Karácsonyék elszúrták a reklámtendert, súlyos milliárdokat bukik Budapest
Több mint egy év után ismét napirendre kerül a budapesti tömegközlekedés reklámhelyeinek kiszervezése. A főváros korábban megakadályozta, most viszont már belemenne, hogy a JCDecaux ajánlata nyerjen, csakhogy a francia hátterű céget a világjárvány miatt már nem érdekli a koncesszió. Ezzel milliárdokat veszít a BKV
– adta hírül a Világgazdaság hétfőn.
A budapesti közösségi közlekedési eszközök és közlekedési köztéri reklámhelyek reklámcélú hasznosítása címmel futó közbeszerzést a két fővárosi közlekedési cég még 2019 novemberében nyilvánította eredménytelennek,
A tender értéke megközelítette a 7 milliárd forintot, a francia érdekeltségű JCDecaux Hungary Zrt. (JCD) négy éven át havi 142 millió forintot fizetett volna a jogért.
A BKV lecsúszott az évi 1,7 milliárdos üzletről
A portál tájékoztatása szerint azonban, most már hiába táncolna vissza a városvezetés, a BKV lecsúszott az évi 1,7 milliárdos üzletről. Mindez különösen fájó, mivel ez az összeg majdnem két és félszerese a tömegközlekedési reklámhelyek mostani bérleti díjának. Jelen állás szerint határozatlan idejű szerződések alapján a metró belső felületeit a Promix Zrt. bérli és hasznosítja, minden egyéb reklámhelyet pedig a BKV saját cége, a Peron Reklám Kft. Ebből 2020-ban mintegy 744 millió forint bevétel származott.
Négyéves időtartamra vetítve tehát
– teszi hozzá a Világgazdaság.
Mi lesz ezután?
A fővárosi vállalatok azt ígérték, hogy a befejezetlen eljárást követően új közbeszerzést írnak ki. Ez eddig nem történt meg.
A BKV úgy nyilatkozott a Világgazdaságnak, hogy a mára összehívott BKV-s és BKK-s igazgatósági ülésen kialakult irányvonal függvénye, hogy indul-e új tender a tárgyban. Ennek kapcsán a JCDecaux Hungary Zrt. azt mondta, hogy ha lesz új eljárás, a tartalmának megismerése után döntik csak el, hogy ismét indulnak-e.
Vagyis korántsem biztos, hogy legközelebb is rajtvonalhoz áll a francia multi hazai leánya, ráadásul a világjárvány következtében a kültéri reklámhordozók értékének csökkenése miatt számolni kell azzal, hogy a főváros nem kap majd olyan előnyös ajánlatot, mint az elszalasztott JCDecaux-pályázatban.
Címlapkép: MTI/Mónus Márton
Összesen 61 komment
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
Hozzászólás szerkesztése
Nem tudjuk.
Csak gondoljuk!
D
Hű, de kényes vagy, ha mást kell hibáztatnod!
Vannak helyzetek, amikor nem akarsz egyértelműen kijelenteni valamit. Na, ez pont olyan. Az általad ismert feltételekkel nem, de más feltételekkel igen.
Ha nem az érzelmeid és a szégyen, hogy a hülyékkel vagy, vezetett volna, akkor ez neked is világos lenne.
Tanulmányozd az Ilók és Mihók népmesét. Tudod, amikor tűt kapsz ajándékba, azt a kalapod mellé tűzöd, ha baltát kapsz ajándékba, akkor a válladra veszed. Nem az a konklúzió, hogy az ajándékot a kalapodba tűzöd.
Lánchíd 5 milliárd, metró 9 milliárd.
Bejelentkezés