Már épül a Magyar Zene Háza üvegfala

2020. május 28. 12:30
Az épület valóban olyan légies lesz, mint a látványterveken, állítja a Városliget Zrt. vezérigazgatója.

Már épül a Magyar Zene Háza egyes szakaszokon 12 méter magas, vízszintes szerkezeti osztás nélküli, egybefüggő homlokzati üvegtáblákból álló homlokzati üvegfala, amely a maga nemében egész Európa legnagyobbja lesz. A romos Hungexpo-irodaházak helyén, a Liget Budapest projekt keretében épülő Magyar Zene Háza hatalmas üvegfala 94 darab, Németországban egyedileg gyártott, osztatlan és hőszigetelt panelből áll majd; ezeket a monumentális üvegelemeket speciális üvegbordák támasztják meg – közölte az épület csütörtöki sajtóbejárásán a Liget Budapest projekt miniszteri biztosa.

Baán László hangsúlyozta, hogy a világhírű japán építész, Fudzsimoto Szu által tervezett légies épület kiválóan illeszkedik a parkba, szinte teljesen elrejtik a környező platánok, a beruházás ráadásul 7000 négyzetméternyi, évtizedekig elzárt zöldfelületet is visszaad a közönségnek a Városligetből. Nemcsak az épület kinézete, hanem tartalma és funkciói is egész Európában egyedülállóak lesznek, amint a közönség a 2021 decemberében várható nyitás után megtapasztalhatja majd – jegyezte meg Baán László.

Kiemelt figyelem jut a gyerekekre

Batta András, a Magyar Zene Háza szakmai munkacsoportjának vezetője a leendő funkciókról szólva emlékeztetett arra, hogy Magyarországon jelenleg sehol nem mutatja be átfogó tárlat a magyar zenetörténetet. A Zene Háza kiállítása azonban ennél is többet kínál majd: a látogató átélheti a zene szerepét az emberiség életében – fűzte hozzá. Természetesen nem hiányoznak a rendezvényterek sem: a földszinten egy koncertterem és egy előadóterem, valamint szabadtéri színpad épül, az emeleten pedig zenepedagógiai termek és digitális könyvtár helyezkedik majd el. Batta András beszámolója szerint kiemelt figyelem jut a gyerekekre, akiket számos kifejezetten nekik szóló tartalom, játékos elem vár majd. A Hangszerlaborban például lesz hanggolyópálya, ritmushajtány és robotzenekar is – sorolta.

Gyorgyevics Benedek, a beruházó Városliget Zrt. vezérigazgatója hozzátette: a parkba illeszkedő épület és az építkezés egyaránt elnyerte a BREEAM környezettudatossági minősítést, ráadásul a ház működése is környezetbarát lesz. A szomszédos Nagyrét alá 120 talajszondát helyeztek el 100 méter mélyen, amelyek a ház környezettudatos, megújuló, geotermikus energiával történő ellátását szolgálják, az épület távhűtését pedig a szomszédos Műjégpálya gépparkja biztosítja majd. Már zajlik a Nagyrét újrafüvesítése is, így ezt a területet nyár elejére visszakapják a parkhasználók – közölte.

Sokan kételkedtek abban, hogy megvalósíthatók-e Magyarországon a világ egyik leginnovatívabb építészeként számon tartott Fudzsimoto Szu tervei, most azonban már kezd kirajzolódni, hogy az épület valóban olyan légies lesz, mint a látványterveken – emelte ki Gyorgyevics Benedek.

Baán László az MTI-nek elmondta, néhány hónapon belül a szintén a Liget Budapest projekt keretében épülő Néprajzi Múzeum épülete is szerkezetkész lesz, a szomszédos mélygarázst pedig szeptemberben tervezik átadni.

(MTI)

Összesen 186 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Neked nem kell a kultúra. Egy világvárosban másnak még kellhet:-)
Gergő a változtatási tilalommal még a füvesítést is megtiltotta.
A szuper játszótér lebontásával jó sok gyerekkel szúrnál ki.

1.)
"a Liget Budapest projekt keretében épülő Magyar Zene Háza hatalmas üvegfala 94 darab, NÉMETORSZÁGBAN egyedileg gyártott, osztatlan és hőszigetelt panelből áll majd, ezeket a monumentális üvegelemeket speciális üvegbordák támasztják meg - közölte az épület csütörtöki sajtóbejárásán a Liget Budapest projekt miniszteri biztosa."

A derék Baán ööögyesen elhallgatta, hogy februárban még azt mondták, hogy
"A helyszínre tavasszal érkező üvegtáblákat német technológia alapján az OROSHÁZI ÜVEGYGYÁRBAN kivitelezik, és némelyikük eléri majd a 11 méteres magasságot is."
https://epiteszforum.hu/elerte..

2.)
"nem hiányoznak a rendezvényterek sem: a földszinten egy koncertterem és egy előadóterem"

Jaja.
Azt az ÜVEGFALÚ koncerttermet Baánék látványvideón is reklamírozzák. Itt látható
1:26 és 1:29 között:
https://www.youtube.com/watch?..

Mivel az üvegfal akusztikai szemponból kifejezetten ELŐNYTELEN megoldás,
különös "élmény" lesz koncertet hallgatni egy olyan üvegfalú teremben, mint amit a videó mutat.
Arról nem is beszélve, hogy a teremből való kilátás SEM lehet olyan zavartalan, mint a videón.
Az ok: a kettős üvegfal (az épület külső fala a másik fal), az üvegtáblák vastagsága, a szükséges hézagtömítő profilok, valamint az üvegfalat támasztó üvegbordák. Ha pedig az akusztika miatt
pl. valamilyen függönyös kiegészítést kellene használni, akkor a videó egyszerűen hamis.

3.)
"A szomszédos Nagyrét alá 120 talajszondát helyeztek el 100 méter mélyen"

Vagyis a szondamező fölötti zöldfelület NEM SZÁMÍHATÓ teljes értékű zöldfelületnek. Ez azért érdekes, mert már a Tarlósék által összehozott VÉSZ is előírta, hogy nem csökkenhet a teljes értékű zöldfelület.
Márpedig más területeken nem lesz akkora növekedés, hogy ezt a kiesőt pótolja.

Jöttem bizony, és el is magyaráztam a magadfajta elvakult tudatlanoknak,
hogy az üvegfal AKUSZTIKAI szempontból előnytelen.

Persze,
ha a koncertteremben a zene zavartalan élvezeténél fontosabb,
hogy a koncert közben lehessen látni az épület körüli parkot, meg az ott sétálókat,
az más...

Válaszok:
DrPepper | 2020. május 28. 17:28

1.)
Az "eredetibe" az
- NEM a lepusztult Városliget, az egykori kiállítások romos épületeivel,
- HANEM az a Városliget,
ami - különösen a hivatalosan "városligeti park"-nak nevezett - része valamikor volt.

2.)
Baánék kommunikációjában (és az általuk rendelt közvéleménykutatásokban) az a TISZTESSÉGTELEN,
hogy azt próbálják megetetni az emberekkel, hogy csupán 2 lehetőség közül lehet választani:
- vagy maradjon lepusztult a Városliget,
- vagy épüljenek fel a PARKBAN(!) a projektjük csili-vili épületei.
Ez ordas nagy hazugság.
Csak meg kell nézni a beadott tájépítészeti pályázatok ALTERNATÍV terveit,
amelyek mutatják, újabb beépítések NÉLKÜL hogyan lehet megújítani a Városligetet.

Én még egy stadiont is kérnék ide.

Rosszul tudod.
A Városliget még 1898-ban is "kevésbé kívánatos külső perifériá"-nak számított.
Legjobban beépítve - messze 7% fölött - pedig az 1896-os millenniumi kiállítás idején volt.

Az EGÉSZ Városliget beépítettsége 2014 előtt 7,6% volt,
ha megvalósult volna a Múzeumi Negyed eredeti változata, a 6 (hat) új múzeumi épülettel,
akkor 8,8%-ra nőtt volna a beépítettség.

Ha nemcsak Baánék propaganda-szövegeiből tájékozódnál, akkor értenéd.

Hol olvastad tőlem, hogy azt állítottam?
Na... na, hol?
Ugye, hogy SEHOL.

Primitív hazugsággal ne próbálkozz, mert eltaknyolsz, mint most.

Dehogy "ismeritek"! Csak hadoválsz itt össze-vissza.

Például a tájépítészeti pályázaton győztes Garten Studio 7. sz. (alternatív) terve
ez volt:
https://4cdn.hu/kraken/image/u..

A tervező erre a tervére ezt írta:
"Az új múzeumok nélküli tablónk jól szemlélteti, hogy a pályázatunkban bemutatott rehabilitáció épületek nélkül is teljes értékűen megvalósítható".

A Garten Studionak ez a terve szépen mutatja, mi lehet az ÚNG és a VSZ helyén.
Látod?
Ezen a 2016-os terven még szerepel a Közlekedési Múzeum, hiszen akkor még úgy volt, hogy a régi épület lebontása, majd 3 (három) pincei szint megépítése után, eredeti formájában, Közlekedési Múzeumként építik vissza.
Orbánéknak csak 2017 májusában világosodott meg, hogy vonatokat baromság pincei szinteken kiállítani, akkor találták ki, hogy Magyar Innováció Háza legyen majd a pincék nélkül visszaépített épület.

1.)
"És?"
És nem Magyarországon készül, pedig arról volt szó. Valószínűleg az orosháziak másodszorra sem tudtak megfelelőt gyártani:
https://g7.hu/kozelet/20191025..

2.)
Tájékozódnod kellett volna az üvegnek, mint építési anyagnak az akusztikai tulajdonságairól.
Legalább utólag tedd meg!

3.)
Tájékozódnod kellett volna, mi számít "teljes értékű zöldfelület"-nek.
Legalább utólag tedd meg!

Hááát...
Ha elvakult bunkókat kellene megneveznem a kommentfolyamban,
az egyik bizony, te lennél fidióta barom!

Rosszul tudod.

Nézd csak meg Baánéknak látványvideóját!
Már korábban is adtam itt linket rá, de neked, külön megismétlem:
Itt látható
1:26 és 1:29 között:
https://www.youtube.com/watch?..

Na, miből van a koncertterem fala? Na... na, miből?
Szerinted?

De én MZH épületén BELÜL lévő koncertteremről írtam,
aminek - akárcsak magának az épületnek - ÜVEGFALA van.

Cicvarek, Cicvarek,
mielőtt vitába szálltál, legalább azt a propaganda videót megnézhetted VOLNA,
amit a Városliget Zrt. csináltatott a magadfajta mindennek tapsikolóknak.
Erről beszélek
(jól nézd meg a videó 1:26 és 1:29 között futó képeit, a "KONCERTTEREM" felirattal):

https://www.youtube.com/watch?..

Látod a MZH koncerttermének ÜVEGFALÁT a videón, te műszaki analfabéta?
Ugye, látod
a koncertterem BELSEJÉBŐL, annak üvegfalán keresztül a külső környezet növényzetét, a fákat?
Ha erősen figyelsz,
akkor láthatod, hogy a koncertterem átlátszó üvegfalán túl van egy másik üvegfal is: a koncerttermet magába foglaló ÉPÜLET szintén átlátszó üvegfala.
Vagyis a koncertterem üvegfala – természetesen – nem külső fala az épületnek.

Na, most nézd meg
szintén a BELSŐ képeit azoknak a koncerttermeknek, amiknek linkjét te nagy pofával idenyomtad!
Mondd,
milyen falakat látsz azokon a BELSŐ képeken? Látod azokon kereszül a külső környezetet?
Ugye, hogy NEM.
NEM, mert az általad linkelt koncerttermeknek nincs üvegfala.
Üveg (KÜLSŐ!) fala csak azoknak az ÉPÜLETEKNEK van, amik magukba foglalják a koncerttermet.
És amely KÜLSŐ üvegfalról – te segghülye műszaki analfabéta – azt állítod, hogy az a koncertterem fala.

Csak ismételni tudom:
öröm nézni, olyan csúnyán eltaknyoltál, critical man nick,
egyaránt tökhülyének bizonyultál műszaki ismeretekből is (és korábban angol nyelvből is).
(:-)))))))))))))))))))))))

Gyönyörű lesz. Hívjátok meg David Garett hegedűművészt a kedvencemet.

https://www.youtube.com/watch?..

Nem is arra készült. Ha koncertre akar valaki menni, elmegy a Zeneakadémiára, vagy a Müpába.
N'est-ce-pas?

"kis helyi izé"???
Ha tőled ezt a derék Batta olvasná, a kardjába dőlne...

Ez az épület
- nem egy akármilyen művelődési ház kulturterme,
- hanem a Magyar ZENE Háza,
amit kifejezetten a ZENE szolgálatára, megszerettetésére terveztek és építenek.
Pont ebben az "ikonikus"-nak titulált, drága (többször is drágult) épületben lévő koncerteremmel szemben ne lenne igény, hogy az akusztikája a lehető legjobb legyen?

Gyorgyevics Benedek (Városliget Zrt. vezérigazgató):
"...törekszünk arra, hogy a világ legjobb építészeivel dolgozzunk együtt. Esetükben a „starchitect”
kifejezés nem véletlen:
ezek az építészek sok esetben popkulturális sztárok, és
(most tessék figyelni!)
vízióikat sok esetben nem zavarja meg, hogy az épület funkcionalitása milyen."

Kétszeresen is tévedsz.
Egyrészt
a Városligetet szépen (valamint ocsóbban és rövidebb idő alatt) meg lehetne újítani ANÉLKÜL,
hogy annak "városligeti park" nevű részébe beleépítenének 3 új múzeumépületet + 1 színházat.
Másrészt
ezeknek az épületeknek ÚGY normálisan NEM a városligeti parkban van a helyük.

Ne aggódd ezen túl magad. A zenehallgatás élményéhez hozzátartozik a környezet is. A MÜPA Bartók termének pl jobb az akusztikája mint az Operának vagy a Zeneakadémiának, de ezek a koncerttermek is tudnak olyat, amit a MÜPA nem. Egyébként is kevés ember hallgatja hangmérnökként a zenét. Legfeljebb nem ott készítenek lemezfelvételeket.

Válaszok:
Schollander | 2020. május 28. 18:07

Aggódik a fene.
Tényeket közöltem a témában járatlanok tájékoztatására.

tatuska, téged megint elvakított az ellenszenv.

Akinek én ott válaszoltam,
azt írta, hogy szerinte (Jose nick szerint)
(idézem) "nem a koncertterem fala lesz üvegből. Az épület külső falai."

Na, én pedig PONT arra mutattam rá a látványvideóval,
hogy ÜVEG a koncertterem fala.

De ha ennek megértése meghaladná a te képességeidet, ne erőltesd a dolgot.

Tényeket írtam, amelyekkel szemben érvek helyett te mellébeszéléssel próbálkozol.
"Látható, hogy" neked fingod sincs a témáról.

Ráadásul még a magyar szólást is rosszul tudod.
Abban ugyanis a szőlő nem "keserű", hanem "savanyú".

Ne magadból indulj ki, elvakult fidesznyik!
Az itteni beírások neked jelenthetnek "nagy erőlködést", de nekem egyáltalán nem.

Az értelmes budapesti polgárok pedig
éppen a magadfajta tájékozatlan fidesznyikeket söpörték és söprik le.

Nono! Pont ennyi kell.

"Csak" annyi, hogy az a látványterv, amit a vb átvállalásakor a FINA-nak bemutattak,
"parasztvakítás", "blöff" volt (idéztem a derék Fürjes szavait).

Egészen gyerekes ráolvasás volt részedről.
Inkább csináld, ami jól meg neked: tologasd a csattogós lepkécskédet,

Jav.:
ami jól megy

Kötőjelről és ennyi kell. Se több, se kevesebb.
Te jössz! :)

https://dictzone.com/francia-m..'est-ce-pas

De kb. volt. Kettőben. A tízből.
Te régi vagy új néven? Ismerlek?

Ráadásul sok olyan szavunk van, amiben t betű szerepel. Csak játszani kell akasztófást és menten kiderül. Én elsőnek mindig t betűt mondok, és általában van benne.

Rosszul látod, tatuska.
A látványvideón 1:29-nél is látszik, hogy a koncertterem falán túl van egy másik üvegfal is,
DE még JOBBAN LÁTSZIK az alaprajzokon, ha felnagyítod azokat.

Építész Közlöny - Műhely 2015/2 szám,
17. oldal:
http://www.fejermek.hu/attachm..

Octogon 18. évf. 5.
15. oldal:
http://www.epa.hu/02900/02971/..

Amilyen az a május 28., 18:58-as beírás volt (olvasd csak el!),
éppen ez volt a megfelelő válasz.

1.)
Hogy azok (vajon kik?), akiknek a nevében te többesben írsz ("tudjuk", "postázunk"),
szóval, hogy azok mit tudnak, az nem világos.
DE az, hogy te mit tudsz - vagyis, hogy mi mindent NEM TUDSZ a Liget témájában -,
az már teljesen világossá vált a március 1-i vitánkban.
2.)
Azt rozsdás kést pedig "tartsátok" csak meg magatoknak, jól jön az még "nektek"...

Az MZH épületével kapcsolatban "a világ műemlék-csodái"-ra hivatkozni szörnyű ostobaság.

1.)
Hogy a MZH üvegfalait most beépítik, az egyáltalán nem bizonyíték arra,
hogy a koncerterem üvegfala AKUSZTIKAI szempontból is kifogástalan lesz ANÉLKÜL,
hogy a koncert alatt a parkra való zavartalan kilátást megszüntető, valamilyen kiegészítő megoldást (pl. függöny) alkalmaznának (Az általam belinkelt látványvideó azt próbálja elhitetni, hogy nem alkalmaznak.)

2.)
Az épület szempontjából valóban mindegy, hogy hol gyártják, DE a kommunikáció szempontjából nem mindegy, hogy korábban mást mondtak, most pedig hallgatnak a változtatás okáról.

3.)
Tévedsz. A lényeg az, hogy a Liget projektről és annak elemeiről szóló tájékoztatás többoldalú legyen.
NE CSUPÁN Baánék lelkendezős kommunikációját ismerjék az emberek, hanem azokat a tényeket, szakmai ellenérveket is, amiket Baánék módszeresen elhallgatnak, esetenként elhazudnak.

4.)
Azt a "mindenkit" egyáltalán nem látni.
Amit itt látni lehet, az az, hogy van tízvalahány (gyakran többesben nyilatkozó) nick,
aki a Ligettel kapcsolatos adatokat, tényeket, szakmai ellenvéleményeket nem ismeri,
így az azokat közlő hozzászólásokkal szemben nem is képes érdemi, szakmai érveket felhozni,
ezért primitív ráolvasásokkal, hozzászóló gyalázásával reagál.
Mint te.

- írod te,
aki ugye, nemhogy személyesen nem, de látásból SEM, ismersz,
és kizárólag a csak ezen a nicken, a Mandinerre írt hozzászólásaimat olvastad.

Mondhatni, a beírásoddal te még az akváriumos rendőrvicc síkhülye főhősének
"logikáját" ("Van akváriumod? Nincs? Akkor te buzi vagy.") is alulmúlod.

Próbáld meg felfogni:
hogy valaki a neked rokonszenves kormányzatot, vagy annak egyik beruházását bírálja,
abból egyáltalán NEM KÖVETKEZIK, hogy az illető "zsidó".

Hogy a miniszterelnök kedvenc sportjából mondjak példát:
hogy valaki nem drukkol a felcsúti focistáknak, kritizálja a játékukat,
abból egyáltalán NEM KÖVETKEZIK, hogy az illető az MTK szurkolója.
Lehet, hogy a Fradinak szurkol, lehet, hogy az Újpestnek, vagy más focicsapatnak.
Még az is lehet, hogy egyiknek sem.
Mondjuk, mert tudja, milyen a jó foci és ezt a mai magyar focit nem tartja annak.

Szóval, turáni sólyom nick, te sajnos, nem látsz az alaptalan gyűlölettől.
(:–(((

Vetted, ugye?

Isoraz:
Azt a "mindenkit" egyáltalán nem látni.
Amit itt látni lehet, az az, hogy van tízvalahány (gyakran többesben nyilatkozó) nick,
aki a Ligettel kapcsolatos adatokat, tényeket, szakmai ellenvéleményeket nem ismeri,
így az azokat közlő hozzászólásokkal szemben nem is képes érdemi, szakmai érveket felhozni,
ezért primitív ráolvasásokkal, hozzászóló gyalázásával reagál.
Mint te.

Az általad leírtakhoz hozzáadódnak
a kormánypárt képviselőinek, és támogatóinak olyan hízelgései, pontosabban: nyalásai,
mint például ez a kép:
https://index.hu/belfold/2015/..
vagy ez a videó::
https://www.facebook.com/szala..

tatuska,
biztos, hogy igazam van. Az alaprajz egyértelműen bizonyítja. Hogy te nem látod a látványvideón, az érdektelen. Egyébként is nagy tervezői hiba lenne, ha egy koncertterem fala (pláne, ha az üvegfal) egyben az épület külső fala is lenne. Elég csak arra gondolni, hogy a környezeti hangok, zajok akkor közvetlenül a koncerterem falát érnék. (Vicces kedvű gyerekek is ott kopogtathatnának zavarva a koncertet.)

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés