Magyarország lesz Európa Detroitja

2019. december 14. 16:56

Kiss Soma Ábrahám
Mérce.hu
A csapdahelyzet az ország tőkés világrendszerben elfoglalt pozíciójából fakad.

„Közben pedig látjuk, hogy a magyarországi autógyártók egyre-másra jelentik be a leépítéseket már most, mivel a fent említett, rabszolgatörvénybe foglalt munkavállalói rugalmasság miatt kevesebb munkás is elég a gyártósorokon, hisz mikor a kereslet úgy hozza, agyba-főbe lehet őket túlóráztatni. 

Tehát egyrészt baj, hogyha itt vannak a nagy nyugati autóipari cégek, mert élve Magyarország félperifériás helyzetével, végtelenül kizsákmányolják a munkásokat, hatalmas állami támogatásokat zsebelnek be, és mindemellé alig fizetnek adót a nálunk végzett gazdasági tevékenység nyomán, a profit jelentős részét pedig külföldre viszik.

Másrészt az is baj, ha eltűnnek, tekintve, hogy a magyar gazdaság húzóágazatáról van szó, mely rengeteg embernek ad munkát, így egy általános gazdasági vagy autóipari válság idején, egy technológiai váltás esetén a feleslegessé váló magyarországi kapacitások rengeteg munkanélkülit hagynának maguk után.

A probléma az, hogy a csapdahelyzet az ország tőkés világrendszerben elfoglalt pozíciójából fakad. Vagyis abból, hogy az országnak versenyeznie kell a többi félperiféria-országgal a külföldi tőkebefektetésekért, a tőkének pedig van egy olyan alapvető tulajdonsága, hogy minél inkább szaporodnia kell, vagyis egységnyi tőke befektetése után minél nagyobb profitot kell realizálnia a túlélése érdekében, különben lemarad a konkurenciától és elpusztul, vagyis elveszíti értékét.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 88 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A szokásos bolsevik röfögés a mércés ingyenélőktől. Lapozzunk.

"Honnan gyűjtik ezt a sok neomarxistát, ifjúkommunistát..... ?"

Rohadt ingyenélő paraziták mind.

A tőkének az a tulajdonsága, hogy sokkal okosabb, mint Kiss Soma Ábrahám.

Jaja. Deroitot nem az autóipar, hanem a belső migráció nyírta ki azzal, hogy a feketék váltak többséggé.

Tehetünk valamit, hogy a Mércén levő "bajométer" balra, a "Nagy baj" irányába mozduljon el?

Kiss Soma Bolsevik nagyon vékony jégre futott ezzel a Detroit hasonlattal. Mert amilyen kis tájékozatlan nem vette észre Pittsburghot...
Az autóipar összeomlása tudniillik a pittsburghi kohókkal, hengerművekkel, autólemez gyártósorokkal kezdődött. Detroit előtt hónapokkal Pittsburgh-ben 40 ezer embernek nem lett munkája.Azonban mára Pittsburgh a legélhetőbb 10 amerikai város között van Detroit meg a csőd szinonímája. Miért tudott Pittsburgh az innovációval átalakulni, egyetemi és ipari fejlesztő, jelentős bankszektort felmutató csodavárossá válni. Somának mondanám, nézze meg hány fekete él jelenleg Detroit belvárosában és mennyi Pittsburgben? A képességtelen feketék a majd milliós detroitit velső kerületekben 92%-át adják a lakosságnak, Pittsburghben meg 3%-át.
Bizony Soma, az emberek nem egyformák- és ezért séntít a hasonlat. Magyarország akkor jutna detroiti sorra, ha a cigány lakosság aránya 90% fölött lenne. De szerencsére csak 10%-körüli a létszámuk, ezér az autógyárak csődje után a magyar gazdaság majd más mankóra támaszkodik, képzett és olcsó munkaereje miatt egyszerűen nem képes csődbe menni.

Ráadásul Detroit belső kerületeinek majd egymilliós lakosságának 92%-a élelmiszerjegyből, szociális transzferekből élő lepukkant fekete...
Amit ez a bolsevik firkászbenézett az Pittsburgh példája. Ott voltak a kohók-hengerművek a detroiti autógyárak táplálására. Pittsburg-ben Detroi t előtt hónapokkal került utcára 40 000 munkás. Mára meg erős bankszektorral, egyetemekkel, high-tech innovációkkal megpakolva Pittsburgh a tíz legélhetőbb amerikai város között van. A fehérek aránya 87%, a feketéké 3%...

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés