A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója Facebook-posztban számolt be arról, hogy megkötötték a szerződést a pályázaton nyertes s73 Tájépítész Stúdióval a Csepeli közpark részletes tervezésére. Vitézy Dávid azt írja, hogy Csepel-Szigetcsúcson három városmajornyi park létesül. A „36 hektáros városi zöldterület nagyon jelentős fejlesztés, hiszen az utóbbi 50 évben, azaz a Hajógyári-sziget északi részének parkrendezése óta nem létesült 20 hektárnál nagyobb új közpark Budapesten” – fogalmaz.
Csepel legészakibb területén, a Soroksári-Duna mellett lesz galériaerdő a Duna-ág mellett, nagy kiterjedésű pihenőterek és tisztások, gyalogos- és kerékpárutak, sétányok, fás ligetek, közösségi sportpályák (kültéri fitneszpark, mászófal, görpark, multifunkciós sportpályák, futókör), közösségi kertek, játszóterek, valamint vizes élőhely.
Hasznosítják a csapadékot
Ez utóbbi teljesen újszerű elem Vitézy szerint, a természet működését közelíteni próbáló vízgazdálkodási rendszer. Ma ugyanis a városi területeken a hatalmas aszfaltozott, kövezett, beépített felületekről csatornákban gyorsan elvezetjük a csapadékvizet, a zöld részek pedig sokszor nem kapnak elég nedvességet, kiszáradnak vagy mesterséges öntözésre szorulnak. A vizes élőhely vagy wetland funkciója ezzel szemben az, hogy a környező területekre, utakra, épületek tetejére hulló csapadékvizet helyben tartsa, majd a felesleget természetes szűrőrétegen átengedve, megtisztulva eressze a Soroksári-Dunába – magyarázza a vezérigazgató.
Emellett természetes
vizes élőhelyet biztosít számos növény- és állatfajnak,
ezáltal növelve a terület biodiverzitását, ráadásul fontos szerepet játszik a városi mikroklíma javításában is, párologtató hatása hozzájárul a városi hőszigetek csökkentéséhez – írja.
A most tervezendő terület déli határa a Galvani utca vonalában készülő új Duna-hidakat összekötő út, de később a park folytatható ettől délre egy 25 hektáros területen. Éppen ezért a Csepel és Pest közé az Illatos út vonalába készülő Kis-Duna-híd úgy épül, hogy a csepeli parton az útpálya további 180 méteren a park felett pilléreken állva halad abból a célból, hogy a Galvani tengelytől délre eső parkterület intenzíven kapcsolódhasson az északi részhez, a zöldfelület ne szakadjon meg.