Kerpel-Fronius: A városvezetés átalakítaná a pesti alsó rakpartot

2019. november 28. 12:39
Budapest „szíve és fő ütőere” a Duna, amitől gyakorlatilag autópályák zárják el a városlakókat – mondta el a főpolgármester-helyettes.

Budapest új vezetése az okos város szempontjai is megjelenítő szimbolikus projekt keretében újrastrukturálná a pesti alsó rakpartot, úgy, hogy az egy élhető köztérré váljon – mondta el Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes csütörtökön a Smart City Forum 2019 címmel megrendezett budapesti konferencián.

Kerpel-Fronius Gábor a Napi.hu és a Lounge Communication által szervezett tanácskozáson tartott előadásában közölte: szeretnének „viszonylag nagy lépéseket tenni a pesti alsó rakpart újrastrukturlása érdekében”. Ez egy olyan projekt, amelyben megjelennek az okos város fontos összetevői: tehát benne vannak a klímavédelem és az élhetőség szempontjai, továbbá a rakpart átalakítását úgy szeretnék megcsinálni, hogy abban minden lényegi döntésnél kikérik a budapestiek véleményt, így az átláthatóság és a részvételiség szempontjai is nagyon erősen megjelennének.

Budapest „szíve és fő ütőere” a Duna, amitől gyakorlatilag autópályák zárják el a városlakókat. Szeretnénk, hogy ez „egy nagy élhető köztér lenne” – jelentette ki. Megítélése szerint: a szimbolikus projekt egyfajta fokmérője lesz annak, hogy milyen párbeszéd során, milyen várost szeretnének kialakítani a budapestiekkel.

Kerpel-Fronius Gábor előadásában kiemelte: Budapest új vezetésének eltökélt szándéka, hogy partnerségeket keressen és alakítson ki. „Ez egyrészt fakad a személyes habitusunkból, másrészt a politikai filozófiánkból, az eddigi gyakorlatunkból és a következik a helyzetből is” – mutatott rá.

A főpolgármester-helyettes elmondta, a 21. század felerősíti a korábbi problémákat és új kihívások elé állítja a városokat. A városvezetés a legfontosabb problémák közöttinek tekinti az éghajlatváltozást és az ezzel összefüggő természeti katasztrófák növekvő veszélyét. Továbbá – mint mondta – Budapesten lakhatási válság van, amely nemcsak a szegényeknek, hanem a fiataloknak és a fiatal gyerekes családoknak is nagyon komoly kihívást jelent. Problémaként jelölte meg még a lakosság elöregedését.

Kihívást jelentenek a Budapest környékén kialakuló alvóvárosok, valamint a belváros „túlturistásodása” – mondta. Globálisan zajlik egy technika forradalom is, és az ebből fakadó technológiai újdonságok, mint például a robotizáció elterjedése, is jelentősen átalakítja az elvárásokat – mondta. Ezekhez az új technológiákhoz új infrastruktúrákra van szükség, amelyek egyrészt maguktól alakulnak ki, másrészt az állami és város vezetések feladata az ezek kiépítésében való részvétel – mondta Kerpel-Fronius Gábor. Szerinte ahhoz, hogy a kihívásoknak megfeleljünk, nem egy konzervatív, hanem egy bátor és innovatív városvezetésre van szükség.

A városvezetés nyitott arra, hogy befogadjon és alkalmazzon minden olyan új technológiát, amely jobbá teheti a budapestiek életét – hangsúlyozta a főpolgármester-helyettes. Nyomatékosította: ezért partnerségre törekednek minden olyan vállalattal és szervezettel, amely a fővárosiak életét jobbá teheti. Megjegyezte azt is, hogy a város vezetésének az infrastruktúrát kell megteremtenie arra, hogy Budapest innovációs főváros lehessen és az innováció hasznából mindenki részesülhessen.

Kerpel-Fronius Gábor szólt arról is, hogy az okos várost a városvezetés elsősorban nem technológiának, hanem látásmódnak tekinti. A smart city-t válasznak tekintjük a 21. század kihívásaira – mondta. A Smart Budapest környezeti, társadalmi és gazdasági szempontból is fenntartható város, amely a modern technológia adta lehetőségek felhasználásával és a társadalom szerepvállalásának növelésével élhető várost jelent a városlakók számára. A városi szolgáltatások középpontjában az embernek kell állnia – mondta.

A főpolgármester-helyettes kitért arra is, hogy a korábbi városvezetés hibái mellett az okos város területén nagyon komoly elméleti munkát végeztek a Városházán. A főváros hosszú távú fejlesztési koncepciójára, az okos városra vonatkozó elképzelésekre, valamint az okos város keretstratégiára „kifejezetten” lehet építeni – mondta el. Kerpel-Fronius Gábor kijelentette: a városvezetés célja egy olyan stratégia kialakítása, amely illeszkedik az országos stratégiába és összehangolt a kerületekkel.

Olyan okos várost szeretnénk építeni, aminek egyúttal szíve is van” – fogalmazott. Korányi G. Tamás, a Napi.hu tiszteletbeli főszerkesztője elmondta, negyedik alkalommal rendezik meg az okos város konferenciát. A világon szinte nincs olyan nagyváros, amelynek ne lenne okos város koncepciója, ugyanakkor az elképzelések teljesen különbözőek lehetnek. Budapestnek 2017 januárja van okos város koncepciója.

(MTI)

Összesen 100 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A rakpart nem véletlenül, vagy hobbiból épült meg.
http://budapest100.hu/wp-conte..

Valaki vigye le Kerpel Froniuszt csúcsforgalom idején a rakpartokra és kérdezze meg, hogy az ott haladó, a járművek tömegét viszonylag gyorsan átbocsátó forgalmat hová terelné? Be a városba, ahonnan éppen kitiltanák az autókat? Okos Budapest - legyen ez az első kérdés, amire választ kell adnod!

Kávéházi Konrád...

:)))))

De tényleg, igaza volt az olvtársnak, akinek a 80-as évek ugrottak be erről a dumáról... ezek a semmitmondó szövegek mentek a pártbrossúrákban.

Neked nincs szükséged autóra, ez rendben van. De hogy kinek miért van rá szüksége azt ne te akard eldönteni.

Lebontják a rakpartot és befuvesitik a helyét. a Duna alatt majd hosszában fúrnak alagutat és az helyettesíti a rakpartot.

A stílusodat olvasva talán, nem kéne másokat suttyónak, tahónak, parasztnak nevezni. Erre ott vagy te, csak nézz a tükörbe.

Most akkor a Dunát is el fogják terelni Karácsonyék?
Gondolom, ha már az autókat kitiltják onnan, akkor a Dunát is ki fogják, mivel az is időnként arra jár, elönti, beszennyezi.
Javasolom, hogy a hidakra meg zöld sávokat telepítsenek a járdák közé. Tölgy és kőris fa sávokat.
Meg kanadai nyárt. Az elempéseknek.
Ha nincs itt a Duna, a mederben teljes szélességben kitűnő kerékpárutakat lehet kialakítani, külön cicanadrágos, füldugós és moutain bike sávokkal.

Tanulmányt lehetne erről a hosszú és semmitmondó beszédről írni.
Hogyan lehet egy előadást tartani a semmiről. Ennek a Flórinak ez elsőre sikerült.
A cím az jó volt.

Ez még annyira sem értelmes. Maximum akkor lenne értelme, ha azt mondaná, hogy a Margitsziget Budapest szíve és a Duna a fő ütőere. ha már itt tartunk, akkor a bulinegyed Budapest mája.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés