Karácsony kabinetfőnöke: A sok autó és az Astoria miatt van dugó

2021. június 23. 13:47
Balogh Samut a Hegyalja utat egy sávosra szűkítő buszsáv és a torlódások közti esetleges összefüggésről kérdeztük, válasz nem érkezett, csak Facebook-poszt.

Gyakorlatilag állandósultak a Budapestet megbénító dugók a napokban, miután a fővárosban öt nagyszabású közlekedésfejlesztési projekt munkálatai zajlanak egyszerre, és Karácsony Gergely körúti biciklisávja sem segít a közlekedési problémákon. A Lánchíd kilenc hónapot késő felújítása mellett épp a közelmúltban kezdtek bele a szintén óriási forgalmat lebonyolító pesti rakpart felújításába, a Batthyány tér és az ott található buszvégállomás felújításába, és tavaly óta még mindig folyik a M3-as metróvonal Lehel tér és Nagyvárad tér közötti szakaszának felújítása is. 

Mindezt tetézi, hogy a Hegyalja úton is épp most egységesítették a buszsávot, és ennek következtében

a BAH-csomópontot és az Erzsébet-hidat összekapcsoló, egyébként is óriási forgalmú útszakaszon mindössze egy sávon közlekedhetnek az autók.

A főpolgármester kabinetfőnöke, Balogh Samu „Várostervező” elnevezésű Instagram csatornáján ezzel még el is dicsekedett, mint a buszok közlekedését megkönnyítő intézkedéssel. Azt azonban ő is elismerte, hogy az autós közlekedéssel komoly problémák akadnak ezen az útvonalon, de mindezért az Astoriát okolta.

Balogh szerint ha csökken a forgalom, nem lesz dugó

Ezzel kapcsolatban levélben kerestük a kabinetfőnököt és V. Naszályi Mártát, az érintett I. kerület baloldali polgármesterét, akiknek az alábbi kérdéseket tettük fel:

  • Milyen szakmai vizsgálatok előzték meg a Hegyalja úti buszsáv létesítését?
  • Elérhető-e valahol bármely erre vonatkozó tanulmány vagy vizsgálat eredménye?
  • Nem gondolják, hogy a buszsáv létesítése csak növeli a torlódásokat? 
  • A buszsávok alkalmazása végleges intézkedés, vagy „próbaidőszak” zajlik éppen?
  • Visszavonják-e az intézkedést, ha úgy tapasztalják, hogy nem éri el a kívánt célt, vagy amennyiben az autóval közlekedők tiltakoznak ellene?
  • Miért most döntöttek a buszsáv létesítése mellett, amikor a fővárosban egyszerre több beruházás megvalósítása is zajlik?

Egyelőre sem Balogh Samutól, sem V. Naszályi Mártától nem kaptunk választ, a kabinetfőnök mindössze egy Facebook-bejegyzésben utalt arra, hogy ezzel kapcsolatban érdeklődtünk, de minket erről nem értesített. A bejegyzésben a kabinetfőnök többek közt azt hangsúlyozta, hogy

az útszakaszon rendszeres dugókra az lehet a megoldás, ha a csökken belvárosba tartó forgalom nagysága,

ugyanis egyéb módon nem lehet kezelni a problémát. Mindezt akkor gondolja megvalósíthatónak, ha a várost ingyenesen dugók nélkül el lehet kerülni az M0-s autópályán.

Szerinte ez most azért nem lehetséges, mert az M0-s autópálya hárosi hídját többször részlegesen lezárték kivitelezési hibák miatt. Nem felejtette el kiemelni azt sem, hogy a híd felújítása a kormányzat kezdeményezésére és finanszírozásával valósult meg.

Arról pedig szintén nem beszélt, hogy mi van akkor, ha a belvárosba tartó forgalom is nagyobb annál, mint ami egy sávon folyamatosan tudna haladni, ahogyan többi kérdésünket sem válaszolta meg. Például azt, hogy készült-e a buszsáv létrehozása előtt bármilyen hatásvizsgálat.

Összegezve tehát:

válaszok nincsenek, a dugó oka pedig az Astoria, a sok autó, meg a kormány,

amiért rosszul újította fel a hidat, amit többször is lezártak. 

Kép: Balogh Samu Facebook-oldala

Összesen 75 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

No meg az Orbán Viktor miatt, a Fürjes Balázs miatt, a kormány miatt és a kormány szavazói miatt.
Itt egy hozzászóló azt írta, hogy fideszesek direkt autóznak Budapesten, hogy dugót csináljanak-komolyan ezt írta:-))))))))))))

Tényleg ezt írta:-)) Pluszt adtam neki, de meg is írtam, hogy megnevettetett, ezért a plusz.

Azért, mert nincs rajta klíma és valszeg megvan, ki nyeri a klímabeszerelési pályázatot.

Jövőre kiderül, bíznak-e még az ellenzékben?

Kibaszott zsenik dolgoznak Budapesten a Városházán.

Erre vajon maguktól jöttek rá, vagy besegített egy Gábor György kaliberű ferivalagszolga értelmiségi is?

Ez felháborító:-))))

Ott a sok vigyor a végén:-))))

A 70-es évek elején lezuhant egy MALÉV-gép Kijev közelében.
Az MTI így adta le a hírt.
A lezuhanást az okozta, hogy a gép folyamatosan vesztett repülési magasságából...

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés