Miért nem ingyen?

2021. november 15. 10:59

Bohár Dániel
888.hu
A kormányzat komoly kihívás elé állította a független/objektív/liberális/balos/komcsi sajtót.

„Szeptemberben az Egyesült Államokban jártam. Az USA-val kapcsolatban közkeletű kép, hogy nagyon olcsó az üzemanyag, emiatt az amerikaiak hatalmas motorokkal szerelt autókkal szelik az utakat. Ez mind igaz. Két hónappal ezelőtt már volt szerencsém olyan párbeszédet elcsípni, amely arra utalt, hogy iszonyatosan drága a benzin, és megválogatják, melyik kútnál tankolnak, hiszen ott is vannak különbségek. Tehát már az amerikaiak is panaszkodtak arra, hogy drága az üzemanyag.

Igen, megdrágult. Az egész világon jóval többet kell fizetni érte, mint mondjuk másfél évvel ezelőtt. Európában vannak olyan államok, mint például Norvégia, Dánia, Svédország, Hollandia, Olaszország, Görögország vagy Anglia, ahol majdnem 700 forintba kerül egy liter benzin. Magyarországon most átlagosan 518 forint a 95-ös benzin ára, amely inkább az olcsóbb üzemanyagárakhoz tartozik európai viszonylatban.

A kormányzatot rengeteg kritika érte, hogy kezdjen valamit a kialakult helyzettel. Ez alapvetően nehéz kérdés, hiszen nem Orbán Viktor tehet róla (az állításokkal ellentétben), hogy magas az üzemanyag világpiaci ára. Ugyanakkor a kormány úgy döntött, hogy beavatkozik, és maximálja az üzemanyag árát. November 15-étől maximum 480 forintot kell fizetnünk a 95-ös benzinért. Ez praktikusan azt jelenti, hogy jelenlegi állás szerint 40 forinttal olcsóbban kapjuk az üzemanyag literjét. Nagy segítség, és amit fontos megjegyezni, hogy a világpiaci ár még emelkedhet, szóval a mostani 518-520-as benzin lehet drágább is.

A magát független/objektívnak nevező, aknamunkát végző legalja propagandamédia hónapok óta folyamatosan hergelte az embereket a drága benzinnel. Most, hogy megszületett a döntés, megérkezett a segítség, örülhetnének. Gondolhatnánk naivan, de nem ez történt.

A balos média napok óta azon dolgozik, hogy megmagyarázza, miért rossz az, hogy olcsóbb valami. Nem egyszerű vállalás, de ők szeretik a kihívásokat. Idő kellett nekik, de egy kis késlekedés után a Telex nevű Index elkezdte. Megfejtették, hogy a döntés torzítja a piacot, és amúgy ez a (jelenleg) 40 forinttal alacsonyabb literenkénti ár egy teljes tank esetében csak 1-2 ezer forintot jelent. Javaslom, hogy ezt a Telex munkatársa vezesse fel az ingázó apukáknak, anyukáknak, a taxisoknak, az ételfutároknak, a szállítóknak, és még sorolhatnám. A HVG folytatta, arról írtak, hogy valójában a 480 forintos benzin nem is jó minden autóba. Nem sokon múlt, hogy arra a következtetésre jussanak, hogy lényegében egyikbe sem.”

Nyitókép: MTI / Czimbal Gyula

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 39 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Vagy az eladósodás kezdetéről:
“Egy kommunista, akire még a kapitalisták is számíthatnak” címmel jelent meg írás a The Christian Science Monitor című amerikai hetilap 1987 március 2-8-ik számában. Ebből fordítok:

Amikor Magyarország államadóssága elérte a 8 milliárd amerikai dollárt 1982-ben, a kommunista vezetők elkezdtek aggódni arról, hogy ki lesznek szolgáltatva a nyugati bankoknak. A Magyar Nemzeti Bank alelnöke, Fekete János azonban megnyugtatta őket egy hazugsággal.

Erre Charles Gati, a new-yorki Columbia Egyetem professzora így emlékezett: “Fekete azt mondta a pártembereknek, hogy ne aggódjanak, mert Magyarországnak van még 3 milliárd dollar értékű aranytartaléka. Tehát, ha a 8 milliárd dolláros adósságból levonjuk a 3 milliárdot, akkor a teljes tartozás csak 5 milliárd dollár.”

Természetesen a nyugaton használatos elszámolási forma szerint ez a kivonási művelet nem értelmezhető, de a kommunista vezetők lenyelték az indokot. Így az eladósodás tovább folyt és 1986 végére a magyar államadósság már meghaladta a 11 milliárd USA dollárt.

Tudom, hogy számodra az ok-okozati összefüggések vizsgálata veszélyes víz.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés