Apagyűlölő reklámmal ünnepli az anyák napját egy német cég

2019. május 9. 20:17
Az Edeka reklámja egy rakás szerencsétlennek mutatja be az apákat.

„Köszi mama, hogy te nem papa vagy” – ez a fő üzenete az Edeka nevű német szupermarket-hálózat anyák napi reklámjának, amiben egyik apa szerencsétlenebb és ügyetlenebb a másiknál.

A német cég Facebook-oldalán már több ezer megosztás és komment született a videó alatt.

Egy kritikus komment alatt az Edeka nevében azt válaszolják: „A reklámmal egyáltalán nem akarjuk rossznak ábrázolni az apákat, csak egy kis túlzással és humoros módon minden anyának köszönetet akarunk mondani az anyák napján. Sajnáljuk, ha nem tetszik neked a film”.

Összesen 118 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Nyugi, ez szatíra. Férfiak készítették, némi öniróniával.
Szerintem muris.

De képzeljük el fordított szerepekkel: groteszk, elviselhetetlen, nárcisztikus hisztéra anyákkal, gusztustalan, tapadós, kegyetlen, érzelmi határokat áthágó anyaszörnyekkel - hogy visongana a közvélemény.

:-)))

Nehéz ám a mandinak kiigazodnia rajtad és az enyhén szólva antagonisztikus vágyaidon.

A Győzelem Napjával ugyebár az áldalad hően imádott Sztálin vezette bolsevik Vörös Hadsereg győzedelmeskedett az általad szintén hően imádott fasiszta Führer szövetségesei felett, közöttük az álatalad szintén istenített hun-turk-csoszon-faj ivadék Magyar Királyság is.

Most akkor ugyan kinek a győzelméről ki felett kellene méltóan megemlékeznie a Mandinernek? És hogyan emlékezzen meg egy és ugyanazon alkalommal a szovjet győzelemről ÉS a német kapitulációról úgy, hogy a te személyiséged összes, egymástól éltérő univerzumokban kiteljesedő részecskéje meg legyen elégedve, és maradéktalanul büszke lehessen önmagára?

Válaszok:
Negue | 2019. május 9. 23:25
Gombóc XVI. Artúr | 2019. május 10. 12:50

Petike, majd ha az anyákkal is el lehet játszani ezekel a humoros kis jeleneteket, akkor fitogtathatod a fene liberális humorodat. Addig inkább magyar veszteg ott a #metoo kanyarban.

Tunya azért nem ennyire bonyolult, csak imádja szórakoztatni a nagyérdeműt. :)))

Hálám örökké üldözni fog. Álmatlanul hánykolódtam a Mandiner eme hiányossága miatt, de általad helyreállt a lelki békém. :)))

"A karácsonyi készülődés rengeteg pluszfeladatot jelent az amúgy is túlpörgetett hétköznapokban. A szülőknek egyszerűen nincs idejük, energiájuk, és idegrendszerük arra, hogy még a gyerekekkel is foglalkozzanak. Pedig az ünnep épp attól lesz boldog, ha veszünk egy nagy levegőt, és egyszerűsítünk, hogy szánhassunk némi időt a meghitt együttlétre. Ebben lehet a segítségünkre egy szupermarketlánc.

Erről szól a legnagyobb német üzlethálózat, az EDEKA karácsonyi reklámja. Érvényes gondolat, bár nem túl eredeti. A kisfilmet mégsem azért kezdték el ízekre szaggatni, mert unalmas lenne. Hanem azért, mert állítólag hemzseg a neonáci szimbólumoktól.

Felfedeztél akár egyet is? Segítünk. Az elején rögtön ott egy Volvo, aminek a rendszáma MU SS 420. Ebből az SS-t aligha kell magyarázni, de mellette a 420 is gyanús. Hitler április 20-án született, a szám ezért népszerű a szélsőjobbos szubkultúrában. Aztán látható a klipen egy másik, garázsban álló autó is. Ennek a rendszáma SO LL 3849. Ebből a 84 azt jelenti: „Heil Deutschland”, hármas és a kilences szám együtt pedig az antiszemitizmus szimbóluma.

Ne gondoljuk, hogy ezek a hajuknál fogva előrángatott példák. Németországban nagyjából szabadon választhatók a rendszámok. A hatóságok néhány éve felfigyeltek már a tendenciára, hogy a szélsőséges nézeteket valló autótulajok ugyanezt a kódrendszert használják. Az olyan számokat, mint a 88 (jelentése: HH, vagyis Heil Hitler), a 18 (jelentése: AH, vagyis Adolf Hitler) vagy a 74 (az egyesült német ajkú nemzet, vagy állam szimbóluma) egy ideje már be is tiltották.

Az ügy komolyságát jelzi, hogy a XIX. században alapított, a német piac 26 százalékát a kezében tartó EDEKA védekezni kényszerült. Közleményükben azt írják, a Volvo rendszámán a „muss” (muszáj) szót akarták megjeleníteni, ami passzol a reklám sztorijához.

Sabine Bamberger-Stemmann, a politikai közoktatásért felelős szövetségi hivatal igazgatója azonban csöppet sem elégedett a magyarázattal. „Nem hiszem, hogy minden csupa véletlen lenne, ahogy azt sokan gondolják. A szélsőjobboldali szimbólumok sokasága kizárja ezt. A reklám ráadásul egy új-jobboldali értékekre épülő, idealisztikus világot jelenít meg” – mondja.

Jung von Matt, a reklámfilmet készítő hamburgi reklámügynökség vezetője eddig nem kommentálta az ügyet."
(The Guardian, 24.hu)

Válaszok:
hhonor | 2019. május 10. 5:30

Európának valóban nincs szüksége szélsőségekre, önzésre, egoizmus irányába mutató megnyilvánulásokra.

Válaszok:
hhonor | 2019. május 10. 5:48

Persze ettől még a mandi által adott fenti cím manipulatív, a tudatba a vastagabban kiemelt cím nagyobb hatékonysággal rögzülhet, ami egyes kommentekből vissza is köszön. Embereket képes formálni a média is adott technikákkal, eszközökkel, módszerekkel. Nem használtam volna az apagyűlölő kifejezést, mást címet adva a filmnek, mert maga a kifejezés nem az igazságot, valóságot mutatja be. Arra viszont megfelelő eszköz lehet, hogy másokban hamis következtetéseket is erősítsen, negatív indulatok gerjesztése mellett. Meg kell maradnunk az egyenesség, őszinteség, igazmondás útján, nem szabad róluk letérnünk.

Válaszok:
hhonor | 2019. május 10. 5:49

(jav.: nem szabad róla letérnünk)

Szóval a náci propaganda nem létezett anno? Innen csak egy
lépés a holokauszt tagadás.

A gyermekelhelyezési bírósági gyakorlatot kihagytad.

Persze, igazad van...

0 és 10 óra között éljen Hitler és a hun-turk-csoszon-faj, 10 és 20 óra között éljen Sztálin elvtárs és a győzedelmes orosz nép!!!
20 és 24 óra között pedig éljenek a többiek!!

A humora addig terjed, hogy diszlájkolja a posztot.
:-)

Ezt teljesen aláírom.
És anyáknapján biztosan nem illene ekézni az anyákat.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés