Már nem zárkóznak el a Budapest Airport értékesítésétől a külföldi tulajdonosok

2021. július 12. 10:37
A magyar állam ismét többségi tulajdont szerezne a Liszt Ferenc-repülőteret üzemeltető cégben.

Már nem zárkóznak el a Budapest Airport értékesítésétől a tulajdonosok, csak magasabb árat akarnak – tudta meg a Magyar Nemzet.

A hétfői lapszámban azt írták, hogy tárgyalások kezdődtek a magyar kormány ajánlatáról. Múlt héten kapták meg a kabinet nem kötelező erejű vételi ajánlatát a Budapest Air­port Zrt.-re. A Magyar Nemzet iparági forrásokból úgy értesült, hogy nem utasították vissza, mint korábban, de a pia­ci érték alattinak ítélték meg.

Ez jelentős változás, a budapesti repülőtér nemzetközi tulajdonosai ugyanis egészen a közelmúltig kizárták részesedésük eladását

– jegyezte meg a lap.    

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Magyar Nemzet kérdésére azt mondta, hogy nem akar nyilatkozni folyamatban lévő ügyről. Hasonlóan reagált a Bloomberg megkeresésére az egyik tulajdonos, az AviAlliance nevű, német székhelyű légikikötő-kezelő. A magyar állam ismét többségi tulajdont szerezne a Liszt Ferenc-repülőteret üzemeltető cégben.

Nyilatkozataiban Palkovics László világossá tette: a jelenlegi fő tulajdonos kanadai nyugdíjalapnak nem igazán fontos, hogy modern, kulturált légikikötővel járuljon hozzá a magyar gazdaságfejlesztéshez, az idegenforgalom élénkítéséhez, a közlekedéspolitikai célok eléréséhez – írta a lap.    

A Magyar Nemzet úgy fogalmazott, hogy

a baloldali kormányzat 2005-ben „pillanatnyi költségvetési szempontoknak engedve adta el”

a Budapest Airportot. A 75 évre megkötött koncessziós szerződés rendkívül erős védelmet biztosított a külföldi befektetőknek. A repülőtéri szolgáltatásokból származó szinte minden bevétel az új tulajdonosokat illeti meg – olvasható a lapban.

(MTI)

Kép forrása: MTI/Koszticsák Szilárd

Összesen 41 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Azért, mert a tőkekivonások eredményeképpen a repülőtér lassan kezd egy lerobbant második világháborús romhalmazzá válni - kis túlzással.
Nem is értem, a Magyar Nemzet, Hír TV miért nem végez egy helyszíni kiszállást, kép- és hangrögzítéssel...
Mert ha a HVG, vagy a 444 megy oda, mindjárt Budapest Airport lesz a koncesszióbajnok, amit eladni, állami kezelésbe, csak Orbán diktatúrája miatt kell...

A tájékoztatásban valami nagyon nagy egyenlőtlenség lehet, ha mindennek ellenére a moslék és a Fidesz nagyjából egyformán áll, még akkor is, ha a közvélemény kutatások is pártosak.

Siralom. Egy bűnöző, a külföldieket kiszolgáló, a gazdaságot csődhelyzetbe lavírozó társaságot szándékozik az ország egyik fele a másik nyakára hozni. A magáéra is, de boldog tudatlanságában fogalma sincs arról, miben ügyködik.

A remény hal meg utóljára.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés