Az offshore-hátterű nyertes haladékot kért a BKV-buszok szállítására

2020. november 27. 17:03
Arról a cégről van szó, amit hét nappal az ajánlattételi határidő előtt alapítottak.

A Telex információi szerint nem tudja időben leszállítani az ígért hat buszt a BKV-nak az az offshore-hátterű cég, aminek a tendergyőzelme botrányt kavart Budapesten. A BKV-nál megerősítették, hogy a használt buszok bérlésére kiírt közbeszerzésen nyertes, offshore-hátterű cég egy hónapos haladékot kért annak a hat darab busznak szállítására, amit bérbe fog adni a közlekedési cégnek.

A beszállító a koronavírus-járvány által okozott nehézségekre hivatkozik. A BKV első körben nem adta meg a haladékot, egyelőre megvizsgálják, mennyire indokolt a szállítási haladék. Ha vita támadna, a BKV érvényesítheti a biztonsági garanciákat, hiszen a nyertes cég mögött egy nagy cég, a Volvo Austria áll – írta meg a Telex.

Tüttő Kata volt férje érdekelt a cégben

Már eleve botrányt kavart, hogy a buszbérlési pályázatot az a CR-Facilities Zrt. nyerte, amit hét nappal azelőtt alapítottak, hogy lejárt volna a BKV tenderének ajánlattételi határideje. Ráadásul a társaságnál Leisztinger Tamás cégbirodalmához szorosan kötődő személyek találhatók. Ez azért kínos a fővárosnak, mert Leisztinger Tamás nagyvállalkozó Tüttő Kata, a BKV-t felügyelő városüzemeltetési főpolgármester-helyettes férje volt korábban.

A hírekre reagálva Tüttő Kata felkérte a BKV felügyelőbizottságát, hogy a közbeszerzési eljárás szabályszerűségét soron kívül vizsgálják meg. A BKV még áprilisban írt ki közbeszerzési eljárást használt, alacsonypadlós, dízel csuklós buszok bérlésére. A kiírás szerint 6 darab, legfeljebb 12 éves, légkondicionált buszt keresett 12 hónapra a BKV. A tendert a budapesti CR-Facilities Vagyongazdálkodó Zrt. nyerte, a bérleti szerződés összértéke nettó 342 millió forint.

(Telex)

Kép forrása: MTI/Bruzák Noémi

Összesen 132 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Az a lényeg, hogy Budapest egy éve szabad! Ez az apró málőr nem számít!

A BKV-nak a buszállománya ezres nagyságrendű lehet. Kell, hogy legyen a közelben egy csomó metrópótló busz is, azok is még szinte újak. Mi a redvás fenéért kötnek különszerződést egy Leisztinger céggel 6, azaz hat! darab busz bérléséről?

Azt se igazán értem, hogy mire kellenek a plusz buszok? Lehet látni felvételeken, hogy a nap nagy részében a metrók meg a villamosok szinte teljesen üresen. Nyilván ez a buszokra is érvényes.

Elvileg egy csomó fölösleges kapacitás kellene, hogy legyen, nemhogy még plusz buszokat kelljen beállítani a közlekedésbe.

Tényleg drágának tűnik.

6 éves Volvo 25 Milla.
A Man buszok olcsóbbak. 10-11 éves kb 15 millió.
Annyi pénz marad, hogy haza is lehet hozatni.
Durva a bérleti díj. Tényinek kéne szólni.

Pontosan, vételár!
Azóta kiderült, hogy a másik pályázó ( vesztes) buszaival megegyeznek a nyertes pályázó buszai. Ugyanazok.

És csak egy alkalmazott van.

:-) egy ember nem tud egyszerre hat buszt vezetni:-)))

Pikáns, hogy a vesztes buszai:-)))

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés