Így számolt be a baloldali sajtó a Békemenetről – Transzparens-elemzés

2021. október 27. 16:20
„Objektív újságírás nem létezik” – fogalmaz az alapítvány. Mint írják: „a gond igazából ott kezdődik, amikor egy médium ennek az ellenkezőjét állítja magáról, félrevezetve ezzel az olvasóit”.

A Transzparens Újságírásért Alapítvány megvizsgálta, hogyan tudósítottak az egyes ellenzéki médiumok az október 23-i Békemenet, valamint az ellenzéki demonstráció eseményeiről. Az alapítvány elemzése során az Index.hu, HVG.hu, 444.hu, Telex.hu, valamint a Népszava.hu weboldalán és/vagy közösségi oldalán és/vagy videóiban megjelent tudósításait vetette össze.

Fotó: Transzparens Újságírásért Alapítvány

Az alapítvány által készített fenti ábrán például az látható, hogy „a Népszava egyértelműen a legnegatívabban (kb. -13-as átlaggal) ír a kormányról, a Telex és a 444 nagyjából egyformán negatívan (kb. -9-es átlaggal) írnak, míg az egyik legenyhébben kritikus médium a HVG (kb. -7-es átlaggal)” – írják.

Összegzésében az alapítvány úgy fogalmaz: „objektív újságírás nem létezik, így természetes, hogy minden a fent bemutatotthoz hasonló videós riport, tudósítás bizonyos mértékben elfogult lesz”. Azonban aláhúzzák: „a gond igazából ott kezdődik, amikor egy médium ennek az ellenkezőjét állítja magáról, félrevezetve ezzel az olvasóit”.

A Transzparens Újságírásért Alapítvány elemzését teljes egészében ide kattintva olvashatja.

Összesen 123 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A népszava meg a 444, nem kormány szó cső? Az index még létezik?

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés