Republikon: Az Index elvesztette olvasóinak majdnem 30 százalékát

2020. július 31. 20:24
A Republikon Intézet elemzésében kitért a portál olvasóinak iskolázottságára és pártállására is.

A Republikon elemzésében az Index olvasottságát vizsgálták a Dull Szabolcs főszerkesztő kirúgását követő időszakban. Az elemzés során az Index olvasóinak szociológiai és demográfiai jellemzőit, valamint politikai elkötelezettségét vizsgálták.

Az eredmények alapján „az Indexet elsősorban a fiatalabb, fővárosi, valamint felsősokú végzettséggel rendelkezők olvasták legalább hetente egyszer. Fontos azonban megjegyezni, hogy a felsorolt jellemzők összefüggnek általánosságban a fokozottabb közéleti, politikai érdeklődéssel, valamint az internetes média fogyasztásával. Az adatok ugyanakkor azt is mutatják, hogy a legkisebb településeken, tehát a falvakban, községekben élők harmada hetente legalább egyszer olvasta az Indexet.

A jobboldali médiában az Indexet gyakran ellenzéki sajtótermékként írják le. A közvéleménykutatási adatok alapján ugyanakkor azt látjuk, hogy a korábban napi kb. 1 millió olvasóval bíró hírportált a kormánypárti szavazók harmada is hetente legalább egyszer olvasta. Jelentősnek volt mondható továbbá az Index olvasótábora a bizonytalanok között is, akik harmada az oldalt rendszeresen, hetente legalább egyszer felkereste” – olvasható az intézet elemzésében.

Továbbá „a Digitális Közönségmérési Tanács adatai szerint július 23-án, a tömeges felmondásokat megelőző napon a portál napi olvasóinak száma még meghaladta a 930 ezret, egy héttel később, július 30-án viszont már nem érte el a 670 ezret sem. Összességében az látszik tehát, hogy a szerkesztőség felmondása utáni héten a portál elvesztette olvasóinak több mint egynegyedét, majdnem 30%-át.”

A teljes elemzést itt olvashatja.

Fotó: Résztvevők az Index-ügy miatt szervezett tüntetésen a Margit hídnál 2020. július 24-én. A demonstrációt az Index főszerkesztőjének elbocsátása után szervezték.
MTI/Szigetváry Zsolt

Összesen 167 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Fura nekik, hogy a jobboldali ember jobban tájékozódik, mint a sajátjaik.
Az is fura, hogy az elemzés szerint a falvakban van internet és az ott élők tájékozódásra használják:-))))))
Eddig nem ezt mondták!

Sokan vagyunk így. Tájékozódunk.
A ballib olvasók leragadnak a saját oldalaknál és számukra elég egy hírforrás.
A hvg-n szoktam olvasgatni hozzászólásokat. Nagy része bunkó, személyeskedő és hiányosan tájékozott.

Addig sem lesz normális párbeszéd, amíg a kormánypárti újságírókat propagandistázzátok.
A ballib újságírók is propagandisták, csak a másik oldalon.
VAGY: mindkét oldalon újságírók vannak.

Tényleg szörnyűek. Simán halált kívánnak néhányan a kormánypárti szavazókra. Azért olvasom őket, mert érdekel, hogy mi a véleményük. Sokszor ez nem derül ki, mert egymást szidalmazzák.

Én a durva és személyeskedő hozzászólókat kiikszelem. Mostanában elleptek minket itt rendesen. Szép hosszú a lista.

Mi nem csatáztunk az index-szel. Saját maguk marták szét saját magukat. Az más kérdés, hogy kedvünkre való:-)))

Az ún újságírók propagandisták.

Érdekelne, hogy melyik ballib média lett a haszonélvezője az index ámokfutásának?

,,Az elemzés alapjául szolgáló kutatást a Republikon Intézet megbízásából a ZáveczResearch készítette 2000 fő személyes megkérdezésével. A kutatás nem, életkor és iskolai végzettség szerint reprezentatív Magyarország felnőtt népességére. Az adatfelvételre 2020 januárjában került sor,,

Ebből pedig az következik, hogy nem objektív adatokat tartalmaz. Objektív eredmény akkor kapnánk, ha fizetős lenne az Index és akkor ennek alapján a tényleges számot láthatnánk. A regisztrációban pedig szerepelhetne a kor és iskolázottság.

,, az Indexet elsősorban a fiatalabb, fővárosi, valamint felsősokú végzettséggel rendelkezők olvasták legalább hetente egyszer.,, - állítja az elemzés.

Általánosságban hetente egyszer meglátogatom az Indexet és megnézem a hozzászólásokat. A hozzászólások tartalma, stílusa azonban nem igazolja az elemzés állítását, mely szerint ,,az Indexet elsősorban a fiatalabb, fővárosi, valamint felsősokú végzettséggel rendelkezők olvasták legalább hetente egyszer,, Viszont igazolja, hogy a hozzászólások zöme fröcskölődő, gyűlölködő és a legtöbbször köze sincs a posztban írtakhoz.

Vajon egy ilyen médiafelületen melyik cég hirdet?

Az elemzésből arra a következtetésre jut a szerző, hogy a felmondások következtében a látogatottság 30 százalékkal csökkent. Figyelembe véve az általam előzőekben írtakat, az sem zárható ki, hogy azért csökkent a látogatottság, mert megszűntek a lejárató, valótlan véleményeket tartalmazó írások.

,,Az ún. Gerényi-tervnek ez volt a lényege (nem fogadták el),,

Azért nem fogadták el, mert akkor kiderült volna, hogy az Index a jelenlegi stábbal önállóan nem életképes.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés