Nemzetközi cégháló bizalmi emberekkel
Mindezeknél is nagyobb jelentősége van annak a céghálózatnak, amelynek kiépítésébe Gyurcsányék már évekkel ezelőtt belefogtak, s amelynek célja az internetes nyilvánosság megszerzése-megszervezése a klasszikus internetes felületeken és a közösségi médiában egyaránt. Egyetlen másik ellenzéki párt sem bír hasonló befolyással ezen a téren, aminek alighanem a háttértárgyalásokon is nagy jelentősége van, az átfogó projekt főszereplői pedig egytől egyig a DK elnökének bizalmi köréből kerülnek ki.
Április közepi indulása óta lapzártánkig mintegy 12 millió forintot költött hirdetésre a Facebookon az Erősítő nevű vadiúj honlap. A kifejezetten ellenzéki üzeneteket közvetítő felület nem készít saját tartalmat, vállaltan mások cikkeit, anyagait dolgozza fel, majd hirdeti meg a közösségi médiában. Nem kevés pénzért. Az elképzelés lényege az egyébként impresszum nélküli felületen olvasható bemutatkozás szerint a következő lenne: „Ha neked, mint olvasónak, szívügyed egy társadalmi, közéleti, kulturális téma, de nem tudod, hogyan hívhatnád fel sokkal több ember figyelmét rá, akkor jó helyen jársz, az Erősítő tud neked segíteni a hangosításban.”
Csakhogy az Erősítőn, illetve Facebook-oldalán kizárólag az éppen aktuális baloldali narratívába illeszkedő cikkek népszerűsítése zajlik. Jelenleg harminc „független hírforrást” követnek, és tervezik továbbiak bevonását. A szemlézett lapok nem teljes listája: 24, Telex, HVG, 444, Magyar Hang, Válasz Online, Szeretlek Magyarország, Átlátszó, G7, Qubit, Direkt36, Media1, Mérce, Mfor, Szabad Pécs, Kecsup, Debreciner, Veszpresszó. Az érintetteket megkerestük, mit szólnak ahhoz, hogy a jelek szerint kéretlenül is felhasználják tartalmaikat egy Gyurcsány Ferenchez köthető oldalon, ám nem kaptunk választ.
Ficsor, Szigetvári és Dessewffy személyében közös, hogy a 2010 előtti – és részben utáni – balliberális politikai elit tagjai”