„A Félreértős Játékot a legügyesebben űzőknek vannak nagyon meggyőző figyelem-eltereléseik is”, például az empátiára való apellálás: mi lenne, ha a te családod menekülne, vagy vajon nem fogadtad volna be a holokauszt elől menekülő zsidókat? „Különben is, mondják ők, a mi hibánk, hogy a társadalmaik szétesnek, mert eleve mi gyarmatosítottuk őket” – vázolja a bevándorláspárti érvrendszert Hirsi Ali. „Itt kristályosodik ki a Félreértős Játék konklúziója: a történelmi bűnökért vezekelni fontosabb, mint bármilyen arra irányuló próbálkozás, hogy a fennálló problémákat racionálisan szemléljük” – összegez Hirsi Ali.
A Félreértős Játék harmadik manifesztációja „az az állítás, hogy minden bevándorló ugyanolyan”. Hirsi Ali utal számos idevágó kutatásra, köztük Ruud Koopmans holland szociológiaprofesszor munkájára, aki azt kutatta, miért nehezebb például a libanoni muszlimoknak integrálódniuk az ausztrál társadalomba, mint a libanoni keresztényeknek, és
miért küszködnek Nagy-Britanniában a bangladesiek vagy pakisztániak, ha a hinduk és a szikhek könnyen beilleszkednek.
„Koopmans meggyőző adatokkal tudja megmagyarázni ezeket a trendeket. De kit érdekelnek az ilyen kérdések, főleg olyan unalmas dolgok, mint az adatok? A fontos a félreértés, a keverés, a ködösítés. Úgyhogy Koopmans úr, mondják ők, nézzük csak a maga szándékait! Lehet, hogy kutatása empirikus, de ami fontos, az a gyenge pontja, az, hogy hiába hívja magát szociáldemokratának, maga valójában rasszista. Lebukott. Nem bújhat el a munkáspárti álarc mögött, ha társadalomellenes tudományával rágalmazza a világ igazi munkásait!” – fogalmazza meg az adatellenes félreértés lényegét némi szarkazmussal a szerző.
„Végezetül pedig, amikor a legkajánabb módon játsszák, a Félreértős Játék ahhoz ragaszkodik, hogy mind ugyanazokra a dolgokra vágyunk. Mind szabadok és egyenlőek akarunk lenni; mind tisztelni akarjuk a törvényt; mind ugyanazon alapértékeket osztjuk, és mind tiszteletben akarjuk tartani mások méltóságát” – véli Hirsi Ali. „Egy renitens réteg kivételével – és ez minden társadalomban van – mind csak emberi lények vagyunk” – így a félreértés.