Nem emelték be a költségvetésbe a metrók utólagos klimatizálását

2020. február 26. 14:55

Vitézy Dávid
Facebook
A Főváros fontosabbnak tartja az ötös metrót, mint a metró és a HÉV összekötését.

„Elfogadta a 2020. évi költségvetését a Főváros Közgyűlése. Mivel a vitában engem is megszólítottak és közlekedési szempontból több fontos döntés is született, engedjetek meg néhány gondolatot.

1.
Nagy örömmel hallottam, hogy Karácsony Gergely főpolgármester a költségvetési vitában bejelentette, hogy szeretné »nullára csökkenti a halálos kimenetelű és súlyos közúti balesetek számát a fővárosban«. Oslo eredményeit bemutatva január 3-án posztoltam erről, itthon talán az elsők között, akkor a posztom utolsó mondata ez volt: »Vision Zero Budapest. Tűzzük ki célul és tegyünk érte, igencsak megérett rá az idő.«.

A forgalombiztonság a forgalmi rendnél kezdődik, épp ezért okos, ambiciózus, a biztonságot a kapacitás elé helyező, tehát a forgalomcsillapítást célzó intézkedésekkel lehet ezért érdemben tenni. A célkitűzés megfogalmazása fontos lépés, nagyon bízom benne, hogy ebben a szellemben használja fel a Főváros már az útfelújítások ma elfogadott forrásait is - a baleseti statisztikák mutatni fogják, sikerül-e ezt a célt elérni vagy megközelíteni, ahogy Oslo után a friss hírek szerint már Helsinki is sikerrel nullázta le a halottak számát az utakon. A főpolgármester minden segítségemre számíthat ezügyben, mivel egy halott is sok Budapest útjain.

A korábbi posztom Oslóról:
https://www.facebook.com/vitezydavid/photos/a.792002570868851/2630577377011352

2.
Nagyon sajnálom, hogy hosszú vita után az M3-as metró orosz vonatainak utólagos klimatizálását - Ughy Attila képviselő javaslatát elutasítva - végül nem emelte be az idei költségvetésbe a Közgyűlés, így a következő nyarak is tűzforró metrószerelvényeken telnek, hisz idén meg sem tud indulni a vonatok klimatizálása fedezet hiányában. Szerintem ez így nincs jól, a metrókocsik légkondicionálását meg kell oldani, ahogy az októberi választások előtt még mindenki, Tarlós István és Karácsony Gergely is egyetértett abban, hogy ezt a valóban jelentős hiányosságot pótolni kell ebben az önkormányzati ciklusban. Az az utasok érdeke, hogy ez a fejlesztés ne süllyedjen az elfelejtett választási ígéretek és politikai odamondások világába, mivel a vonatok klimatizálását tényleg várják a budapestiek.

3.
A kettes metró és a gödöllői hév összekötésének terve kapcsán a továbbtervezés forrásainak a fővárosi költségvetésbe való beemelését javasolta Kovács Péter, a XVI. kerület polgármestere, amit végül a Közgyűlés elutasított. Gy. Németh Erzsébet főpolgármester-helyettes asszony ennek kapcsán idézett a korábbi interjúimból, miszerint az 5-ös metró első ütemét, a csepeli és ráckevei vonal (H6 és H7) meghosszabbítását a belváros, a Kálvin tér felé és a hév-vonalak felújítását sürgetőbb feladatnak mondtam. Ezt így is gondolom, hisz csak a csepeli és ráckevei hévek nem érik el a metróhálózatot és ott a legnagyobb potenciál, akár az utasforgalom meg is duplázható ezeken a vonalakon.

Ez viszont nem jelenti azt, hogy a gödöllői HÉV fejlesztésének, a metróval való összekötésének előkészítését meg kéne állítani vagy ezt a beruházási elképzelést le kéne venni a napirendről, mellyel a keleti agglomerációból ingázók és a XVI.-XVII. kerületek lakói tudnák gyorsabban, átszállásmentesen elérni a belvárost. Nem tudjuk megmondani, hogy mennyi forrás lesz kötöttpályás közlekedés fejlesztésére 2021 és 2027 közötti európai uniós ciklusban, nincs még elfogadott költségvetése az EU-nak, viták zajlanak a fejlesztési források tagországok közötti elosztásáról Brüsszelben és nem tudjuk, a klímavédelem célját a EU megtölti-e tartalommal és biztosít-e az eddiginél több forrást vasútfejlesztésre, kötöttpályás fejlesztésekre. Nagyon bízom benne, hogy igen. De mivel ezekre a kérdésekre nincs válasz, érdemes az indokolt, alátámasztott, a város közlekedésfejlesztési terveiben (így a Balázs Mór Tervben) szereplő kötöttpályás fejlesztések előkészítésén tovább dolgozni. Így tehát az 5-ös metró I. ütemének előkészítésére és a hévek fejlesztése érdekében megindult munka nem zárja ki és nem akadályozza, hogy a Főváros és a BKK - Budapesti Közlekedési Központ folytathassa a kettes metró és a gödöllői HÉV összekötésének előkészítését, hisz ez a feladat a BKK-nál van, a metróhálózattal való összefüggés miatt.

Bízom benne, hogy az 5-ös metró hosszú távú víziója és annak első lépéseként a hévek felújítása és a déli hév-vonalak Kálvin térig hosszabbítása kapcsán egyetértésre jutunk és ez a beruházás nem válik a politikai viták terepévé. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) szerintem Budapest fejlesztésének egyik legfontosabb záloga, ahol rendszeresen találkozik a főpolgármester a Kormány képviselőivel, hogy számos fontos budapesti fejlesztés sorsát meghatározó döntések születhessenek. A következő ülés napirendjén szerepel a hév-projekt, a szentendrei, csepeli és ráckevei hévek felújítása és a Kálvin téri történő meghosszabbítás is - épp az FKT ülésén bemutatandó tervek, szakmai anyagok előkészítésén dolgozom most is a BFK csapatával. Bízom benne és azon leszek, hogy egyetértésre jussunk erről a nagyon fontos fejlesztésről az új városvezetéssel is.

A beruházás részletei a hétfői posztomban olvashatók: https://www.facebook.com/vitezydavid/photos/a.792002570868851/2736189293116826/”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 66 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"Nem emelték be a költségvetésbe a metrók utólagos klimatizálását"

Viszont a kormány Nemzeti Konzultációt indít a Koronavírus Elleni Akciótervről.
Majd' azt írtam: konzíliumot.
Persze csak viccelek.

Más:
A debreceni Kenézy Gyula kórházban javul a 2 beteg állapota?

Lefordítom:

A konkrét, a fontos és a közeljövőben megvalósítható elkezdett beruházások: STOP
Távoli, ködös, megsaccolhatatlan költségű, fedezettel nem rendelkező beruházások: START

Ez a recept bejött már a 4-es metrónál is, igaz, hogy az OLAF
akadékoskodott kicsinykét, de ez majd elmúlik.

Majd nyáron KariFeri a Népligeti ( nyitott!!) megállóban (!) fog szauna törölközőben klímát követelni a klímavészhelyzetben az állomásra. Is. Demszkij is rendezett dudálást tiltakozván a kátyúk ellen.

Őszintén szólva metróklíma nélkül ellenék. Nyáron valójában 10 kánikulai napig kell csak igazából. Karácsonyék csináltak a kérdésből kampánytémát, Tarlós erre reagált, jelezve hogy megvalósítható, most hogy megnyerték a választást Karácsonyéknak sem ennyire fontos. Mindenesetre tréfás, hogy Vitézy felhozza a témát.

Válaszok:
legyetek | 2020. február 26. 17:15

Pont erről van szó! Metróklímavészhelyzet csak addig volt érdekes,
amíg Tarlós volt a főpolgármester.

Karácsony jelmondata, amellyel választást nyert:
Budapest mindenkié!

Karácsony Gergely - Budapest Mindenkié - Bemutatkozik a csapat
Facebook - 2020. febr. 11.

54:18
Budapest mindenkié! Bemutatom a... - Karácsony Gergely
Facebook - 2019. dec. 7.

1:16:50
Kezdődik a Budapest mindenkié program... - Karácsony Gergely
Facebook - 2019. szept. 22.
A BUDAPESTIEK MEGVÁLASZTOTTÁK KARÁCSONYT MOST ITT AZ IDŐ, HOGY KIÁLLJANAK VÁLASZTOTTJUKÉRT.
Mint ahogy Karácsony is kiállt értük - csak közben rájött, hogy a kártérítés 6 milliárdja, amit Tarlós szerzett Budapestnek, szőrén-szálán eltűnt, csoda történt...
Szóval, a budapestiek elhatározták, hogy a legnagyobb kánikulában csakazértis megmutatják, milyen f.sza főoolgármesterük van: sálban-sapkában, kesztyűben szállnak majd a metróra, és minden kocsiban folyamatos didergőversenyt rendeznek.
Felteszik a NET-re és meg lehet szavazni, ki volt a legfázósabb...

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés