– A Publicus, a Republikon, illetve többek között az Iránytű hajlamosak arra, hogy a velük közösen gondolkodó politikai pártok esélyeit növeljék, kampánycélra használják a kutatásaikat, hiszen a választói hajlandóságra motiválóan hat, ha azt érzi egy választópolgár, hogy elfogadható eredményt ér el a pártja – fejtette ki az elemző.
Az Oeconomus igazgatója szerint az Iránytű Intézet esetében az is kérdéseket vet fel, hogy bár az országgyűlési választást követően bejelentették, beszüntetik a tevékenységüket, ennek ellenére az elmúlt másfél évben kétszer is visszatértek egy-egy kutatással: először az EP-választást megelőzően, majd most a főpolgármester-jelöltek támogatottsága kapcsán.
Hozzátette: az Iránytű mérése – amely szerint fej fej mellett áll Tarlós István főpolgármester és baloldali kihívója, Karácsony Gergely – azért sem reális, mert Zugló polgármesterének népszerűségét bizonyára rontották a városrész gazdálkodásával kapcsolatos botrányai, valamint a múlt héten napvilágot látott leleplező felvétel, így ebben az esetben teljesen egyértelműen a kampányszempontok érvényesülnek.