Megújuló V4-korridor

Trieszt „magyar” kikötő is lesz

2019. június 21. 18:52
A LOT lengyel légitársaság második bázisa Budapesten lesz.

Kikötőt és logisztikai bázist létesít Magyarország Triesztben, hogy a tengerentúlra exportáló magyar vállalatok gyorsan és akadálymentesen szállítmányozhassanak – mondta a külgazdasági és külügyminiszter pénteken, Mogyoródon.

Szijjártó Péter a V4+ Logisztikai Fórum megnyitó ünnepségén bejelentette, hogy Magyarország az olaszországi Triesztben 32 hektáros területen kikötőt és logisztikai bázist hoz létre. A 60-100 millió euró közötti beruházással megteremtik a megfelelő infrastrukturális feltételeket ahhoz is, hogy a magyar cégek 24 órán belül eljuthassanak közúton vagy vasúton a tengeri kijárathoz. Hozzátette, hogy az adásvételi szerződést július elején írhatja alá a kormány.

Lengyel légibázis lesz Budapesten

A külgazdasági és külügyminiszter elmondta, hogy az erősödő lengyel-magyar gazdasági együttműködés révén a lengyel légitársaság (LOT) Budapestet választotta második légi bázisának, egy jelenleg záruló tárgyalássorozat eredményeként a LOT közvetlen járatot indít Budapest és Szöul között.

A miniszter hangsúlyozta, hogy Magyarország logisztikai versenyképességének erősítése érdekében javítania kell a történelmi adottságokból fakadó infrastrukturális lemaradását Nyugat-Európához képest. Ehhez négy területet emelt ki: az észak-dél irányú infrastruktúra fejlesztését, a határkeresztező út és vasúti kapcsolatok számának növelését, a közép-Európából ma még hiányzó gyorsvasút építését és az Eurázsiai kereskedelmi övezetre vonatkozó kínai kezdeményezésekből fakadó előnyök kihasználását.

Vasúton és közúton is megújul a közlekedési kapcsolat

A külgazdasági és külügyminiszter beszélt arról, hogy 2024-ig a teljes magyar közúti és vasúti hálózaton rendkívüli fejlesztéseket hajt végre a kormány; közútfejlesztésre 3200 milliárd forintot, vasútfejlesztésre 2022-ig 1500 milliárd forintot fordítanak.

Szijjártó Péter elmondta, hogy a Via Kárpátia elnevezésű, Lengyelország által javasolt kereskedelmi és szállítási útvonal, amely észak-déli irányban metszi ketté Közép-Európát és Litvániától Görögországig tart, Magyarországra eső 229 kilométeres szakaszát 2022-re teljes terjedelmében kiépíti a magyar kormány, így Kassa - Miskolc - Debrecen - Nagyvárad útvonalon autópályán lehet majd közlekedni. A határkeresztező fejlesztések keretében a jövő év végéig elkészül az új komáromi Duna híd, valamint a szlovák-magyar határt átszelő gyorsforgalmi út is, amely összeköti Budapestet és Pozsonyt. Hozzátette, hogy még az idén megkezdi a kormány egy újabb Ipoly-híd építését is a szlovák-magyar határon.

Az Eurázsiai gazdasági lehetőségekről szólva Szijjártó Péter azt mondta, hogy Magyarországnak ki kell használnia Kína Európára és Ázsiára kidolgozott kereskedelmi tervét, és a leggyorsabb szállítási lehetőséget kell biztosítani vasúton a görög kikötőkből Nyugat-Európa felé. Nagy hangsúlyt fektet ezért a kormány a Budapest - Belgrád vasútvonal kiépítésére is – jegyezte meg.

(MTI)

Összesen 143 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Jól épül a V4 és környezete:-))))

Aztán miért? Csak így ideboffentetted megszokásból, indoklás nélkül?

Ballib ezt soha nem tette volna meg, sőt, soha eszébe sem jutott volna.

Indokold linkkel. Ez így szimpla hazudozás.

Figyusz! Ezek szerint nem tudod, hogy itt szokás linkkel bizonyítani az állítást. Ha nem teszed, te maradsz hazugságban.
Tehát: kérem a linket!!!! Ha nincs, legyen annyi vér a pucádban, hogy elismerés: hazudtál.

Ilyen hazug vagdalkozokat , akiket zsigeri gyűlölet mozgat, nem olvasok. A 113 hozzaszolasod még sok is volt. X. Ne válaszolj:-)

Jobb nélküle.

Válaszok:
legyetek | 2019. június 22. 7:22

A jelenthet kell alkalmazkodni

Magam szintén xelem a pofát
Ezekkel így kell bánni!

A hülyeségnek is van határa! X

Valami nyugger munkásőr lesz. De az is lehet, hogy biztonságiként Toto-kutyát védte az Apró villában.

Mindenesetre hűségesen csahol éhbérért, míg a milliárdos Ferkó és Apró Altus Pirinéne lánya szórják a pénzt a Kálmán kampányára.

Azok a ballibek, akik józanul gondolkodnak, abbahagyták a lopás emlegetését. Látszik, hogy fejlődik az ország. Olyan dolgok épülnek- szépülnek, amiről a szocik idejében álmodni sem mertünk.

Úgy látom, ez egy gyomros neked:-)

Kifizetik az alvállalkozókat?:-)))))
Az már eleve példaértékű lehetne a ballibnek. Nincs korbetartozas? Az is remek:-)))

A ballib ellendrukkereknek ez már sok:-)))))))
Szabályosan úgy érzik magukat, mintha ki lennének ütve:-)))
Ez látszik a hozzászólásaikból:-))))

Szeretném ha Mészáros Tiborcz stróman továbbra is ilyen
ütemben lopná a pénzt. Ez e Trieszt nagy dobás. Mi van Koperrel
és Fiuméval?

OLAF, Farkas Flórián, Elios, Tiborcz úr...nem mond semmit?

"így Kassa - Miskolc - Debrecen - Nagyvárad útvonalon autópályán lehet majd közlekedni." Pár km híján most is lehet, igaz kerülővel.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés