– Elvárás, hogy a megcsonkított bevételekből, súlyos forráshiánnyal gazdálkodó főváros segítse meg a budapesti turizmust – a kormány mossa kezeit.
– Támadás Iványi Gábor iskolái ellen.
– A Klubrádió ellehetetlenítése.
Ez egy új típusú kampány, amit az önkormányzati választás eredményének ismeretében a Fidesz elővezet – az MTA átalakítása és a tervezett cigányellenes nemzeti konzultáció is ennek nemtelen célját szolgálta volna. A kormány jelenlegi kommunikációja sokkal inkább épít a kultúrharcra, az identitáspolitikára és a társadalmi közgyűlöletre, mint a rendszer fennállása óta bármikor. Az eddigi kampányokban a migránsok, Soros György és Brüsszel képezték az ellenséget – most azonban egyre nyilvánvalóbb, hogy a hideg polgárháború felkorbácsolása a cél. Orbán Viktornak meg kell szereznie az egykori Jobbik-szavazók legalább egyharmadát, vissza kell nyernie a vidéki városok bizalmát, különben veszíteni fog. Budapest-vidék, cigány-fehér, zsidó-keresztény – ezeket a törésvonalakat akarják bármi áron elmélyíteni, és a hozzájuk tartozó indulatokat felszítani. A hatalom megőrzésének nem lehet túl nagy ára, főleg ha azt a magyar társadalom fizeti meg.”