Városházi kavarás a Lánchíd körül

2020. augusztus 7. 16:45
Ha nem lenne balesetveszélyes a Lánchíd, valószínűleg még nevetni is tudnánk a Főpolgármesteri Hivatal válaszán, miszerint Tüttő Kata főpolgármester-helyettes szülői értekezleten is találkozhatott már az A-Híd Zrt. exvezérével. Kreatívan reagáltak arra a kérdésünkre is, hogy miért nem érhető el a választási programjában átlátható városvezetést ígérő Karácsony-féle önkormányzat hivatalos oldalának Lánchíd-projekt aloldala.

Apáthy Endre, az A-Híd Zrt. korábbi vezérigazgatójának gyereke egy osztályba jár a főpolgármester-helyettes asszony egyik gyerekével,

így vele például szülői értekezleten már bizonyára találkozott

– ezt válaszolta a Főpolgármesteri Hivatal arra a kérdésünkre, hogy mi a kapcsolat Tüttő Kata főpolgármester-helyettes és az A-Híd Zrt. között és hogy szokott-e találkozni Tüttő és az A-Híd Zrt. vezetősége. Azt követően kerestük meg a Főpolgármesteri Hivatalt, hogy felmerült a gyanú: a főváros többek között pont az A-Híd Zrt. érdekében akart tízéves referencia-időszakot a Lánchíd-tenderre.

„Természetesen nincs semmilyen előzetes tárgyalás a közbeszerzésről, sem az A-Híddal, sem Mészáros Lőrinccel, sem Garancsi Istvánnal, sem Szíjj Lászlóval, senkivel. Az A-Híd éves rendezvényére a mindenkori főpolgármester meghívást kap, ezen Karácsony Gergely képviseletében 2019 decemberében részt vett, korábban ezeken Tarlós István jelent meg, aki a cég éves beszámolóiban is feltűnt” – írja Karácsony hivatala. 

Tüttő az A-Híd Zrt. rendezvényén

A Magyar Nemzet szerdán már arról írt, hogy Tüttő Kata (MSZP) a főpolgármester-helyettesi kinevezése után alig két héttel az A-híd nevű építőcég rendezvényén tűnt fel. Ezt a vállalat honlapján található

fotógaléria képei is tanúsítják. 

A Mandiner pedig korábban arról számolt be, hogy a Közbeszerzési Hatóság megállapította a Lánchíd-tender jogellenességét, miután a főváros mint ajánlatkérő nem tartotta be a referencia-időszakra vonatkozó előírást. A főváros a jogszabályban előírt 8 év helyett 10 éves referencia-időszakot írt volna elő a pályázó cégeknek. Karácsony az ATV műsorában ezt azzal indokolta, hogy ebbe a 10 éves referencia-időszakba így beleesne a Margit híd felújítása is, amely 2012 elején fejeződött be, és amelyet a Közgép konzorciumi vezetése mellett az A-Híd Zrt. és a Strabag közös konzorciuma végzett el. 

Az A-Híd Zrt.-vel nyeretné meg a Lánchíd-projektet a főváros?

A budapesti városvezetés tehát a Közgép, az A-Híd Zrt. és a Strabag hármas valamelyikének szeretne lehetőséget teremteni a Lánchíd-projekt kapcsán. Az aligha elképzelhető, hogy a Mészáros Lőrinc üzlettársaként is ismert Szíjj László cégével, a Közgéppel szeretné megnyeretni a projektet a fővárosi önkormányzat. Maradt tehát a forrásaink szerint baloldali kapcsolatokkal rendelkező A-Híd Zrt. és a Demszky-éra alatt magát rommá nyerő Strabag (egy időben úgy is gúnyolták az SZDSZ-t, hogy Strabag Demokraták Szövetsége). A főpolgármester indoklását még azzal is megfejelte, hogy mészároslőrincezésbe kezdett („van a Mészáros Lőrinc, a Mészáros Lőrinc és Társa és a Mészáros Lőrinc és Fia” – így Karácsony), az volt kivehető a szavaiból, hogy olyan közbeszerzést próbáltak kiírni, amelyen Mészáros Lőrinc cégeinek kevesebb az esélye nyerni, de „ezzel együtt is a munkát el kell végezni, ha ezek a cégek vannak, akkor ezek tudnak pályázni, a Lánchidat meg kell újítanunk” – tette hozzá beletörődően. 

„Átláthatóan is lehet városokat vezetni”

Korábban beszámoltunk arról is, hogy nem elérhető a Lánchíd-projekt aloldala sem. Ez az elmúlt napokban mitsem változott, továbbra sem tekinthetők meg a Lánchíd felújításával kapcsolatos olyan nyilvános adatok, mint a tenderanyagok, engedélyek és a városházi iratok az eddigi url-ről (bkk.hu/lanchid) már csupán a BKK főoldalára „dobja vissza” az érdeklődőt. „A BKK Lánchíddal kapcsolatos aloldala jelenleg tartalmi frissítés alatt áll. Kérjük, jelezze, ha egy korábban csak ott elérhető dokumentumra szüksége van,

a BKK-s kollégák elküldik önnek”

– ezt a választ kaptuk a főpolgármesteri hivataltól arra a kérdésünkre, hogy mi történt a BKK Lánchíddal kapcsolatos aloldalával, és hogy hol elérhetők a Lánchíd-projekttel kapcsolatos iratok. Ez pedig különösen annak fényében érdekes, hogy Karácsony Gergely főpolgármester programjának kiemelt része volt az átlátható városvezetés. Főpolgármesteri-jelölti programjában fogalmazott: „amikor fellépünk a korrupció ellen, egyúttal példát is mutatunk: másként, átláthatóan is lehet városokat vezetni”.

Összesen 97 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Agybavizelő Gergely azon nyomban ki fog találni - Gaál J. Zoltánék után - egy jó kis hazugság-bonmot-ot - őt üldözik, mészároslőrincNEnyerjeel, és hasonló, amikkel jól agyba pisálja a haladár pesti népet, amely megválasztotta.

Szerintem megint egy konzorcium nyer. A Margit hídnál is ilyen dolgozott: Közgép/A-Híd/Strabag. Megnéztem mindegyiknek van munkája, az A-Hídnak is, bár a kapacitásaikat nem ismerem. A Strabag ott vakarja a fejét, mert mostanában már egyszer átadta az M0-s híd un. Hárosi szakaszát, aztán megint lezárták, hogy miért ők tudják. Szóba jöhet még (tapasztalat Duna híd felújításban, ami nem azonos egy Rába híddal) pl. a Duna Aszfalt, de ők épp egy 36 mrd-s munkán dolgoznak. A Rákóczi híd melletti vasúti hídat újítják fel teljesen, úgy hogy a két vágányból három lesz. Angol hídépítő meg biztos nem pályázik, bár náluk áll a Lánchíd majdnem pontos mása.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés