Szánthó Miklós azt mondta: a korábbi vélekedésekkel szemben a big media, a nagy médiacégek továbbra is léteznek; ahogy a kapuőrök is megmaradtak, csak most már Facebooknak, Google-nek meg algoritmusoknak nevezik őket, amik egyre inkább ideológiák mentén korlátozzák az információk megismerését. Szánthó úgy látja, a woke kapitalizmus fenn fogja tartani a maga woke nyilvánosságát, hiszen ez az érdeke.
Chollet arról beszélt: lehet, hogy a tehetséges újságíróknak már nem is kell újság, influencerként előlépve önmagukat építhetik. A médiában viszont jó esetben új egyensúlyra kell törekedni – csak ő nem ismeri ehhez a biztos receptet.
Matyas Zrno azt tanácsolja sokaknak, hogy ha meg akarják ismerni a valóságot, akkor lépjenek ki a Facebook- és Twitter-buborékból,
menjenek ki Prágából, üljenek be az első falu kocsmájába,
rendeljenek egy sört, és hallgassák meg, miről beszélgetnek ott, az a valóság. Ugyanakkor az óriáscégek elleni harc kapcsán szkeptikus: úgy gondolja, menekülőutakra van szükség, visszatérve az online levelezőlistákhoz vagy a print lapokhoz, a szórólapokhoz is akár, egyfajta új szamizdatkultúrát létrehozva.