Másodsorban meg azért, mert csak egy forrásokkal jól ellátott aktivista szélsőséges kisebbség tartja benne a lelket, de csak addig, amíg el nem fogy a pénz és a támogató hatalom. Bár a multinacionális vállaltok és a nyugati intézményrendszer végletesen el vannak köteleződve a kritikai paradigma alapú társadalmi igazságosság mellett, a tudományos paradigmaváltás logikáján nem tudnak felülemelkedni. Előbb-utóbb a tényeket, azt, ami a valóságban is működik, nem lehet tovább az asztal alá söpörni, csak azért, mert azok valakik érdekeit és érzékenységét sértik, hiszen ezáltal tulajdonképpen a tudomány hasznosságába vetett bizalom sérül.
Végül, de nem utolsósorban mert az eljövendő új társadalomtudományos paradigma is aktivista típusú lesz, csak ezúttal a hangsúly nem a kritikán és a megkérdőjelezésén (ezen már túl vagyunk!) hanem a működőképes kapcsolatokat megalapozó kultúrának a megerősítésén lesz. Ez a kultúra fogja megőrizni az erkölcsi alapokat és ad majd tág teret az egyéni kiteljesedésnek is,
de ez a szabadság már nem rombolni fog, hanem megerősíteni és építeni.
Ezért nem az a kérdés, hogy lesz-e paradigmaváltás a társadalomtudományokban (és ezt követően a közvéleményben), hanem az, hogy mikor és hogyan!
A szóban forgó mesekönyv olyan pszichológusok és pedagógusok műve, akik a „gender tanulmányok” nevű kritikai társadalomtudományos aktivista diszciplínán belül dolgoznak. De ahogyan a közgazdaságtan sem foglya annak a pozitivista paradigmának, amelyben létrejött, a „gender tanulmányok” sem lehet foglya annak a kritikai paradigmának amelyik kutatási területként létrehozta.
A „gendernek” ugyanis csak a kritikai definíciója áll ideológiai (azaz a biológiai tényeket megtagadó) alapokon. Egy integrált alapokon álló „genderfogalommal”, amelyben egyszerre kapnak szerepet a biológiai adottságok és a környezeti hatások, már felvethetjük a társadalmi nemek közötti új szövetség kérdését is, azt, hogy milyen módon lehetne a jelenleg a nemek között folyó zéró összegű játszmákból, új, pozitív összegű szövetségeket – vagy, ahogyan az új paradigmában hívhatjuk ezeket: kollektív intelligenciákat – kovácsolni a társadalom minden területén, a munkahelyektől az oktatási intézményeken át a családokig. Ezt a feladatot vállalta fel, például, a 2013-ban alapított Férfiak Klubja, amelynek férfiak és nők közötti megbomlott szövetséget helyreállítani akaró transzdiszciplináris kezdeményezései ma már átfogják a Kárpát-medencét, és amelyben felhalmozódó tapasztalat jó alapot képezhet a társadalomtudományos paradigmaváltáshoz. De ugyanezt a munkát végzik számosan, például a Heterodox Academy is, amely a Google-től a tényszerűen, helytálló, de kritikai szempontból – haladó erkölcsileg! – elfoghatatlan álláspontjáért kirúgott James Damore-ügy kapcsán tett közzé a teljesség igényével készült elemzést a nemek közötti különbségekről. Talán nem véletlen, hogy az ügy kapcsán készült metaelemzés ma már nem érhető el a honlapon!
Az új paradigma ezért
egyszerre tud majd megoldást nyújtani úgy a progresszió, mint a konzervatizmus túlkapásaira,
de mivel megőrizni könnyebb, mint újból létrehozni, a feladat felelőssége a konzervatívokat terheli. Amíg van mit és akinek megőrizni, mert amint a nemi diszfória nyugati terjedése mutatja, nem sok időnk van cselekedni.