem tetszik. Mármint a nyugat-európaiaknak. Jobb volt szamárháton járni. De nem a nyugat-európai zöldeknek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ezek is érdekelhetik