Nem kérünk új, fideszes önkormányzati gondnokot!

2020. január 23. 11:47

Horváth Csaba
Facebook
Az a Vitézy Dávid kampányol most a nem létező 5-ös metróval, aki mindent megtett annak érdekében, hogy a 4-es metró második szakasza ne épüljön meg.

„Miközben a budapestiek októberben már döntöttek arról, hogy nem akarnak fideszes városvezetőt a főváros élén, a kormány Fürjes Balázs államtitkársága után már a második hatalmi központot hozza létre az önkormányzat ellenében – ezúttal Vitézy Dávid vezetésével.

Az a Vitézy Dávid kampányol most a nem létező 5-ös metróval, aki mindent megtett annak érdekében, hogy a 4-es metró második szakasza ne épüljön meg, ezzel elvágva Zuglót és a XV. kerületet a gyors és környezetbarát közösségi közlekedéstől. A BKK vezérigazgatójaként ő kötötte meg a becsődölt, milliárdokba kerülő elektronikus jegyrendszer szerződését is. Jó lenne, ha a Fidesz elfogadná, hogy Budapestnek új vezetése van és nincs szükség levitézlett NER-lovagokra.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 49 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Duna-alagút Horváth Csaba kivitelezésben

„Budapestnek máig ki nem kihasznált értéke, szimbóluma a Duna. Horváth Csaba szakértőkre hivatkozva ezért mondja, nincs nyüzsgő élet a folyó mentén, a két rakpart autós forgalma ellehetetlenít minden közösségi térfunkciót. A város alá süllyeszthető közlekedés tehát Budapestnek is segítségére lehetne. Ha Angyalföldtől egészen a Csepel-sziget északi csúcsáig megépülhetne egy alagút, hét-hét kilométer hosszan kaphatná vissza a rakpartokat a város, kialakíthatná a közösségi tereket éttermekkel, kávézókkal, plázsokkal s megannyi más, nyüzsgő életet oda varázsoló szolgáltatással. Az alagútrendszer tervezői "kilépőpontokról" is gondolkodnak, hogy megoldják a már most is haldokló térségek közlekedését. Az egyik kijárat a János-kórháznál lenne, a másik a déli Manhattannél, azaz a Csepel-sziget csúcsánál, a harmadik pedig az északi Manhattannél, a Vizafogó térségében.

A várospolitikus honatya elárulta, hogy az angyalföldi és csepeli végpontok közötti gerincalagutat ismert, adaptálható technológiával s egy eredeti elgondolás alapján, költségkímélő módon lehet megépíteni. Vácról, a cementgyárból, az ott előre legyártott alagútszelvényeket leúsztatják a Dunán a kivitelezés helyszínére. A nyolc-tíz pontra való elágazást már rendes alagútépítési technológiával készítenék el, de miután ezzel a pesti és budai oldalak közötti nagy forgalmú csomópontok köthetők össze, négy új híd építésével egyenértékű lenne a tervezett föld és víz alatti beruházás. Már ma is érdemes belegondolni, milyen közlekedési érték egy budapesti polgárnak, ha a János-kórháznál kezdődik számára egy olyan híd, amelyiken a Lehel térig zavartalanul autózhat. Az előre gyártott alagút kivitelezése nem tartana tovább két évnél.
Talán az NFT befogadja
A nyolc kilométernyi gerinchálózatot, a kilépőpontokkal együtt 18-20 kilométernyi alagútrendszert a készülő Nemzeti Fejlesztési Terv talán hajlandó lesz befogadni. Érdemes viszonyítani az alagúthálózat mai áron számolt költségeit egy már folyó beruházás árához, a 4-es metró vélhetően csaknem 400 milliárd forintba kerül, míg az alagúthálózatot körülbelül 200 milliárdból "megúszná" Budapest.”
https://piacesprofit.hu/egyeb-..

A kormány a jogi-alkotmányos keretek között úgy alakítja a maga struktúráját, ahogy akarja. Horváth Csaba meg csak árusítsa ki a zuglói vagyont, ha akarja.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés