Végül tegyük hozzá, hogy a KPMG tavalyi vizsgálata arra jutott, hogy a Groupama Aréna és a Nagyerdei Stadion a tíz legolcsóbb között volt az elmúlt hét évben épült harminc új stadion közül a világon, a magyarok tehát nemzetközi összevetésben meglehetősen olcsó, 2 ezer euró körüli egy férőhelyre jutó költségből építettek, mögöttük többnyire török stadionok kaptak helyet a listán (Svédországban és Oroszországban viszont 9–12 ezer eurós székenkénti költségek is előfordultak). Pongrácz Bálint László a Mandinerben megjelent írásából kiderül, hogy a régióban kiemelkedően sok stadiont nem építünk, az egymillió főre jutó férőhelyek száma (53 338) az osztrák (80 545) és a horvát (62 539) szám mögött van, ez derült ki a nemzeti labdarúgó-szövetségektől összegyűjtött adatok alapján.
SZÁMSZERŰSÍTHETŐ GAZDASÁGI HATÁSOK
A legtöbb kutatás a stadionok építésének csak a közvetlen gazdaságélénkítő hatásait képes felmérni. Érdekesség, hogy az úgynevezett három mérföldes (máskor kilométeresnek nevezik) hatást több elemzés is igazolta – ez arról szól, hogy a sportlétesítmények különösen erős gazdaságélénkítő hatással bírnak három mérföldes körzetben. Ennek egy eleme az ingatlanpiacra gyakorolt hatás – a londoni Wembley egy elemzés szerint 15 százalékkal növelte három kilométeres körön belül az ingatlanárakat, ráadásul ha 10 százalékkal közelebb volt egy ingatlan a létesítményhez, mint egy másik, akkor ez 1,7 százalékos többlet-áremelkedést eredményezett. A londoni olimpiai stadion esetében pedig három mérföldes körben találtak átlagosan 5 százalékos áremelkedést.
A londoni Wembley egy elemzés szerint 15 százalékkal növelte három kilométeres körön belül az ingatlanárakat
A belgiumi Genti Egyetem a Gentben létrehozott új multifunkcionális stadion, a Ghelamco Aréna hatásait vizsgálva arra jutott, hogy 4,75 millió eurós pozitív közvetlen hatás keletkezett az új munkahelyekből, és további 5 millió euró más helyi cégek számára. A 20 ezer fős stadion teljes helyi hatása 9,8 millió euró volt, ami a helyi GDP 0,05 százalékát jelentette. Ha egy ilyen mértékű gazdasági hatás megvalósulna, akkor a magyar GDP 40 százalékát előállító Budapest számára a 150 milliárd forintos nagyságrendű stadionberuházás 840 milliárdos többletet hozna létre. A világban arra is találunk példát, hogy egy sportlétesítmény legyen a helyi gazdaság legfőbb „turistamágnese”: a 74 500 fős cardiffi Millennium Stadion – Wales nemzeti stadionja – átlagosan évente 770 ezer fizetővendéget vonz, ezzel pedig többen látogatják meg, mint bármely más fizetős látványosságot Walesben.