Miért olyan fontos az SZFE-n zajló félév érvénytelenítése?

2020. november 23. 8:44

Janisch Attila
Magyar Narancs
Ki-ki megítélheti, hogy a NER rabságában vergődő Magyarország jogállam-e vagy sem.

„Ebben a helyzetben nyilatkozza azt Palkovics László Innovációs és fejlesztési miniszter – aki még egy éven át az egyetemi közvagyonért és az átmenet biztosításáért felelős –, hogy ezek a törvénytelenségben tobzódó események kizárólag az egyetem belügyét képezik, amivel kapcsolatban neki semmi tennivalója nincs. És ebben a helyzetben utasítja el a hallgatók és a tanárok hivatalos kivizsgálást kérő folyamodványát az Oktatási Hivatal anélkül, hogy befogadná azt a több száz oldalas dokumentációt, amely bizonyítja, hogy az egyetemen az oktatás zavartalanul, az akkreditált szakok előre eltervezett órarendjeinek megfelelően folyik.

Palkovics azt is mondja, hogy az SZFE esetében nem sérült az alaptörvény által is szavatolt egyetemi autonómia. De hogyan összeegyeztethető az egyetemi autonómiával az, hogy az SZFE kuratóriumának vezetője, Vidnyánszky Attila, már a hivatalba lépése előtt egy nappal (!!!!) az önhatalmúlag, az egyetemmel való konzultáció nélkül átírt Szervezeti- és Működési Szabályzatban (amely az SZFE működésének legfontosabb vezérlő dokumentuma) az egyetem akkor még hivatalban lévő rektorától és szenátusától magához vonta azok minden olyan jogkörét (szakindítások, tanári kinevezések, stb.), amelyek nélkül nincs egyetemi autonómia.

Hogy mindez miért olyan fontos a kuratóriumnak, a miniszternek, a kormányzatnak? Vélhetően azért, mert csak így tudják a romokban lévő jogállamiságon és a hallgatók és tanárok jogos és demokratikus ellenállásán keresztülverni és megvalósítani azt a tervüket, hogy egy olyan szabad és független szellemiségű művészképző egyetemből, amilyen az SZFE volt, az aktuálpolitika zavaros ideológiai szemléletével gúzsba kötött oktatási intézményt faragjanak, amelyben az ő politikai és ideológiai elvárásaikat teljesítő és velük lojalitást vállaló tanárok és hallgatók lesznek ennek a jogfosztott intézménynek a jogfosztott polgárai. A fentiek alapján ki-ki megítélheti, hogy működnek-e a demokrácia intézményei ebben az országban, és azt is, hogy a NER rabságában vergődő Magyarország jogállam-e vagy sem.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 110 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Igazad van, Attika!

Nyugodtan lehet érvényes a félévük, sőt előre az összes többi is. Nem
oszt és nem szoroz. Se jobb se rosszabb - úgymond - szakik nem lesznek
belőlük. Ez egy óriási különbség mondjuk az orvosképzéssel szemben,
ahol elképzelhetetlen akár EGYETLEN gyakorlati óra mulasztási is.

Nekem is Alinsky rémlett fel, miután elolvastam Janisch nyilatkozatát.
Itt van például ez:
Janisch: "És ebben a helyzetben utasítja el a hallgatók és a tanárok hivatalos kivizsgálást kérő folyamodványát az Oktatási Hivatal anélkül, hogy befogadná azt a több száz oldalas dokumentációt, amely bizonyítja, hogy az egyetemen az oktatás zavartalanul, az akkreditált szakok előre eltervezett órarendjeinek megfelelően folyik."
Alinsky: "4. Kényszerítsd az ellenséget, hogy a saját szabályai szerint járjon el. Ha az a szabálya, hogy minden levélre válaszolnia kell, küldj 30 000 levelet. Ezzel kinyírhatod, mert senki sem képes megfelelni az összes maga állította szabályának."
Vagy ez:
Janisch: "De hogyan összeegyeztethető az egyetemi autonómiával az, hogy az SZFE kuratóriumának vezetője, Vidnyánszky Attila, már a hivatalba lépése előtt egy nappal (!!!!) az önhatalmúlag, az egyetemmel való konzultáció nélkül átírt Szervezeti- és Működési Szabályzatban (amely az SZFE működésének legfontosabb vezérlő dokumentuma) az egyetem akkor még hivatalban lévő rektorától és szenátusától magához vonta azok minden olyan jogkörét (szakindítások, tanári kinevezések, stb.), amelyek nélkül nincs egyetemi autonómia."
Alinsky: "12. Válaszd ki a célpontot, izoláld, nevezd meg és polarizáld. Vágd el a támogatói hálózatától és szigeteld el a célpontot a szimpátiától. Embereket támadj, ne intézményeket, mert az emberek sérülékenyebbek, mint az intézmények."

Vicces, hogy Janisch, aki arra hivatkozott, hogy tőle aztán biztosan nem hallottak még csak utalás szinten se politikai állásfoglalást a hallgatói (aha, egy olyan egyetemen, ahol a hallgatók az oktatók segítségével kormánybuktatósat játszottak, kit néz ez hülyének?), a nagyon tárgyilagosan kezdődött szövegét így fejezte be: "egy olyan szabad és független szellemiségű művészképző egyetemből, amilyen az SZFE volt, az aktuálpolitika zavaros ideológiai szemléletével gúzsba kötött oktatási intézményt faragjanak, amelyben az ő politikai és ideológiai elvárásaikat teljesítő és velük lojalitást vállaló tanárok és hallgatók lesznek ennek a jogfosztott intézménynek a jogfosztott polgárai. A fentiek alapján ki-ki megítélheti, hogy működnek-e a demokrácia intézményei ebben az országban, és azt is, hogy a NER rabságában vergődő Magyarország jogállam-e vagy sem."

Na jó, hát tudjuk, hogy a dékás Kálmán Olga és az alapítványi pénzekből finanszírozott 444 is objektív és független, hát pont Janisch ne lenne az?

Hámondjuk nem most kellene rájönni, hogy a félév elismerése egy felsőoktatási intézmény vezetésének a joga...

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés